Gå til innhold

Kan man elske noen etter 1,5 måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har datet han i 1,5 måned nå, og jeg er ikke bare forelsket i han, men jeg elsker han.

Har aldri vært i lange forhold før pga. stor avstand osv, og jeg har ikke hatt så sterke følelser for en person som jeg har for han.

Vi har ikke enda snakket om følelser, men jeg er ganske sikker på at han har følelser for meg også.

Men jeg lurer på: er det egentlig mulig å elske noen etter å ha datet i 1,5 måned? Er bare at det er så kort tid som gjør meg så usikker, men jeg er sikker på følelsene jeg har for han.

Anonym poster: 2ace0084b641963b2e10d456e0669544

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada. På en annen side: er 1,5 mnd et langt forhold for deg? Er du sikker på at du ikke er forelsket på et dypere plan enn tidligere? 1,5 mnd inn i er forhold er man gjerne så forelska at hele verden er rosa. Det kan fort forveksles med å elske noen.

Anonym poster: e3e7ac88d923ebca66eb2e4f0250442a

Skrevet

Å virkelig elske noen tar år, ikke 1,5mnd ;) Du er nok bare skikkelig forelsket jenta mi. Gled deg! Etter forelskelsen kommer Elske. Den dype indre trygge roen og følelsene på at dette er han man har ventet på,han man ikke klarer å puste uten, sånn jeg ser det.....Har virkelig elsket en mann i mitt liv og det er mannen min. Vi har vært med hverandre i 6 år.

Anonym poster: f215e6c7bd11e220d7f96e5a11ea7bcc

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ingen oppskrift på det tror jeg. Hvis du føler det, er det vel en god mulighet for at du gjør det. Men man har jo klart aldri garantier for hvordan det vil være et år fremover. Bare nyt det du!

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Skrevet

Jeg sitter ikke på fasiten, men min personlige mening er at det ikke er snakk om kjærlighet så tidlig. Det er snakk om en dyp og alvorlig forelskelse. Slike følelser kan være intense og svært overbevisende.

• Liker 3
Gjest Morteno
Skrevet

Elsket kjæresten min etter å ha kjent henne i 5 minutter.

Neida. Det startet med å like henne til å bli hodestups forelsket, deretter fant jeg ut at jeg elsker henne. Er ikke helt sikker på når det kjedde, men det var snakk om noen måneder.

• Liker 1
Skrevet

Du er nok hodestups forelsket - helt inn til hårrøttene. Det er en hormonell kjemisk coctail som gjør at vi ser alt gjennom spesielle briller. Og da er du forelsket i ALT ved denne mannen. Etter 1,5 måned har du kun sett en liten brøkdel av denne mannen, og alt er med smørsiden opp. Når du har sett alle unotene, alt det du ikke var forberedt på, alt det du kanskje ikke er så begeistret for, og fremdeles vil ha han uten å ville forandre han, så har kanskje forelskelsen gått over til kjærlighet? Det tar som regel litt lenger tid enn 1,5 mnd. Men - det finnes jo ingen fasit her. Kjærlighet er ingen eksakt vitenskap!

• Liker 6
Skrevet

Nei, du kan ikke elske noen du ikke kjenner på både godt og vondt. Det gjør man ikke etter halvannen måned.

Anonym poster: 5b7c08818c00d0e2eb877133cfa4bc86

Skrevet

Å virkelig elske noen tar år, ikke 1,5mnd ;) Du er nok bare skikkelig forelsket jenta mi. Gled deg! Etter forelskelsen kommer Elske. Den dype indre trygge roen og følelsene på at dette er han man har ventet på,han man ikke klarer å puste uten, sånn jeg ser det.....Har virkelig elsket en mann i mitt liv og det er mannen min. Vi har vært med hverandre i 6 år.

Anonym poster: f215e6c7bd11e220d7f96e5a11ea7bcc

Om det tok år for deg (og andre som har svart her) så er det da fullt mulig at det kun tar noen uker for andre. Min bror forlovet seg etter like lang tid som ts snakker om her. De har vert sammen i 15 år, gift i 13 og har to barn.

Selv møtte jeg min kone på nett. Ble godt kjent ved noen uker skriftlig kommunikasjon før vi møttes første gang. Jeg sa det første kvelden vi møttes at vi kom til å gifte oss. Vi har nå vert sammen i straks fem år, gift litt over to. Jeg fant den roen og tryggheten med en gang. Å elske tok ikke år for meg i det hele tatt.

Føler du at du elsker kjæresten din ts, så stol på dine egne følelser og ikke bry deg om hva folk på nett mener du har av følelser. Det finnes ingen fasit.

• Liker 4
Skrevet

Men alt er mulig! Jeg var sikker på mitt valg kort tid etter at jeg traff mannen min. Vi flyttet sammen etter noen uker, og til sommeren feirer vi 22 års bryllupsdag. Men jeg vil nok si at den første tiden var veldig preget av forelskelse, og utfordringene kom jo da rusen var over og vi innså at vi begge hadde sider som ikke var fullt så flatterende som det i utgangspunktet så ut til. Men da var det nok allerede en kjærlighet der som kunne tåle det.

• Liker 1
Skrevet

Føler du at du elsker kjæresten din ts, så stol på dine egne følelser og ikke bry deg om hva folk på nett mener du har av følelser..

Vel, nå var det nå TS selv som spurte om våre meninger.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde bare vært sammen i ca tre uker før han hvisket meg i øret at han elsket meg. Det reagerte jeg litt på, for jeg trodde også det var en slags tidsfrist på sånt. Selv fikk jeg aldri følelsen av å være skikkelig forelsket, men nå er han alt for meg, og selv om vi bare har vært sammen et par mnd vet jeg at jeg elsker ham. Men så hadde vi vært venner lenge før vi ble sammen.

Skrevet

Vel, nå var det nå TS selv som spurte om våre meninger.

Vel, nå kan man aldri vite hvordan det er å være et annet menneske. Du og jeg og resten av KG kan dele våre erfaringer, men å si at det ikke er mulig å elske noen etter 6 uker blir feil. Kanskje det ikke er mulig for deg, men det var fullt mulig for meg. Derfor mener jeg at om ts føler at hun elsker denne mannen så skal hun stole på sine følelser og ikke på hva nettfolket mener at hun skal føle.

• Liker 2
Skrevet

Hun spør jo faktisk om vi mener man kan elske noen etter 1,5 måneder. Og jeg skrev at jeg ikke sitter på noen fasit, men at jeg mener det nok er snakk om forelskelse. Man kan ikke angripe noen for at de faktisk svarer på trådstarters spørsmål.

• Liker 1
Gjest anonym2233
Skrevet

Det finnes vel ingen fasit på hvor lang tid det skal gå før en kan elske en person, fra å være forelsket?

Når en er hodestupsforelsket så er alt rødt og rosa, og dans på regnbuen og alt ser fantastisk ut. True.

En kan være skråsikker på at dette er hun/han en vil tilbringe livet med, og samtdig si han/hun elsker jeg!

Allikevel, så går det ann å være hodestupsforelsket og samtidig VITE at dette er IKKE er bare ren forelskelse, men han/hun elsker jeg.

Noen er forelsket i dager, uker, og måneder. Dersom en skal gå med oppfatning av forelskelsen hele livet og tenke "Dette er bare en forelskelse", - hvordan skal en da vite at han/hun kan jeg være i lag med, være sammen med? Ergo, det finnes ingen fasit.

Det er den magefølelsen en skal følge, hva en føler. Tryggheten, kjærligheten.

Skrevet

I forhold til hva jeg legger i definisjonen "elske", så nei.

Men forelsket, ja.

Har man kjent personen godt lenge, og vært forelsket lenge før man ble sammen kan man nok elske personen etter ganske kort tid.

Men man kjenner ikke et menneske etter 1,5 måneder, og man kan ikke elske noe man ikke kjenner. Men ekstremt begeistret, forelsket, betatt og lykkelig- helt klart.

Jeg ser uansett ikke hvorfor det er viktig å skille mellom de to følelsene, det er vel bare å nyte hver fase man går gjennom for hva det er uten å måtte definere det og kartlegge hele fremtiden.

Skrevet

Det finnes ingen standardsvar på hvor lang tid det tar å elske noen. Noen sier det tar mange år, andre sier det kan ta en uke, det avhenger helt av deg, ham og forholdet deres.

Ikke heng deg opp i om det har gått for lite tid eller ikke, bare kos deg deg med de gode følelsene, de trenger ikke en fast merkelapp :)

Gjest Euforia
Skrevet

Jeg tror at du med årene vil finne ut at du elsker kjæresten din VELDIG mye mer enn hva du tenker at du gjør i dag. Kjæresten min og jeg sa at vi elsket hverandre lenge før vi ble kjærester (da hadde vi holdt på i et halvt år, da), og nå, sju år etterpå, bare ler jeg av det. Jeg hadde virkelig ikke peiling.

• Liker 2
Skrevet

Kjærlighet er ingen eksakt vitenskap!

Sant. :rodmer:

Anonym poster: 8469fa09dcae7c9aea43837849b59649

Skrevet

Ja, man kan elske noen etter kort tid, eller det kan ta lang tid. Helt individuelt :)

Anonym poster: c3cda1aa6326c16adba7d3ef42e5d14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...