Gå til innhold

Finnes det noe mer patetisk enn kunst?

Anbefalte innlegg

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Finnes det noe mer patetisk enn kunst? Og kunstnere? Finnes det noe mer stakkarslig og selvsentrert enn det å forvente at alle andre skal gi en faen bare fordi en har lært seg en litt mer avansert måte å si: "Se på meg!" på?

Har vært på en del konserter og kunstutstillinger i det siste (d.v.s. jeg har blitt dratt med på det av sånne mennsker som tror det er forventet av dem at de skal kjøpe oppgulpet som om det var noe mer enn rein offentlig onani), og nå kjenner jeg at brekningsfornemmelsene har begynt å melde seg. Jo mer jeg tenker på fenomenet "kunst", jo mer får jeg lyst til å spy opp alt som befinner seg imellom lukkemuskelen ytterst i rævhullet og epiglottis i halsen, bare spy det ut av kjeften, alt sammen. Kanskje jeg burde spy hele sausen ut over et lerret, ramme det inn og kalle det for kunst! Spille brekningslydene inn på bånd og gi det ut på plate!! Så kunne jeg sitte der på Skavland etterpå og mase i det vide og det breie om hva jeg "mente" med det, hvilken "dypere filosofisk beskjed til menneskeheten" jeg ønsket å formidle.

Hvem i helvete bryr seg hva kunstnere har å si? Kunstnere er føkkings nobodies! Dersom jeg har lyst på filosofiske betraktninger og "mat for sjelen" kan jeg lese Kant og Kirkegaard istedet for å høre på rælet til ei eller annen ubetydelig kjærring bak et piano som ønsker å "uttrykke noe igjennom sang og lyrikk". Spy!! Du ble født på bondelandet, har knapt gjort noe annet enn å spille piano hele ditt liv og du har absolutt ingenting interessant å si! At du sier det på engelsk gjør det ikke bedre eller mer interessant heller!!!

Greit nok, det har nok skjedd at ett eller annet kunstverk, ei eller annen plate eller en eller annen skjønnlitterær bok har formidlet noe viktig og hatt en positivt innflytelse sånn sett, men det hører med til de absolutte sjeldenhetene. Og selv da kunne alt vært sagt mye klarere og kjappere dersom en bare droppa alt onaniet rundt. Ibens Et Dukkehjem kunne vært oppsummert med en setning: "Kids, kvinnediskriminering er ikke bra :opplyser: ". Alt det andre, alt pakket rundt, er bare en måte å si : "Se hva jeg kan for noe, se hvor fint jeg kan formulere meg." Ren selvdigging, flaut, pinlig.

Og ingenting avslører det absurd patetiske selvdiggingsonaniet kunst egentlig er som "gutter som spiller i band". Hahahahaha!!! Se på dem, påfuglene! Står der oppe på scenen og gjør seg til, alle med ett eller annet "uttrykk", noe som liksom er "dem", noe som gjør at de kan eksponere for hele verden hva "dem" er for noe. Noen har svarte klær og langt hår, spiller med vreng på gitaren og brøler et eller annet som gjør at de skal se tøffe ut. Det er "dem". "Jeg er røff, røffrøffrøff røff!" Andre igjen har trange, litt for korte bukser, kanskje en vest og en sixpence hatt og stå der oppe og "føler" ting. "Åååå, se på meg, se så sårbar og ekte jeg er". Jævla posører!! Hvem i helvete bryr seg "hvem" du er? Ta og gjør noe med livet ditt, noe nyttig, istedet for å stå der og eksponere "deg selv" som den blotteren du er!

Da har jeg pokker steike meg mer sansen for 40 år gamle feite karer som sitter på chattesider og runker foran tilfeldig forbipasserende jenter. Det er i det minste noe ærlig over det å runke seg selv på webcam fordi en tenner på at andre ser en runke. For det er nemlig det ekte kunst er; satans runking og folk som tenner på å bli sett. Blir ikke ærligere enn det vet dere, jævla amatører! V... J..... fra V.... har aldri gjort noe mer ekte enn det å bli arrestert for runking på Torgalmenningen i Bergen. Hadde han gjort det for kunstens skyld (noe han neppe gjorde), ville det gjort ham til den mest ærlige kunstneren i hele verden.

