Gjest gravid Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 er gravid i uke 5, ikke planlagt, er i et avstands forhold som har vært mye opp og ned i noen år nå.. vært gravid med han før, den gangen overtalte han meg til abort, noe jeg egentlig ikke ville.. aner ikke hvordan jeg skal fortelle det, tror han kommer til å si abort igjen, men det kommer ikke til å skje denne gangen, pga det var så psykisk tøft for meg forje gang og jeg ønsker meg faktisk flere barn selv om jeg skulle ønske det her var planlagt.. aner bare ikke hvordan jeg ska fortelle han det og når... og nei vi er ikke veldig unge nei, og jeg har et barn fra før av å..
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Er i samme situasjon som deg, bare at det ikke har hendt meg før sånn som med deg. Sender deg en stor *klem* og jeg synes du skal beholde den lille i magen din. Ikke la han få bestemme en gang til. Dere er trossalt 2 om dette her Anonym poster: d9a35d76a0ef63893374d29e42fad71a
Strikkesokken Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har vært i samme situasjon men det hadde ikke skjedd før, og jeg var veldig ung. Såpass ung at da jeg ikke kom igjennom på tlf til barnefaren (som var min daværende kjæreste og bodde timesvis unna) sendte jeg en sms og fortalte det.. Ikke akkurat optimalt. Jeg kan altså ikke hjelpe deg med hvordan du kan fortelle det.. Han reagerte ikke på måten jeg fortalte det, men faktumet at han skulle bli far. Han ville så klart at jeg skulle ta abort, både han og hele hans familie presset meg til det. Heldigvis hadde jeg god støtte i min egen familie. Min mor sa noen ord til meg en kveld jeg lå og gråt fortvilet og vurderte abort: "Menn kommer og går, men dette barnet får du aldri tilbake". Det har jeg tenkt på hver eneste dag etter det, og det har hjulpet meg så utrolig mye. Jeg og barnefaren hadde et forferdelig turbulent forhold etter dette, og noen måneder etter fødselen ble det slutt. Jeg har ikke savnet ham èn dag, men jeg hadde savnet barnet mitt hver time om jeg hadde valgt annerledes. Jeg ser at du er fast bestemt på å beholde, men kanskje det hjelper å vite at andre har vært akkurat der du står nå 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå