Gå til innhold

Fysisk krevende gren innenfor Førstegangstjenesten? HJELP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei 18 år gammel jente som snart skal på Sesjon del 2, men er usikker på hva jeg skal velge.

Jeg vet at jeg vil ta noe som er:

- Både fysisk og psykisk krevende

- Lære å skyte og bruke mye våpen

- Skumle utfordringer, som å hoppe utfor et helikopter

- Være mye ute i felt

- Svømme i kald gjørme

Jeg har lest litt om Samvirke innenfor MP,

eller stormsoldat (men er redd dette blir ALTFOR fysisk krevende for ei lita jente som meg),

Gardist (? skjønner ikke helt hva dette går ut på, er de mye ute i felt eller er det de som står vakt utenfor Kongehuset),

JEGER høres spennende ut, men hvor mange retninger innen for jegerbataljonen finnes det? Og hva går oppgaven deres konkret ut på.

Ellers, kom med flere forslag og utdypende forklaring og gjerne dine egne kunnskap og erfaringer.

Takk!

Hilsen jente

Anonym poster: fd4a1619e088f4cad03c5907f9e3fa13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette får du vite mye om på sesjon! MP sin rekruttskole er utfordrende, men hverdagen er ikke det samme. Skjer sjelden noe. Gardist er en som typisk står utenfor slottet ja. Ellers tør jeg ikke si noe da det begynner å bli en stund siden jeg var i Forsvaret. Men du kommer til å få informasjon om dette på sesjon da du skal søke gren/rekruttskole.

Skrevet

Dette får du vite mye om på sesjon! MP sin rekruttskole er utfordrende, men hverdagen er ikke det samme. Skjer sjelden noe. Gardist er en som typisk står utenfor slottet ja. Ellers tør jeg ikke si noe da det begynner å bli en stund siden jeg var i Forsvaret. Men du kommer til å få informasjon om dette på sesjon da du skal søke gren/rekruttskole.

Takk for svar!

Så egentlig trenger ikke å tenke for mye på dette, og heller vente til jeg kommer på Sesjon del 2? :)

Anonym poster: fd4a1619e088f4cad03c5907f9e3fa13

Skrevet

Foreslår hæren. Dersom du skulle lure på noe, bare send meg en PM :)

Skrevet

Det stemmer! Om du vil inn på en spesiell rekruttskole kan du spørre om det på sesjon, hvis ikke kommer du inn på vanlig rekruttskole hvor man søker videre tjeneste mot slutten. Jeg vil også foreslå hæren hvis du vil mye i felt

Skrevet

Du kan også søke på tjenestested, de leirene som har jeger osv, har generelt mer felt enn andre. Hvilken stilling man får etter vanlig rekruttskole er avhengig av hvilket kull du er, altså om du kommer inn på vinteren eller sommeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...