Folk som oppfatter seg selv som "kunstnere" burde faen meg skamme seg herfra og til månen. I det minste burde de ikke forvente at jeg skal betale for å se dem runke. De burde betale meg for å se dem runke! Sist gang jeg var på konsert (i går) betalte jeg 150 kroner for å komme inn!! For hva? For å bli sausa i trynet i full offentlighet av et lokalt amatørband? Og de værste, de værste kunstnerne av alle, det er de som grafser til seg av offentlige midler for å kunne bedrive kunsten sin som jobb, som noe mer enn bare en fritidssyssel. Som om det skulle være viktigere at vi får se dere onanere på fulltid enn det det er å drifte skoler og sykehus!! Folk dør i helsekø og dropper ut fra skolen mens kunstnere mottar millioner av staten i stipender og kunstnerlønn og what not. For en jævla vits!

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Grinebitere.

Er det noe du ikke liker, la vær å buk tid på det og la andre få nyte det i fred eller jobbe innenfor det uten å bli kalt diverse navn som taper, nobody og den slags.

Anonym poster: 2270231d2a236ed3bf42b10bc7d69a4b

• Liker 21
Skrevet

Ja. Grinebitere.

Er det noe du ikke liker, la vær å buk tid på det og la andre få nyte det i fred eller jobbe innenfor det uten å bli kalt diverse navn som taper, nobody og den slags.

Anonym poster: 2270231d2a236ed3bf42b10bc7d69a4b

:laugh:

Kunst er så mye , de som lager bilder/tegner /maler kan få frem utrolige bilder. Jeg liker noe,men ikke disse "Store"

Hva som er vakkert,ligger i øynene til den som ser

• Liker 1
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Ja. Grinebitere.

Kanskje det er fordi jeg ikke får tiltrefsstillt behovet mitt for å blotte meg at jeg er slik en grinebiter. Du skjønner, dersom jeg skulle blotte meg på min måte, ville jeg blitt arrestert. Men jeg skal forsøke å la dere nyte det i fred i fremtiden. Det blir uansett uten meg fra nå av.

Endret av Bolsjevidkun
Skrevet

Så slutt å gå på konserter da. Hjelpes. Her var det mye tøv.

• Liker 6
Skrevet

Har du tenkt deg ut av KG, Bolla? F**k, jeg var akkurat blitt vant til å se deg her :(((((((((((

• Liker 1
Skrevet

And that is why pleebes should get a proper education.

• Liker 6
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

And that is why pleebes should get a proper education.

Nei, det er bare noen som trenger å se seg i speilet, innse hvor lite de er verdt og slutte å jåle seg til. Når jeg skal jåle meg tar jeg på meg en litt finere skjorte, en nyvaska bukse og kanskje noen matchende sko. Jeg kjemmer håret mitt, stusser barten og passer på at neglene mine er rene. That's it. Jeg okkuperer ikke en hel klubb og tvinger alle som vil inn dit til å betale for at jeg skal "vise dem min nyeste sang". En skal i det hele tatt inneha en helt grotesk mengde selvsentrerthet for i det hele tatt å komme på å gjøre noe sånt.

Endret av Bolsjevidkun
Skrevet

Aaaaakkurat..........også på en fredda da...........

• Liker 1
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Aaaaakkurat..........også på en fredda da...........

Så en fyr på NRK2 (så klart) her om dagen. Han dreiv og spilte noe dritt på en trekubbe, var visst ment som en "ode til veden". For en fjott! Skulle vært tatt med bak loven og skutt, spør du meg. Men nei da, gi heller mannen 200 000 i året mens gamle Olga sulter ihjel på det badet de kaller "rom" på eldresentrene nå om dagen.

Skrevet

Som om det er du som avgjør hvem og hva som er "verdt" noe. For en dust du er. Intet mer verdt enn en luften du puster inn.

Anonym poster: 051abd5b3d9654e5ccc3372e730ad69b

• Liker 1
Skrevet

Finnes det noe mer patetisk enn kunst? Og kunstnere? Finnes det noe mer stakkarslig og selvsentrert enn det å forvente at alle andre skal gi en faen bare fordi en har lært seg en litt mer avansert måte å si: "Se på meg!" på?

Jepp, de kalles white male supremacists. Dvs slike som hyler og syter om hvordan hvite menn taper privilegium til fordel for kvinner og minoriteter.

Skrevet

Jeg er så enig med deg. Jeg har riktignok sluttet å irritere meg over kunst folk betaler for av egne penger. På samme måte som alternativ behandling sluttet å irritere meg straks jeg begynte å se på det som ekstraskatt for idioter. Det hender til og med jeg synes at fotografier er fine, og det samme gjelder malerier som er ment å skildre noe. Selv om jeg ikke hadde savnet det.

Det som irriterer meg er offentlig finansiert kulturtull. Det er helt latterlig at folk skal få betalt for ting som ikke har livets rett. "Det er viktig med norsk film, så det må subsidieres". Hvis ikke norsk film overlever uten subsidier, er det jo åpenbart ikke viktig for det norske folk med norsk film. Det er bare viktig for noen få, og det er ikke noe de må ha, bare noe de vil ha.

Men tror du ikke folk mener det er du, du som mener folk selv skal bestemme hva de mener er verdt å bruke penger på, som stemples som en som mener å diktere hva som er verdig og ikke? Bare sjekk innlegg #12, f.eks. Hele poenget her er jo at folk må være så dust de bare vil, bare ikke på min regning.

For all del, jeg synes det er greit å betale for at de svake i samfunnet skal ha det godt. De som ikke kan noe for at de er avhengig av spleiselaget. Det som ikke er greit er at noen som ikke er avhengige av mine penger, bare har lyst på dem, får dem. Utgangspunktet må være at mine penger er mine penger, så tar staten det som er nødvendig for å dekke det andre trenger. Og uansett hvor mye du opplever at kunst gir deg, er det ikke en need to have. Det er en nice to have.

Kan legge til at jeg ikke er hvit. Jeg tilhører en minoritet. Så det.

Anonym poster: b779885232ee36ff1ed0af711dee1d17

• Liker 1
Skrevet

Dette minner meg om uti vår hage og oslolosen :fnise:

Skrevet

Kan se for meg at du mishandlet tastaturet rimlig hardt når du skrev dette. Jeg kunne virkelig føle raseriet og aggresjonen din, og at du hisset deg opp mer og mer som en følge av det du selv skrev. Hahahaha. Og jeg lo faktisk høyt når jeg leste innlegget, så takk skal du ha!

Anonym poster: c17eef183f74047edf570fc37432eeda

• Liker 3
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Kan se for meg at du mishandlet tastaturet rimlig hardt når du skrev dette. Jeg kunne virkelig føle raseriet og aggresjonen din, og at du hisset deg opp mer og mer som en følge av det du selv skrev. Hahahaha. Og jeg lo faktisk høyt når jeg leste innlegget, så takk skal du ha!

Lite får det til å fråde rundt kjeften min som det selvhøytidelige "kunstnersjeler" med krav på å "leve ut drømmene sine" gjør. Forstå meg rett: Jeg syns det er helt ok at folk bedriver kunst. Jeg syns bare de skal betale meg for å se/høre på det, betale meg for at jeg bruker av min dyrebare fritid til å komme og høre på det nyeste rælet deres.

Gjest pærecider
Skrevet

Hehe, bedriver og sysler med kunst på fritida, tjener litt på det (portrettegning og digital kunst) men kan si meg enig i at det er mange pretensiøse idioter der. Har møtt på flere av dem, og det er for meg god underholdning. Mye av det jeg lager er abstrakt, men det er for meg lek og moro, samt læring/forbedring av teknikk. Noen liker det, andre liker det ikke. Noen ser en haug med symbolikk som jeg ikke en gang har tenkt på, dem om det. Men tusen takk for dagens latter. Men syns at det er noe galt når staten prioriterer kunst framfor sykehus.

Skrevet

Ja, sport og sportsnyheter.

Skrevet

Ja, sport. og sportsnyheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...