Gjest BettyBoop Skrevet 23. februar 2013 #141 Del Skrevet 23. februar 2013 Er faktisk så barnslig at jeg ser an personen som spør. Spør personen pent med vanlig høflighet så slipper jeg gjerne denne forbi meg. Men det forutsetter at køen kun består av meg og denne som spør. Anonym poster: 06261e1d4d4a611a935c552be616ace9 nå var jo også det tilfellet i ts sin situasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 23. februar 2013 #142 Del Skrevet 23. februar 2013 (endret) Neivel. Jeg skal huske på at det ikke er ufint å spørre høflig når jeg tilfeldigvis møter deg på gata og ber pent om en hundrelapp. Jeg forventer selvsagt at du gir meg denne hundrelappen når jeg har vært snill nok til å be pent, og jeg i tillegg trenger den mer enn du gjør. Du er ikke helt hjerterå, er du vel? Hvordan jeg vet at jeg trenger den mer? Tja, det kan man jo enkelt avgjøre bare ved å se på en person, akkurat som du på magisk vis kan se at han foran deg i køen slettes ikke har like dårlig tid som deg. Helt alvorlig: Jeg vet ikke om jeg hadde blitt fornærmet over at noen spurte om de kunne gå foran meg i køen, da jeg aldri har møtt på noen med så dårlig folkeskikk. Satt ut er jeg derimot helt sikker på at jeg hadde blitt. Selvsagt er det raskere å slå inn én vare enn en full handlevogn, men det kan allikevel ta tid - f.eks når pensjonisten med Parkinsons skal legge på 89 kr i småmynter og maskinen bare tar en og en mynt. Synes ikke det er spesielt gøy å vente på at vedkommende skal bli ferdig, men jeg tar det uansett med et smil, enten det var jeg som slapp denne pensjonisten frem eller han allerede var foran meg i køen. jada for å be pent om en hundrelapp er det samme.... Det koster deg ikke penger å slippe en person forbi deg i køa. hadde du ikke på flyplassen om en var forsinka til flyet kunne komme foran i sikkerhetskøa heller? (og ikke kom med at folk har ansvar for å komme til flyplassen til rett tid, det er ikke passasjerenes feil at flyet de først kom med var forsinka sånn at flyet landa et kvarter før neste fly skulle gå). Endret 23. februar 2013 av BettyBoop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #143 Del Skrevet 23. februar 2013 Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti. Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen. Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:) Sjokkert, faktisk. Håper du aldri ser på nyhetene. Anonym poster: 21b75a67bfb82bfd4b33845c0dcbb580 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. februar 2013 #144 Del Skrevet 23. februar 2013 jada for å be pent om en hundrelapp er det samme.... Det koster deg ikke penger å slippe en person forbi deg i køa. hadde du ikke på flyplassen om en var forsinka til flyet kunne komme foran i sikkerhetskøa heller? (og ikke kom med at folk har ansvar for å komme til flyplassen til rett tid, det er ikke passasjerenes feil at flyet de først kom med var forsinka sånn at flyet landa et kvarter før neste fly skulle gå). Du ser at det er forskjell på å miste et fly og å vente en halvtime på bussen, sant? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #145 Del Skrevet 23. februar 2013 nå var jo også det tilfellet i ts sin situasjon Vi har bare hennes eget ord for at hun var høflig, i tillegg spurte hun jo på nytt etter at hun fikk nei. Og det virker ikke særlig høflig. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2013 #146 Del Skrevet 23. februar 2013 Beklager, men det er slik det er. Er det jævla kjipt? Oh yeah! Men han kom faktisk først. Neste gang kan du jo beregne litt bedre tid ? Haha. Her ser der noe av det som er så jævlig galt og sykt i Norge i dag: TOTAL mange på folkeskikk og omtanke, som denne "dreamdrops" viser så eksemplarisk her. Neida, gi faen i at en ung jente som er avhengig av buss for å komme seg hjem skal få gå foran en voksen mann med tilsynelatende god tid - og egen bil. Kvalmende, ekle individer som denne mannen, "dreamdrops" og andre representerer så mye av det jeg misliker med Norge. I land som Tyskland, USA og andre steder hvor man setter høflighet og folkeskikk høyt,ville dette sannsynligvis ikke skjedd. Anonym poster: 4c0c4f276b47ac0c734eff5272cc2caf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. februar 2013 #147 Del Skrevet 24. februar 2013 Haha. Her ser der noe av det som er så jævlig galt og sykt i Norge i dag: TOTAL mange på folkeskikk og omtanke, som denne "dreamdrops" viser så eksemplarisk her. Neida, gi faen i at en ung jente som er avhengig av buss for å komme seg hjem skal få gå foran en voksen mann med tilsynelatende god tid - og egen bil. Kvalmende, ekle individer som denne mannen, "dreamdrops" og andre representerer så mye av det jeg misliker med Norge. I land som Tyskland, USA og andre steder hvor man setter høflighet og folkeskikk høyt,ville dette sannsynligvis ikke skjedd. Anonym poster: 4c0c4f276b47ac0c734eff5272cc2caf Jeg gir da absolutt ikke faen, som denne AB sier så pent her. Jeg vet selv hvor kjipt det er å ikke bli sluppet forbi, men du vet at kø er.. ja, kø? Om mannen som kom først ikke vil slippe personen bak seg forbi, er det faktisk sånn det er. Og ja, mannen hadde bil, men om han hadde tilsynelatende god tid, vet vi jo faktisk ingenting om. Kanskje han hadde hastverk selv? Uansett hva det måtte være, er det ingenting som sier at han måtte slippe henne forbi. Høflighet? Ja. Men en selvfølge? Nei. Også vil jeg bare påpeke overfloden av komplimenter; som klarer å kalle meg for både kvalmende og ekkel i samme innlegg Jeg blir virkelig sjarmert her. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2013 #148 Del Skrevet 24. februar 2013 Og ja, mannen hadde bil, men om han hadde tilsynelatende god tid, vet vi jo faktisk ingenting om. Kanskje han hadde hastverk selv? Uansett hva det måtte være, er det ingenting som sier at han måtte slippe henne forbi. Høflighet? Ja. Men en selvfølge? Nei. Nettopp, tilsynelatende er et nøkkelord. Vi aner faktisk ikke om han også skulle rekke noe. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #149 Del Skrevet 25. februar 2013 Nettopp, tilsynelatende er et nøkkelord. Vi aner faktisk ikke om han også skulle rekke noe. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f men poenget et vel at han kunne svart henne på en annen måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #150 Del Skrevet 25. februar 2013 Vi har bare hennes eget ord for at hun var høflig, i tillegg spurte hun jo på nytt etter at hun fikk nei. Og det virker ikke særlig høflig. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f skal vi gå ut fra at hun lyver da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 25. februar 2013 #151 Del Skrevet 25. februar 2013 men poenget et vel at han kunne svart henne på en annen måte.. Hvordan da? Skulle han stoppet helt opp og holdt et foredrag om sitt eget liv og hvorfor han ikke bare kan slippe alt han har for å la noen andre komme foran han i løen. Kanskje også lagt seg ned og beklaget over at hun måtte spørre to ganger for å slippe og vente en halvtime på bussen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #152 Del Skrevet 25. februar 2013 Hvordan da? Skulle han stoppet helt opp og holdt et foredrag om sitt eget liv og hvorfor han ikke bare kan slippe alt han har for å la noen andre komme foran han i løen. Kanskje også lagt seg ned og beklaget over at hun måtte spørre to ganger for å slippe og vente en halvtime på bussen. Han kunne så enkelt sagt, nei beklager det kan jeg nok ikke istedet for å bare si nei. Det hadde bare hørtes litt bedre ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 25. februar 2013 #153 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg klarer ikke se hva som er frekt med å svare nei. Spør man så må man regne med å få svar liksom 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2013 #154 Del Skrevet 25. februar 2013 Han kunne så enkelt sagt, nei beklager det kan jeg nok ikke istedet for å bare si nei. Det hadde bare hørtes litt bedre ut. Siden du har funnet ut i ditt hode at han svarte uhøflig, kan jo jeg hevde at TS spurte på en aggressiv og sint måte? Blir for dumt når du må finne på fakta for å støtte din argumentasjon. Anonym poster: 620cd92974d9c5d9924f75c4b8433b60 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #155 Del Skrevet 25. februar 2013 Siden du har funnet ut i ditt hode at han svarte uhøflig, kan jo jeg hevde at TS spurte på en aggressiv og sint måte? Blir for dumt når du må finne på fakta for å støtte din argumentasjon. Anonym poster: 620cd92974d9c5d9924f75c4b8433b60 Hun skrev at han bare sa nei. Jeg svarer ut ifra det ts skriver i hovedinnlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 25. februar 2013 #156 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Hvorfor er det en katastrofe at man må vente på neste buss, egentlig? Og hvorfor skal det være noens feil? Jeg tar vanligvis med meg en bok eller et tidsskrift i bagen når jeg skal handle og må ta buss. Mister jeg bussen, så setter jeg meg et sted og leser til neste buss går. Og det hadde ikke falt meg inn å spørre noen om å gi opp plassen sin i køen for å spare meg for noen minutters venting. Alle har ting de skal gjøre, alle har dårlig tid og alle sitter i tidsklemma. Sånn er det bare. Det hender at jeg irriterer meg over at ting tar tid, at kjerringer og støllinger ikke har lommeboka klar, og at tida går mens de stiller dumme spørsmål, men alt det der er mine