Gå til innhold

Spysyken og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår 2 åring har nå fått dette svineriet! og det er første gang det er mer enn 1 runde med spy...

Nå har hun spydd ned 2 dyner, puta si og lakenet. foreløpig...

Har ikke flere dyner, så lurer på hva vi skal gjøre hvis det skjer igjen i natt??

Hvordan pleier dere andre å løse det når ungene har spysyken???

Anonym poster: 50756d82d172e02039a6a350b4474549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min fireåring hadde spysyke for første gang her før jul.Første runde havnet i senga. For å unngå at det skjedde igjen benket jeg meg på sofaen sammen med han om natta. Dekket til med håndklær og engangskladder(forberedt, jepp). Bøtte foran sofaen.

Han sov mellom slagene, men jeg var våken. Av en eller annen grunn spydde han nøyaktig hver 20. min. så var jo lett å time. Da bare holdt jeg bøtta klar for han. Og da gikk det bra.

Lillesøsteren på snart 2 fikk det noen dager senere, på ettermiddagen. Første runde havnet over meg, da det kom litt brått på. Faren satte seg så med henne på fanget, og han merket på henne når hun var klar for å spy igjen(fikk litt krampe i magen) og holdt henne så over en bøtte. Hadde også håndklær over henne. Det var over på 3 timer hos henne, så vi slapp noe styr om natta.

Anonym poster: fa6c92de77018e9bece11c3ae90fa973

Skrevet

Sønnen min på nesten 2 år hadde dette før jul. Han var jo ikke i stand til å si fra, så det endte med at vi tilbragte natten på badet. Han sov på stellematta mellom slagene, også løftet jeg han over badekaret når han måtte kaste opp. Han kastet opp i 6 timer, med 30-45 minutter mellom hver runde...

Anonym poster: 7e3f3d97a37e9188cf0fb6d50d7307af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...