Batteri Skrevet 16. februar 2013 #21 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg har ikke forståelse for at han ikke lot deg gå først, men når det er sagt kan du faktisk ikke forvente at han skulle ha gjort det. Det er ditt problem at du ikke beregnet nok tid, ikke hans. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 16. februar 2013 #22 Del Skrevet 16. februar 2013 For alt du vet hadde han like dårlig tid som deg, altså at han også skulle rekke noe... Du kunne jo lagt tilbake varene dine, slik at du rakk bussen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. februar 2013 #23 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg busser ofte selv, og vet hvor kjipt det er å vente lenge på bussen, så jeg hadde nok sagt ja om du spurte meg, jeg prøver å aldri ha det travelt når jeg handler. Hadde jeg vært i ditt sted, så hadde jeg nok lagt fra meg varene for å rekke bussen, handle kunne du vel gjøre neste dag også? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemeg25 Skrevet 16. februar 2013 #24 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg hadde lett sagt ja hvis noen spurte meg pent om å komme først pga de måtte rekke en buss. Så sant jeg ikke har dårlig tid selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. februar 2013 #25 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) Jeg skulle innom matbutikken å ha et par ting sent ikveld, og da jeg var på vei mot kassa ble det plutselig voldsom kø... De fleste skulle bare ha noen få ting som meg, men foran meg i køen stod en godt voksen mann med masse varer. Jeg så på klokka og så at det ikke var så lenge til bussen min gikk, og jeg så stresset på handlevognen til han foran meg. Jeg tok mot til meg og spurte han høflig om jeg kunne gå foran han i køen, hvorpå han svarte avvisende nei. Jeg sa at bussen min gikk om 5 minutter, og det var 30 minutt til nesten buss, så jeg ville gjerne rekke den. Han bare hevet øyenbrynene og sa igjen nei .. også begynte han å legge på varene. Jeg tenkte at jeg fortsatt kunne rekke det, men han brukte så vanvittig lang tid med alt! Så da jeg skulle betale for varene mine, og stresspakket varene i posen før jeg skulle betale. Jeg løp ut så fort jeg kunne men rakk akkurat ikke bussen. Jeg ble stående på busstoppen og var sint og irritert. Det var 30 minutt til neste buss gikk! Så så jeg mannen kjøre forbi meg i bil... Hyggelig! Anonym poster: 894114329ab5d03be59a8482899500ba Glem det jeg spurte om, jeg ser at jeg ikke leste godt nok. Jeg synes ikke dette er noe å bli fornærmet over. Det er ikke hans feil at du ikke klarer å beregne god nok tid. Endret 16. februar 2013 av The Kitten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulu-kulu Skrevet 16. februar 2013 #26 Del Skrevet 16. februar 2013 Hadde gledelig sluppet deg forbi TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 16. februar 2013 #27 Del Skrevet 16. februar 2013 Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti. Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen. Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:) For meg kommer det helt an på. Å stå i kø er noe av det verste jeg vet. Jeg blir veldig fort rastløs, og synes alle andre bruker evig lang tid. I TS sitt tilfelle ville jeg nok sluppet henne foran, men jeg hadde ikke automatisk sluppet noen foran meg bare fordi de har færre varer enn meg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 16. februar 2013 #28 Del Skrevet 16. februar 2013 Kø er kø, og da har man i utgangspunktet den plassen man har. Å slippe noen forbi er en hyggelig gest, men i det øyeblikket man forventer å bli sluppet foran, blir det bare urimelig. Jeg ville følt motvilje mot en som begynte å mase om dårlig tid - som om deres tid er mer verdifull enn min, liksom. Slipper alltid folk med få varer foran meg hvis det passer, men da på eget initiativ. Om det plutselig blir lang kø og jeg blir forsinket så tar jeg det helt og holdent på egen kappe. Det er jo ikke andre kunders ansvar at handlingen min skal gå raskt unna. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #29 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg forstår deg kjempegodt, TS. Tror alle ville blitt frustrert ved et slikt scenario: Bussen går om 5 min, og det står en mann med vogna full rett foran deg, og hindrer muligheten for å kunne nå bussen. Men likevel - som andre allerede har påpekt, han gjør ikke noe ulovlig. Selvfølgelig hadde det vært medlidende og forståelsesfullt om han kunne "hjulpet" deg. Men det er til syvende og sist ditt eget ansvar å ikke havne i en situasjon hvor du blir avhengig av andre for å komme deg ut av den. Du burde vært i butikken tidligere / vært ferdig i butikken tidligere, for å "sikre" å ikke komme i en slik situasjon. Det er ikke alltid folk er i humør til å være grei. Jeg har kjent på den følelsen selv, når jeg har stått i kø bak andre, har en del varer selv, og bare vil hjem. Da frister det ikke å slippe noen bak meg forbi, bare fordi de har 3 ting i stedet for 10. Da gidder jeg ikke. Og det må være lov det også... Det er ikke hver dag jeg føler for å være den barmhjertige samaritan. Anonym poster: 237ca4045082f1a7c6a06980de2af03c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medlem Skrevet 16. februar 2013 #30 Del Skrevet 16. februar 2013 Hvorfor ikke rette energien din mot de butikkansatte? Når det blir lang kø i kassen bør de åpne en ekstra kasse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #31 Del Skrevet 16. februar 2013 Som de fleste her mener, man kan godt spørre pent om å få komme forbi, men det er ikke en rettighet man har. Det eneste man kan gjøre er å beregne god nok tid. For andres tid er like mye verdt som ens egen. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #32 Del Skrevet 16. februar 2013 Tenk hvor lang tid det ville tatt å handle om alle med mindre varer enn en selv skulle få komme forran. Usj, hadde aldri giddet å handle mer enn en vare om gangen. Anonym poster: 0664b414b952adbf99dd5c4852aed5bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #33 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg skulle innom matbutikken å ha et par ting sent ikveld, og da jeg var på vei mot kassa ble det plutselig voldsom kø... De fleste skulle bare ha noen få ting som meg, men foran meg i køen stod en godt voksen mann med masse varer. Jeg så på klokka og så at det ikke var så lenge til bussen min gikk, og jeg så stresset på handlevognen til han foran meg. Jeg tok mot til meg og spurte han høflig om jeg kunne gå foran han i køen, hvorpå han svarte avvisende nei. Jeg sa at bussen min gikk om 5 minutter, og det var 30 minutt til nesten buss, så jeg ville gjerne rekke den. Han bare hevet øyenbrynene og sa igjen nei .. også begynte han å legge på varene. Jeg tenkte at jeg fortsatt kunne rekke det, men han brukte så vanvittig lang tid med alt! Så da jeg skulle betale for varene mine, og stresspakket varene i posen før jeg skulle betale. Jeg løp ut så fort jeg kunne men rakk akkurat ikke bussen. Jeg ble stående på busstoppen og var sint og irritert. Det var 30 minutt til neste buss gikk! Så så jeg mannen kjøre forbi meg i bil... Hyggelig! Anonym poster: 894114329ab5d03be59a8482899500ba ja det er mange kjipe folk som ikke gidder å ta hensyn til andre. Ikke mye å gjøre med dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #34 Del Skrevet 16. februar 2013 Kanskje han måtte nå bussen ? =p Du må planlegge bedre når du handler og tar buss, for du vet aldri når det blir kø i en butikk. Anonym poster: 0664b414b952adbf99dd5c4852aed5bb han kjørte jo.. Hadde jeg hatt et lass med varer og noen bak meg kom med en pakke tyggis så hadde jeg lett sluppet den personen først i køa. det handler om å være litt medmenneske og ikke bare tenke på seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #35 Del Skrevet 16. februar 2013 Mener dere at dere også hadde sagt nei til en jente som spurte pent og som hadde noen få ting bare? I tillegg til å ha en god grunn? Jeg hadde aldri i livet sagt nei, merkelig at alle tar mannens parti. Skjønner at man ikke kan forlange det og alt det der, men jeg hadde hvertfall blir sjokkert hadde jeg vært vitne til den hendelsen. Jeg er vant til at folk slipper andre som har mye mindre foran seg i køen jeg, nesten vanlig folkeskikk spør du meg:) jeg og syns det er merkelig. Ego nordmenn altså. Eier ikke gentlemanfakter i det hele tatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #36 Del Skrevet 16. februar 2013 han kjørte jo.. Hadde jeg hatt et lass med varer og noen bak meg kom med en pakke tyggis så hadde jeg lett sluppet den personen først i køa. det handler om å være litt medmenneske og ikke bare tenke på seg selv. At man kjører bil trenger da ikke bety at man ikke har dårlig tid. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #37 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg busser ofte selv, og vet hvor kjipt det er å vente lenge på bussen, så jeg hadde nok sagt ja om du spurte meg, jeg prøver å aldri ha det travelt når jeg handler. Hadde jeg vært i ditt sted, så hadde jeg nok lagt fra meg varene for å rekke bussen, handle kunne du vel gjøre neste dag også? hva om hun hadde mensen og var tom for bind og det var det hun skulle kjøpe da? Kanke legge tilbake da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #38 Del Skrevet 16. februar 2013 At man kjører bil trenger da ikke bety at man ikke har dårlig tid. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f jeg tenker mer på at han tok seg så god tid i kassa. Man kan se på faktene til en person om de er stressa og har dårlig tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #39 Del Skrevet 16. februar 2013 jeg tenker mer på at han tok seg så god tid i kassa. Man kan se på faktene til en person om de er stressa og har dårlig tid Det virker alltid som den foran har veldig god tid hvis man selv har dårlig. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2013 #40 Del Skrevet 16. februar 2013 Det virker alltid som den foran har veldig god tid hvis man selv har dårlig. Anonym poster: b580588eff754049702387119c97736f jeg klarer da å se om en person prøver å skynde seg eller ikke. Dessuten om han hadde hatt dårlig tid så kunne han istedet for å svare nei på en sur måte, sagt, beklager jeg kan ikke jeg og har litt dårlig tid akkurat nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå