AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Jeg merker at selv om at jeg har ca 100 kvm til rådighet, blir det trangt om plassen. Kunne trengt noen oppbevaringstips til boligen, som gjør at man får mer plass. Et ganske åpenbart triks er jo å kaste det man ikke trenger, og det er jeg godt i gang med.. men er fortsatt en del som trengs å oppbevares. Gode, smarte løsninger eller tips? Tas i mot med stor takk :-D Legg gjerne med bilder og sånn. Anonym poster: fd6cca229103d0ead5e500c9a198a10f
Gjest Olseen91 Skrevet 16. februar 2013 #2 Skrevet 16. februar 2013 Gå innom en IKEA om du har det i nærheten. Helt sykt hva de får plass til på få kvm!! 1
pingeline Skrevet 16. februar 2013 #3 Skrevet 16. februar 2013 Hva skulle jeg ikke gitt for så stor bolig! Jeg sitter akkurat å holder på med det samme selv. Jeg sitter og trykker meg gjennom ikea sine sider, for selv om jeg bor langt unna så er det mye gode løsninger. -Se over planløsningen din, og tenk over om du vil kunne utnytte plassen og samtidig få det penere hvis du bytter litt rundt på hvor møblene står. -Del inn skuffene! Dette er helt supert for å holde orden og samtidig få mer plass (med mindre du er typen til å stappe hele skuffen stappfull uansett!) -skuffer er bedre enn dype skap til det meste, mens grunne skap (som man har på badet, f,eks.) er supre da ikke mesteparten av innholdet ikke forsvinner bak de fremste tingene -Takhøye garderobeskap fra ikea er også helt genialt. Å investere i en god garderobe med smarte løsninger vil nok frigjøre en god del plass, muligens nok til at du kan ha f.eks. gardiner, dyner, og lignende lagret i øverste hyllene. Å få en ryddigere, enklere og større garderobe vil frigjøre plass andre steder. -bruk boden! har du en mini-bod som meg, så trenger ikke den å være vakkert innredet! Ryddig og effektiv, men ikke nødvendigvis pen. Jeg skal sette opp hylle over døren til ekstra lagring, og 20 cm dype skap bak døren. Har også et stort garderobeskap der. -noen er veldig glad i skuffer og oppbevaring under sengen, men det er absolutt ikke noe for meg. Det samler seg alt for mye støv under sengen, så selv om det var tett oppbevaring synes jeg bare det ble ekkelt og støvete Men ja, garderobeskap som er godt planlagt med hyller og skuffer nok (ikke sånn som standardskapene som har 40 cm i mellom hver hylle) og skuffeinndelere er det som har fungert best for meg, i allefall.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 Innred boder og skap så de går helt opp til taket. Hadde selv en bod som jeg gjorde om til walk-in i forrige leilighet, og den tok unna alt (jeg mener alt!). Når jeg flyttet er jeg sikker på at mer enn halvparten av alt jeg eier var inni den boden på 2-3 kvadrat.. Nå ligger alt strødd, så jeg er i ferd med å sette inn en elfa-garderobe som er genial fordi den ikke trenger være 60-70 cm bred. Lurt med bare 50 cm garderobe for små rom. Anonym poster: e82122c332d2cdffe1afc494268cd240
Gjest Erja Skrevet 16. februar 2013 #5 Skrevet 16. februar 2013 Dersom du har trapper så anbefaler jeg å kle mellom trinnene og lage et stort kott under trappen, det er helt enormt så mye du an få plass til her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå