Gå til innhold

Gammelt, nytt, lånt og blått?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal dere ha?

Anonym poster: e9850b937b4dbc7e4f53d373ac67cbaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal kjøpe alt nytt, jeg. Og blått kræsjer bare fullstendig med fargetemaet. :fnise: Er ikke det der en amerikansk greie, eller tar jeg helt feil?

Skrevet

Da vi giftet oss hadde jeg: Gammelt - perlekjede, nytt - sko, lånt - lommetørkle, blått - en liten sløyfe på strømpebåndet.

Om det er amerikansk eller ikke vet ikke jeg, men jeg vet at min mor hadde noe gammelt, noe nytt og nor blått da hun giftet seg å 60-tallet.

Anonym poster: 2679fea2f157a91ac3f84c158bdf7660

Skrevet

Jeg skal kjøpe alt nytt, jeg. Og blått kræsjer bare fullstendig med fargetemaet. :fnise: Er ikke det der en amerikansk greie, eller tar jeg helt feil?

Det er jo ikke tradisjon for at det blå vises.

Anonym poster: 557e2c6bca507f14f425b1e4b38d9adc

• Liker 3
Skrevet (endret)

Blå sko, "gammel" spanx, lånte smykker fra svigermor/mormor håper jeg og helt ny brudekjole. :)

Og en liten mynt i skoen.

Endret av Kiara!
Skrevet

Gammelt: kjede og øreringer jeg fikk av mannen tidlig i forholdet.

Nytt: Kjole, slør, sko +++

Lånt: Spenner i håret (vi kom på det i siste liten, så forloveren min kjøpte spennene jeg hadde i håret av meg mens vi satt å ventet på sjåføren... Det var vel 20 kroner)

Blått: Strømpebåndet

Anonym poster: 2899cc2cce4c8568d94df7a5f616018f

Skrevet

noe gammelt: øredobbene mine

noe nytt: brudekjolen min

noe lånt: blir vel et eller annet, sikkert noe i håret, eller et armbånd

noe blått: strømpebåndet mitt har et blått bånd

Skrevet

Fjørti tråder om dette fra før. ;)

Og det er en engelsk tradisjon.

• Liker 2
Skrevet

Ingenting. Jeg er norsk.

Anonym poster: c8388671da1c6df29e3aaede8be8841d

• Liker 2
Skrevet

Her blir alt nytt - og that's it ;)

Gjest Adriane
Skrevet

Har ikke gått inn for å følge tradisjonen, men inntil videre - hvis jeg skulle følge den - har jeg:

Noe gammelt: armbånd jeg fikk av foreldrene mine til dåpen. De er begge borte, så det blir symbolsk på flere måter for meg.

Noe nytt: kjole, slør, sko osv osv osv

Noe lånt: Foreløpig ingenting, har som sagt ikke gått inn for å følge tradisjonen

Noe blått: Samme her. Skal jeg gjøre dette, blir det nok bare en liten blå sløyfe på undertøy eller noe.

Skrevet

Det var ganske tilfeldig at jeg endte opp med å "oppfylle" det der :fnise:

Ny tiara, gammelt armbånd, lånt perlekjede og blått på strømpebåndet :jepp:

Skrevet

Ingenting. Jeg er norsk.

Anonym poster: c8388671da1c6df29e3aaede8be8841d

Min farmor hadde denne tradisjonen i sitt bryllup for snart 70 år siden. Hun er veldig norsk. Ikke alle tradisjoner behøver å oppstå i Norge.

"Jeg spiser ikke pizza. Jeg er norsk."

• Liker 6
Skrevet

Min farmor hadde denne tradisjonen i sitt bryllup for snart 70 år siden. Hun er veldig norsk. Ikke alle tradisjoner behøver å oppstå i Norge.

"Jeg spiser ikke pizza. Jeg er norsk."

Hehe. Det høres bare så merkelig ut på norsk, som om det ikke passer. "Noe gammelt, noe nytt, noe lånt og noe blått" klinger ikke akkurat slik som "something old, something new, something borrowed, something blue" gjør. Ingen jeg kjenner, verken i slekta eller utenfor, har tatt hensyn til dette her. Jeg trodde ikke det var vanlig i Norge, jeg. :) Nå ser jeg at det er det. Kanskje jeg skal låne noen øredobber og kjøpe strømpebånd med blått i, jeg og da. :fnise:

Skrevet

Enig i at det ikke høres like bra ut på norsk:P Trodde faktisk ikke det var så vanlig jeg heller og visste ikke om jeg skulle gjøre det, helt til min farmor på 90 sier "åJOO det må du gjøre ja!" som den største selvfølgelighet. Så det er det hvertfall en tradisjon i min familie:)

synes det er koslig å ha noe lånt og noe gammelt om det er noe som har en betydning f.eks.

Skrevet

gammelt - en blonde som skal i brudebuketten min

nytt - kjolen

lånt - min svigerinnes diadem fra da hun giftet seg for tretti år siden

blått - blå piercing i navlen

- og en eldgammel mynt kjæresten og jeg fant i leiligheten vår i veggen da vi drev og pusset opp :)

Skrevet

gammelt - en blonde som skal i brudebuketten min

nytt - kjolen

lånt - min svigerinnes diadem fra da hun giftet seg for tretti år siden

blått - blå piercing i navlen

- og en eldgammel mynt kjæresten og jeg fant i leiligheten vår i veggen da vi drev og pusset opp :)

Så gøy med den mynten! Jeg elsker sånne. De forteller jo hvilket år huset/leiligheten ble bygget. :) Legg den gjerne tilbake ved en senere anledning, til fremtidige generasjoner.

Jeg låner min mors gamle gullarmbånd, som har en blå safir. Da er det hele i boks. :)

Skrevet

Jeg har ikke tenkt at dette er så viktig, men så drømte jeg i helga at jeg hadde panikk utenfor kirka, fordi jeg manglet noe lånt og noe gammelt. prøvde desperat å låne noe fra gjestene..! hehe.. kanskje jeg bryr meg likevel ;)

Anonym poster: 9a97ae4a16344be79e00ab87c139ebd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...