AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Vet ikke helt hva som er vanlig, så lurer litt hva dere syns. Blitt slutt mellom meg og eksen nylig. Er det vanlig å fjerne bilder som er på facebook som er av oss to? Det er ikke snakk om kline bilder, men bilder hvor man tydelig ser vi var et par. På noen av hans bilder har jeg også kommenter med hjerte osv, bør jeg fjerne det etter hvert? Tenker heller på litt inn i fremtiden, når enten jeg eller han finner nye eller begynner å date andre. Så er det bilder av oss to mens vi ser lykkelige ut, men masse <3 kommentarer og sånt.. Vil samtidig ikke såre eksen med å "slette" forholdet vårt fra facebook, var/er et tøft brudd hvor følelser fortsatt er til stede hos oss begge to.. Anonym poster: 0768a99b01b3bd33e176ca4f3e5eafd0
Gjest gjest Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Vet ikke helt hva som er vanlig, så lurer litt hva dere syns. Blitt slutt mellom meg og eksen nylig. Er det vanlig å fjerne bilder som er på facebook som er av oss to? Det er ikke snakk om kline bilder, men bilder hvor man tydelig ser vi var et par. På noen av hans bilder har jeg også kommenter med hjerte osv, bør jeg fjerne det etter hvert? Tenker heller på litt inn i fremtiden, når enten jeg eller han finner nye eller begynner å date andre. Så er det bilder av oss to mens vi ser lykkelige ut, men masse <3 kommentarer og sånt.. Vil samtidig ikke såre eksen med å "slette" forholdet vårt fra facebook, var/er et tøft brudd hvor følelser fortsatt er til stede hos oss begge to.. Anonym poster: 0768a99b01b3bd33e176ca4f3e5eafd0 Hvor lenge siden er bruddet? Du må selv føle på hva som føles rett for deg, folk er sikkert ulike her. Selv nylig brudd, to-tre uker siden. Vi hadde ingen bilder av hverandre sammen, men han står fortsatt i et forhold på sin status. Hvordan tolke det? Kanskje han ikke tenker på det, evt har glemt det? Vi har ingen kontakt. Dere?
Gjest Pheel Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Etterhvert slettes slike bilder garantert.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Hvor lenge siden er bruddet? Du må selv føle på hva som føles rett for deg, folk er sikkert ulike her. Selv nylig brudd, to-tre uker siden. Vi hadde ingen bilder av hverandre sammen, men han står fortsatt i et forhold på sin status. Hvordan tolke det? Kanskje han ikke tenker på det, evt har glemt det? Vi har ingen kontakt. Dere? Det er snart to uker siden, om jeg fjerner det gjør jeg nok ikke det før om en stund, har ingen planer om å date noen på en stund uansett. Angående din situasjon vet jeg ikke helt hvordan man tolker det.. Kanskje han håper dere vil bli sammen igjen? Eller ikke orker alle spørsmålene som kan dukke opp når man endrer statusen sin.. Vanskelig å si.. Jeg ville trodd det var noe man prøvde å fjerne så samtidig som mulig om du skjønner.. Jeg passet i hvert fall på å fjerne det mens jeg så han var pålogga så han fikk mulighet til å fjerne det omtrent samtidig. Vi har hatt lite kontakt, men vi har mange felles venner og har hendt at han har "likt" noe jeg har skrevet på facebook angående ett eller annet, jeg har "likt" en statusoppdatering han hadde angående en tv-serie vi begge liker.. For min del er jo det litt sånn peace offering da. Vi er jo ikke sinte på hverandre eller noe. TS Anonym poster: 0768a99b01b3bd33e176ca4f3e5eafd0
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Jeg laget meg ny facebook, for å slippe å måtte slette alt. Har heretter blitt flinkere til å ikke dele bilder på facebook. Har et bilde av oss som prof. bildet nå Anonym poster: 234a4782295dc64da6f476f88793cd1f
tine__ Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Enda en god grunn til å ikke legge ut privatlivet sitt på fb. Jeg har bare et bilde av meg selv der, og har ikke noe status. Ble slutt med typen for et par måneder siden, men jeg trenger ikke å gjøre om noe på fb i det hele tatt. Egentlig synes jeg der er litt patetisk med hele fb. Se på meg! Se hvor lykkelig jeg og typen er! Se hvor fine fastelavensboller jeg har bakt! Se hvor fine gardiner vi har fått! Se hvor pene unger jeg har! Jeg fikk toppkarakterer i dag!! Se på meg da dere!! Lik meg!!!!! Pliiiiiiiiiiiz!!!!!! 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Enda en god grunn til å ikke legge ut privatlivet sitt på fb. Jeg har bare et bilde av meg selv der, og har ikke noe status. Ble slutt med typen for et par måneder siden, men jeg trenger ikke å gjøre om noe på fb i det hele tatt. Egentlig synes jeg der er litt patetisk med hele fb. Se på meg! Se hvor lykkelig jeg og typen er! Se hvor fine fastelavensboller jeg har bakt! Se hvor fine gardiner vi har fått! Se hvor pene unger jeg har! Jeg fikk toppkarakterer i dag!! Se på meg da dere!! Lik meg!!!!! Pliiiiiiiiiiiz!!!!!! Syns det er hyggelig jeg... Syns det er gøy å se hvor mye dattera til venninna mi ligner på moren sin. Har ikke sett henne på mange år, vi lever helt forskjellige liv, men allikevel gøy å se hva folk driver med. Og har noen bakt fastelavensboller kan jeg godt finne på å like det bildet, ser ikke noe galt i det. Har man fått toppkarakter fortjener man skryt! Er man lykkelig med typen er det jo ikke noe galt i å vise det selv om det nødvendigvis ikke varer... Anonym poster: 0768a99b01b3bd33e176ca4f3e5eafd0 8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Enda en god grunn til å ikke legge ut privatlivet sitt på fb. Jeg har bare et bilde av meg selv der, og har ikke noe status. Ble slutt med typen for et par måneder siden, men jeg trenger ikke å gjøre om noe på fb i det hele tatt. Egentlig synes jeg der er litt patetisk med hele fb. Se på meg! Se hvor lykkelig jeg og typen er! Se hvor fine fastelavensboller jeg har bakt! Se hvor fine gardiner vi har fått! Se hvor pene unger jeg har! Jeg fikk toppkarakterer i dag!! Se på meg da dere!! Lik meg!!!!! Pliiiiiiiiiiiz!!!!!! Du vet at du kan slette deg dersom andres lykke plager deg sånn? <3 ;-) Anonym poster: 7173a398e9c5ef6a85e77a87357c0524 7
tine__ Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Andres lykke plager meg ikke. Tvert imot. Men jeg tviler sterkt på at den lykken dere ser på fb er ekte Hehe, visste at man ikke burde si noe som helst negativt om fb på et forum på nett, men bare måtte 5
mlilja Skrevet 15. februar 2013 #10 Skrevet 15. februar 2013 Har fortsatt bilder av meg og eksen på facebook, 4 og et halvt år etter det ble slutt. Ser ikke noe galt i det egentlig
Gjest celebi Skrevet 15. februar 2013 #11 Skrevet 15. februar 2013 Slett bildene, men vent en stund! Du virker bitter og hysterisk om du fjerner alt av bilder øyeblikkelig. Vent til det har gått minst en måned, eller til ting har roet seg helt mellom dere. Er litt ekkelt hvis din neste kjæreste eller familien hans skal finne bilder av deg og eksen din... Selv om de kan tenke seg at du har vært i forhold før, er det unødvendig å la dem finne bilder. Best å rydde vekk slikt både for din egen og for dems skyld 2
Gjest O___o Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Jeg valgte å ikke slette bildene. På samme måte som jeg valgte å ikke slette bildene av andre venner.