frustrasjoner, og kan ikke legges på noen andre. Tell til ti og slapp av. Endret 25. februar 2013 av Mann 42 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #157 Del Skrevet 25. februar 2013 Hvorfor er det en katastrofe at man må vente på neste buss, egentlig? Og hvorfor skal det være noens feil? Jeg tar vanligvis med meg en bok eller et tidsskrift i bagen når jeg skal handle og må ta buss. Mister jeg bussen, så setter jeg meg et sted og leser til neste buss går. Og det hadde ikke falt meg inn å spørre noen om å gi opp plassen sin i køen for å spare meg for noen minutters venting. Alle har ting de skal gjøre, alle har dårlig tid og alle sitter i tidsklemma. Sånn er det bare. Det hender at jeg irriterer meg over at ting tar tid, at kjerringer og støllinger ikke har lommeboka klar, og at tida går mens de stiller dumme spørsmål, men alt det der er mine frustrasjoner, og kan ikke legges på noen andre. Tell til ti og slapp av. det er ikke katastrofe men det er direkte smertefullt nesten når man må vente en halvtime og det er iiiiskaldt ute. Hun kunne forsåvidt venta inne i butikken men likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #158 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg klarer ikke se hva som er frekt med å svare nei. Spør man så må man regne med å få svar liksom det er frekt å svare på et høflig spørsmål uten å bruke høflighetsfraser tilbake. Hadde du svart en engelskmann slik hadde han blitt blodig fornærmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 25. februar 2013 #159 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg tar buss overalt selv, og jeg må time handlingen slik at jeg rekker buss. Dvs. jeg sjekker først hvor lang tid jeg har før neste buss går, og så vurderer jeg om jeg rekker å handle og rekke bussen også. Gjør jeg ikke det må jeg vurdere om hva som er viktigst, må jeg handle dette idag, så må jeg vente på neste buss( og bussruta jeg må ta går bare 1 gang i timen). Så jeg må rett og slett vurdere om jeg skal handle og evt måtte vente 1 time på neste buss eller om jeg skal la være og handle hvis jeg har dårlig tid. Sånn er det vel for alle.... Samtidig så var det flere ganger da jeg hadde bil at det ikke ville vært sjangs for noen andre å komme før meg i kassen, selv om jeg hadde all verdens tid. Fra tid til annen før jeg full panikkangst i butikken og jeg må bare skynde meg gjennom, betale, pakke ned og dra.... Synes ikke på meg at jeg er i full panikkberedskap innvendig.... Men hadde det kommet en hindring i veien for meg da, ville alt raknet, og jeg ville rett og slett driti på meg i butikken fordi sånn virker panikkangsten på meg. Og jeg ville nok oppleves som brysk når jeg svarer fordi igjen panikken raser innvendig. Så planlegg bedre, har du ikke tid nok til å både handle og rekke bussen må du vurdere hva som er viktigst akkurat den dagen, klarer du deg uten matvarer en dag til, eller skal du da vente 30 minutter på bussen... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 25. februar 2013 #160 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg tar buss overalt selv, og jeg må time handlingen slik at jeg rekker buss. Dvs. jeg sjekker først hvor lang tid jeg har før neste buss går, og så vurderer jeg om jeg rekker å handle og rekke bussen også. Gjør jeg ikke det må jeg vurdere om hva som er viktigst, må jeg handle dette idag, så må jeg vente på neste buss( og bussruta jeg må ta går bare 1 gang i timen). Så jeg må rett og slett vurdere om jeg skal handle og evt måtte vente 1 time på neste buss eller om jeg skal la være og handle hvis jeg har dårlig tid. Sånn er det vel for alle.... Samtidig så var det flere ganger da jeg hadde bil at det ikke ville vært sjangs for noen andre å komme før meg i kassen, selv om jeg hadde all verdens tid. Fra tid til annen før jeg full panikkangst i butikken og jeg må bare skynde meg gjennom, betale, pakke ned og dra.... Synes ikke på meg at jeg er i full panikkberedskap innvendig.... Men hadde det kommet en hindring i veien for meg da, ville alt raknet, og jeg ville rett og slett driti på meg i butikken fordi sånn virker panikkangsten på meg. Og jeg ville nok oppleves som brysk når jeg svarer fordi igjen panikken raser innvendig. Så planlegg bedre, har du ikke tid nok til å både handle og rekke bussen må du vurdere hva som er viktigst akkurat den dagen, klarer du deg uten matvarer en dag til, eller skal du da vente 30 minutter på bussen... fortell meg hvordan du kan rekke å handle for hele uka mens du hadde panikkangst? Da hadde du jo ikke følt du skulle rekke å handle så mye. Og hva om den bak deg hadde panikkangst? er din panikkangst verre enn andres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå