Gå til innhold

kylling filet i ovn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal steke kyllingfileten min i ovn i dag. Skal prøve å ha fyll inni. Sopp og gulrot. Hvordan gjør jeg dette ? Steketid, varme, med/uten varmluftsovn?

Gode oppskrifter mottas med takk!

LilleSol

Skrevet

Hvordan ble det?

Skrevet

hvordan klarer du å stappe fyll i kyllingfileen? :wink:

Gjest gjest1
Skrevet
hvordan klarer du å stappe fyll i kyllingfileen?  :wink:

Easy! Du skjærer en liten lomme i fileten, og dytter stæsjet inni. Så kan du surre igjen med hyssing, bruke små trestikker e.l. Det er jo begrenset hvor mye man får plass til i en slik lomme, så jeg bruker ikke så mye grønnsaker etc. Men tynne skiver chorizo, blåmuggoster og andre ting som smaker mye er dødsgodt å dytte inn i slike fileter.

Skrevet

I tillegg til Mataharis forslag kan du banke kyllingfileten tynn, legge på fyllet og så pakke det inn. Veldig greit. Hvis du har flytende fyll eller bruker f.eks. kryddersmør som da vil smelte i ovnen kan du panere kyllingen ved å dyppe den først i mel, så i pisket egg og til slutt i ferske loffsmuler. La hvile kaldt 15 minutter, gjenta dyppingen, hvile 15 minutter til og så steke. Jeg pleier å brune fileten raskt i panne først (er den panert pass på at du bruner den på absolutt alle kanter) og så ettersteke i ovn ved 200 grader i 6-8 minutter (uten fyll), med fyll ved 190 grader ca 20-30 minutter. Da blir den saftig og god!

Gjest Poirot
Skrevet

Og man kan surre en baconskive rundt.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det ble ikke tid til å lage dette i går, så jeg skal prøve meg igjen i morgen. :-)

LilleSol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...