Gjest O___o Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 Enda en god grunn til å ikke legge ut privatlivet sitt på fb. Jeg har bare et bilde av meg selv der, og har ikke noe status. Ble slutt med typen for et par måneder siden, men jeg trenger ikke å gjøre om noe på fb i det hele tatt. Egentlig synes jeg der er litt patetisk med hele fb. Se på meg! Se hvor lykkelig jeg og typen er! Se hvor fine fastelavensboller jeg har bakt! Se hvor fine gardiner vi har fått! Se hvor pene unger jeg har! Jeg fikk toppkarakterer i dag!! Se på meg da dere!! Lik meg!!!!! Pliiiiiiiiiiiz!!!!!! Av og til er det faktisk greit å gjøre ting litt offentlig. F.eks bare la statusen stå som "Mari er ikke lenger i et forhold". Jeg har valg ved to tilfeller, å bare fjerne statusen/gjøre sivilstatusen usynelig. Det har resultert i at folk den dag i dag fortsatt spør om den ene eksen som er gift og den andre som har blitt far. (Med andre kvinner enn meg)
linkan Skrevet 16. februar 2013 #14 Skrevet 16. februar 2013 Jeg er selv nettopp ute av et forhold (halvannen uke siden), og han har ikke forandret statusen sin. Jeg tror rett og slett ikke han har tenkt over det, da han ikke bruker facebook så mye. Bildene av oss har jeg ikke slettet og har ikke planer om å gjøre det heller i nærmeste framtid. Det tilhører fortiden, jeg har mange gode minner knyttet til det. Om en fremtidig kjæreste synes det er ubehagelig så har jeg stor forståelse for det og kommer til å slette bildene, men jeg tror de fleste vil ha forståelse for at sånt hører fortiden til.
Neket Skrevet 16. februar 2013 #15 Skrevet 16. februar 2013 Jeg untagget en del, og slettet en del. Vi var på diverse ferier bla, lot turistbilder være og fjernet portretter av ham og typiske parbilder av oss. 1
Bella21 Skrevet 16. februar 2013 #16 Skrevet 16. februar 2013 Sånt sletter jeg ganske kjapt. Sivilstatusen ville jeg bare gjort om til usynlig, så slipper man både spørsmål og at han skal se jeg fjerner den. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #17 Skrevet 16. februar 2013 Andres lykke plager meg ikke. Tvert imot. Men jeg tviler sterkt på at den lykken dere ser på fb er ekte Hehe, visste at man ikke burde si noe som helst negativt om fb på et forum på nett, men bare måtte Dette er også rart. Dersom man uttrykker lykke på fb så blir man mistenkt for å pynte på sannheten. Trist. Selv tror jeg at det mennesket føler lykke der og da. Og gleder meg sammen med vedkommende. Anonym poster: 7173a398e9c5ef6a85e77a87357c0524 1
Mumsen86 Skrevet 16. februar 2013 #18 Skrevet 16. februar 2013 Hvorfor skal det slettes? Det er en del av den du er og de personene som har ført deg frem til der du er i dag. Før facebook og digitale fotoalbum var det da vanlig å tråle gjennom fotoalbum og bilder i papirform for å kaste alle bilder som inneholder eksen? Når jeg går igjennom mine skilte foreldres album i fra jeg var liten og før de i det hele tatt hadde møtt hverandre så dukker det opp bilder i fra gamle kjærester og forhold som varte over lengre tid. Ingenting er kastet. Ikke bryllupsbildene deres heller. Så hvorfor skal du slette en del av deg selv? 2
fruBeist Skrevet 16. februar 2013 #19 Skrevet 16. februar 2013 Hva med å høre med exen hva han tenker? 2
Violet Hill Skrevet 16. februar 2013 #20 Skrevet 16. februar 2013 Hva med å høre med exen hva han tenker? Enig i dette. Var gjennom samme opplegg i høst, og syntes det var veldig praktisk å bli enig med eksen om hvordan vi skulle gjøre det. Ventet ca en måned før jeg skjulte relationship status og untagged meg i bildene begge var tagget i. Veldig sårt der og da, men nå som jeg har truffet en ny er jeg glad for å slippe å forholde meg til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå