Gå til innhold

DHL leverer ut pakke til feil person

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er fjerde gangen at DHL har levert ut pakken min til feil person. Pakken skulle egentlig vært levert i går. Dørklokken virker, husnummer er tydelig og jeg har ingen lapp om at pakken er forsøkt levert. DHL svarer kun på e-post og at de ikke har anledning til å ta tak i dette før neste uke. I mens skal min pakke være hos en totalt ukjent person, og muligens forsvinner den. Det finnes ingen ved det navnet som har signert for pakken på hele østlandet! Jeg er grundig lei.

Anonym poster: 1c0cbd2d0e08bf361392b93268bcd6e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag til Dhl.... Har du oppgitt telefonnummer? Her bruker de å ringe meg for å spørre om jeg kan kome ned på lageret om jeg er i nærheten, eller hvor keg er så de kan møte meg der.

Anonym poster: 9a39640817352529caec6f23d9fda0cd

Skrevet

Jeg har klaget på e-post, men da sier de at de ikke har tid før neste uke. Og når jeg ringer er det ingen som svarer.

Anonym poster: 1c0cbd2d0e08bf361392b93268bcd6e8

Skrevet

Jøss, jeg har ringt flere ganger til DHL, skal ikke være noe problem. Men høres slitsomt ut

Anonym poster: dab2248e738fe9f69b6a7f07928547ee

Skrevet

Fikk en pakke av dem for bare noen dager siden. Var samboeren som hadde bestilt, de ringte til han og sa at de var på vei. Han sa han ikke var hjemme men at jeg kunne ta den i mot for han. Null problem i det hele tatt. Vi har brukt dem flere ganger og har aldri hatt noe problem i det hele tatt. Høres ut som om du har veldig uflaks...

Skrevet

Det samme har skjedd med meg med UPS, de ga pakken til noen av naboene som var på lekeplassen i nærheten av oss, og la en lapp i postkassen med "pakken er hos Svendsen". Heldigvis visste jeg om noen Svendsen'er i nabolaget ;)

Skrevet

DHL suger balle. Anbefaler å ikke bruke dem om du ikke må. (Det er sikkert litt forskjell på hvor i landet man bor, men DHL i Bergen og Haugesund er forferdelige. Jeg har jobbet for dem).

Anonym poster: 96a89c9f81e8628b22f2f87231d50951

• Liker 1
Skrevet

Forfriskende å lese klage om noen andre enn Posten! :)

Har hørt litt av hvert om dhl, men tror nok det varierer litt over hele landet. Det samme med tollpost og posten også.

Når det er sagt, så må man forvente å oppleve feil en gang i blant. Det er tross alt bare mennesker det er snakk om. Men når det skjer mange ganger er det absolutt noe veldig feil på gang. Å utlevere pakker til andre enn mottaker er helt på trynet, og jeg håper du kommer gjennom med klagen din og får en skikkelig beklagelse.

Anonym poster: 2662ce323ede90fcd4332eff1134ae0a

Skrevet

Det samme har skjedd med meg med UPS, de ga pakken til noen av naboene som var på lekeplassen i nærheten av oss, og la en lapp i postkassen med "pakken er hos Svendsen". Heldigvis visste jeg om noen Svendsen'er i nabolaget ;)

Å utlevere pakker til andre enn mottaker er helt på trynet

Nå bor jeg i Tyskland, hvor DHL naturligvis blir brukt svært mye, da de er tyske. Uansett, dette kan være en beskjed fra høyere hold, for her er det ekstremt vanlig å legge pakkene hos naboen. Det er irriterende, men allikevel praksis. Av de siste 10 pakkene jeg har mottatt, har jeg vært hjemme tre ganger. I stedet for å legge en lapp i postkassa og pakken på postkontoret de andre gangene ringer de på hos ymse naboer. Forrige gang fikk jeg faktisk en lapp der det stod 'Pakken er hos frisøren' - og den lå i frisørsalongen ved siden av oss.

Anonym poster: f4211602a2e13430d89119b52c1328f8

Skrevet

Men dhl er ikke rett instans å klage til. Du må sende klagen til firmaet du kjøpte pakken med (og som har satt vekk leveringern til dhl). DE har antagelig all interesse av å beholde deg som kunde, og dhl har all interesse av å beholde dem som kunde... ;)

Anonym poster: e7865b6b9e8b5352d7fbb99c5eb5fc4c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Haha, akkurat det samme skjedde med meg med UPS. De leverte den nye laptopen min til naboen, fordi jeg ikke var hjemme på det tidspunktet. Så signerte naboen for meg og ga meg pakken senere. Helt ukjent person. Snakk om årets overraskelse! UPS sjåførene har ikke mobiltelefon med seg, så du vet aldri når de dukker opp. Det hjelper ikke å klage, for UPS har elendig kundebehandling som er brukerUvennlig.

DHL har jeg aldri hatt problemer med, som regel ringer sjåføren og vi avtaler eksakt tidspunkt for levering.

Men uansett, så lenge du ikke har fått pakken din levert til deg, regnes det ikke som levert. Så er det bare å fortsette å ringe og klage fram til de faktisk leverer varen.

Endret av Drizzt
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med UPS og DHL. Her er de iallfall svært kundeorienterte og de ringer i forkant hver eneste gang for å sjekke om jeg er hjemme for å motta, eventuelt om jeg kan motta på en annen adresse. De tjener jo på det selv i og med at de slipper så mange bomturer. Hvis jeg ikke er hjemme og de ikke har ringt for å avtale, så tar de med seg pakken igjen, men henger igjen en lapp om at den er forsøkt utlevert og at jeg kan ta kontakt på sånn og sånn nummer for å avtale ny levering.

Jeg snakka med en av de fra Posten/Bring som leverer på døra, og han mente de hadde opp til 90% bomturer på hjemlevering til privatpersoner på dagtid fordi de ikke har noen rutiner på avtaler med kunden.

Når det er sagt så er jeg uenig med AB i innlegg #10, for det er så absolutt DHL som har kontroll over hvordan de leverer pakkene. Det er et problem hos DHL at de leverer pakker til uvedkommede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...