Gå til innhold

Bryllup i utlandet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har snakket mye om å gifte oss i utlandet. Ingenting konkret planlagt enda, men det er veldig fristende. Jeg har ikke helt sansen for vanlige "kjedelige" bryllup, det er ikke for meg. Bryllupsdagen er bare for meg og min kjære. :-)

Skrevet

Vi "rømte" til Gran Canaria og giftet oss.

En opplevelse flere burde prøve.

En litt annerledes bryllupsdag, og jeg ville gjort det samme i dag.

I tillegg var vi så godt som sikret bra vær på dagen vår. :wink:

• Liker 1
  • 10 år senere...
Skrevet

Vi er et eldre par som reiste til Arguineguin og giftet oss 3. mars. Kirken skaffer 2 vitner, så ingen trenger å være med. Fikk veldig god hjelp av MIAs salong på Sunving Arguineguin [email protected], hun bestilte bukett, ordna håret, sminke og hjalp meg med kjolen. Sjømannskirken anbefaler 2 norske fotografer, men de er veldig dyre! Vi brukte en lokal som har fotobutikk like ved sjømannskirken, de heter EXPEDITO Foto Estudio, fotoexpedito@hotmail.com. Vi fikk printa 5 bilder samt en CD med 90 bilder, det kosta bare 95 Euro!

Sjømannsprest Øystein Braaten var super!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer fortsatt bare om å bli fridd til (samboeren vil vente) så jeg googlet litt om bryllup i Praha. På ulike sider jeg kom over sto det at man måtte regne med svimlende 100 000 czk for et bryllup med 50-80 gjester. Det er 30 000 norske kroner for et bryllup med alt inkludert! Superbillig! Tenk hva man kan få et budsjettbryllup ned i da.

Anonymous poster hash: 13a1b...f1d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer fortsatt bare om å bli fridd til (samboeren vil vente) så jeg googlet litt om bryllup i Praha. På ulike sider jeg kom over sto det at man måtte regne med svimlende 100 000 czk for et bryllup med 50-80 gjester. Det er 30 000 norske kroner for et bryllup med alt inkludert! Superbillig! Tenk hva man kan få et budsjettbryllup ned i da.

Tror du virkelig at 50-80 gjester gidder å bruke sin fritid og sine penger på flybilletter og hotell i Praha fordi du skal spare penger?

Der tror jeg nok du er nødt til å tro om igjen.

Jeg kjenner ganske mange som giftet seg i utlandet. De var alle sammen skuffet over hvor få som faktisk kom i bryllupet, og hvor mye de faktisk måtte mase på de gjestene som faktisk kom til slutt.

Jeg har bare 5 uker ferie per år, og bare et visst antall kroner å bruke på ferie. Hvorfor skal jeg bruke tiden og pengene mine på deg og din slekt?

Anonymous poster hash: 6d328...ce6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at 50-80 gjester gidder å bruke sin fritid og sine penger på flybilletter og hotell i Praha fordi du skal spare penger?

Jeg kjenner ganske mange som giftet seg i utlandet. De var alle sammen skuffet over hvor få som faktisk kom i bryllupet, og hvor mye de faktisk måtte mase på de gjestene som faktisk kom til slutt.

Jeg har bare 5 uker ferie per år, og bare et visst antall kroner å bruke på ferie. Hvorfor skal jeg bruke tiden og pengene mine på deg og din slekt?

Nei jeg har ingen forestilling om det. Alt jeg sa var at jeg fant et veldig billig priseksempel hvor det i eksempelet var 50-80 gjester. Her hadde det samme bryllupet kostet minst 100 000 kr.

Hvis jeg skulle gjort det hadde jeg sjekket med venner og familie før det ble bestemt om de faktisk ville komme. Praha er jo et populært reisemål i seg selv og mange drar på storbyferie på høsten eller våren uansett. Hvorfor ikke bruke en kveld i bryllup? Men det er meg.

• Liker 1
Skrevet

Wow. Jeg skal gifte meg i utlandet og håper ikke mine venner snakker sånn om meg bak min rygg. Legger det derimot utenfor sommerferien, folk kan få billig fly og overnattingen er billig. Det er mulig for folk å ta det som langhelg.

Vi sparer veldig mye på dette selv, men legger og opp til en opplevelse for gjestene i form av div aktiviteter(frivillige Såklart). Har og poengtert til alle at vi forventer ikke at de kommer og om de kommer skal de droppe gave!

Håper det er akseptert 😳

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du virkelig at 50-80 gjester gidder å bruke sin fritid og sine penger på flybilletter og hotell i Praha fordi du skal spare penger? Der tror jeg nok du er nødt til å tro om igjen. Jeg kjenner ganske mange som giftet seg i utlandet. De var alle sammen skuffet over hvor få som faktisk kom i bryllupet, og hvor mye de faktisk måtte mase på de gjestene som faktisk kom til slutt. Jeg har bare 5 uker ferie per år, og bare et visst antall kroner å bruke på ferie. Hvorfor skal jeg bruke tiden og pengene mine på deg og din slekt? Anonymous poster hash: 6d328...ce6

Det er absolutt ikke alle som tenker sånn som deg, eller din omgangskrets. Hadde aldri fallt meg inn å mase på folk for å få de i bryllupet. Hos oss er det ingen sure miner om vi så må dra alene. Vi skal gifte oss i Spania. Jeg har så langt lagd på en Facebook gruppe der jeg skriver at vi stikker til Spania for å gifte oss, og de som vil kan slenge seg med. Og det er absolutt ikke noen forventning til at folk blir med. Men det er iallefall mange fler enn vi trodde som har meldt sin interesse. Og det er de som maser på oss for å få dato med tanke på ferie.

Anonymous poster hash: 9b2ca...4d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i en europeisk hovedstad og alle kom i bryllupet. De betalte til og med reise og opphold selv OG ville være der!

Anonymous poster hash: 93e23...ef0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi giftet oss i Las Vegas for endel år siden. Ingen gjester, bare oss to. Rosa caddilac, Elvis-imitator og hele pakka. Bryllupsnatt i skikkelig Vegas-suite med hjerteformet seng - med speil i taket. Ville ikke byttet det bort mot et tradisjonelt bryllup. Midt i all smakløsheten var det veldig romantisk. Og vi slapp unna mange vanskelige valg (hvor holde bryllupet - vi er fra to helt forskjellige landsdeler, gjesteliste - jeg har 4 nære familiemedlemmer, han har minst 50, fri bar/alkoholservering - vi har begge alkoholikere i nær familie, osv.)

Vi arrangerte en fest da vi kom hjem, men den var veldig uformell. Ingen lange kjoler, taler eller "nå tar vi den rosa sangen, dere".

Anonymous poster hash: d14d6...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...