Gå til innhold

Planene for helga ble avlyst - hva skal jeg finne på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er uten barna mine annenhver helg og forsøker å finne på noe disse dagene - mest for ikke å bli gående hjemme og savne ungene. For 2 uker siden hadde jeg bestemt meg for å ta det helt med ro, jobbe litt i huset, lese, se på TV og bare kose meg alene. Og det gjorde jeg.

Denne helga hadde jeg en avtale med en venninne (den eneste av venninnene mine som ikke er gift eller samboer - vi er voksne og over 40 alle sammen) om at vi skulle finne på noe på lørdag. Har planlagt å være alene i dag, ta et bad, lage god mat og sprette ei vinflaske. Og i morgen skulle jeg sove lenge, trene på formiddagen og treffe min venninne tidlig på ettermiddagen for å spise middag ute. En rolig kveld hvor vi planla å bli sittende en stund på et hyggelig utested før vi tusla hjem utpå kvelden. Søndag hadde jeg tenkt meg på ski eller noe sånt. Jeg hadde virkelig gledet meg til hele helga, en fin miks av aleneaktiviteter og det å være sosial.

I dag får jeg telefon fra min venninne om at det er blitt noen endringer, hun og xmannen måtte bytte helg fordi det hadde skjedd noe på jobben hans og hun skal ta med seg ungene og dra på besøk til foreldrene sine i helga. Skjønner jo det, ikke sur på henne i det hele tatt.

Men plutselig sitter jeg her og gruer meg til helga. Det blir en ny helt-alene helg (denne gangen ikke selvvalgt) og jeg kjenner at jeg blir lei meg. Alle andre jeg kjenner har familie og det er ikke så gøy å invitere seg selv hjem til noen på lørdagskvelden. Å gå ut alene er uaktuelt.

Hva gjør andre som kommer i slike situasjoner?

Anonym poster: 4318ed24fc9949c5b9c676df393b9d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ah, nyt tiden alene! Fin deg en goood bok, ta deg en lang skitur, reis til en annen by og shop. KOS DEG!

Anonym poster: 143268aea539903d9698f4fe37b31d56

Skrevet

Du har ingen venninner som har en snill mann som kunne tatt seg av barna dems mens du og venninna koste dere litt på dagtid da?

Skrevet

Hva med å høre med en av de opptatte venninne dine om ikke de kan få mannen til å passe ungene så blir det med en girls night out? ;)

• Liker 1
Skrevet

Den eneste tiden du egentlig skulle være med denne veninnen var jo Lørdag ettermiddag. Kan du ikke hive deg rundt på nettet og ta med deg en mann på middagsdate heller? Så gjør du alt det andre du hadde planlagt som planlagt.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Alle single damer bør ha noen ting klare for slike eventualiteter:

1. Gode turklær

2. Rødvin

3. Sjokolade

4. En god bok

5. Et lite utvalg av gode ansiktsmasker

6. En favoritt-serie på samleboks

7. Sabla god kosebukse

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg har også barna mine annenhver helg, og det kan bli kjedelig de helgene jeg ikke har de. Men jeg er bare 25. Jeg går litt på veggen disse helgene, for jeg vet jo at de aller fleste på min alder ikke sitter hjemme en fredags-/lørdagskveld. Og aller helst ville jeg jo ikke gjort det jeg heller. Men jeg drar ikke alene, så når det ikke klaffer med vennene mine så sitter jeg her.. Sånn som nå når noen av vennene mine jobber og andre er for langt unna. Jeg kompenserer for ensomheten ved å spise sjokolade :fnise: Jeg har ikke så altfor mange omgangsvenner og skulle gjerne hatt flere, men uheldigvis faller de ikke ned i hodet på meg, men jeg håper å få flere venner etter hvert.

Anonym poster: 56d53ca651562324db49c19e13d90ab5

Skrevet

Du har ingen venninner som har en snill mann som kunne tatt seg av barna dems mens du og venninna koste dere litt på dagtid da?

Nei, det er ikke aktuelt. Både hun og jeg prioriterer ungene de helgene vi har dem. For meg er det uaktuelt å få barnevakt de helgene jeg har barne mine og det er det samme for henne.

ts

Skrevet

Hva med å høre med en av de opptatte venninne dine om ikke de kan få mannen til å passe ungene så blir det med en girls night out? ;)

Det er nok ikke et alternativ dessverre. I min omgangskrets er det ingen (og da mener jeg INGEN) av venninnene mine som er i forhold som tar seg en girls night out. Alle har tøffe jobber og prioriterer familien når helga endelig kommer.

ts

Skrevet

Den eneste tiden du egentlig skulle være med denne veninnen var jo Lørdag ettermiddag. Kan du ikke hive deg rundt på nettet og ta med deg en mann på middagsdate heller? Så gjør du alt det andre du hadde planlagt som planlagt.

At what!? Seriøst, er sånt mulig? Ikke for å være frekk, men det forundrer meg stadig at hovedstad folk (regner med at du bor i Oslo eller en av de andre store byene?) tror at slikt er mulig eller vanlig i alle avkroker i Norges land. Jeg ville ikke visst hvordan jeg skulle gått fram engang!

Uansett er det ikke noe date eller mann jeg er ute etter. Jeg hadde gledet meg til en hyggelig kveld sammen med en god venninne.

• Liker 1
Skrevet

1. Gode turklær

2. Rødvin

3. Sjokolade

4. En god bok

7. Sabla god kosebukse

Denne skal jeg huske :)

Skrevet

Nei, det er ikke aktuelt. Både hun og jeg prioriterer ungene de helgene vi har dem. For meg er det uaktuelt å få barnevakt de helgene jeg har barne mine og det er det samme for henne.

ts

Mente av de venninnene dine som fortsatt var sammen med bf. Beklager dårlig formulering :)

Skrevet

Det er nok ikke et alternativ dessverre. I min omgangskrets er det ingen (og da mener jeg INGEN) av venninnene mine som er i forhold som tar seg en girls night out. Alle har tøffe jobber og prioriterer familien når helga endelig kommer.

ts

Men har du ingen venninner som du kan være med sammen med mannen da? De fleste unger går jo og legger seg en gang, eller gjør iallfall andre ting enn å henge med foreldrene på kveldstid så da kan dere jo spise middag og kose dere hjemme hos de?

Vi har ofte single venner og venninner på besøk på kveldene, bare koselig det.

Anonym poster: 3dc2a39480bee3180d2275149b71ef6f

Skrevet

Vel du må ha med plan b i planene dine for helgene du har for deg selv. Disse skuffelsene har du hatt før og de vil komme flere ganger. Folk som avlyser i siste liten osv.

Jeg synes forøvrig det er veldig godt å bare være helt alene når jeg har barnefri. Det er liksom så mye unger og folk rundt meg i hverdagen at endelig kan jeg få puste ut litt alene. Ta meg gåtur, sove, shoppe litt, lese og se på tv.

Skrevet

Men har du ingen venninner som du kan være med sammen med mannen da? De fleste unger går jo og legger seg en gang, eller gjør iallfall andre ting enn å henge med foreldrene på kveldstid så da kan dere jo spise middag og kose dere hjemme hos de?

Vi har ofte single venner og venninner på besøk på kveldene, bare koselig det.

Som jeg sa i hovedinnlegget: det er ikke så gøy å invitere seg selv hjem til folk på lørdagskvelden... Jeg vet at de fleste av venninne mine nesten har helgene hellig - da er det familietid. Og det er ikke snakk om bare små barn, det er også tenåringer som er oppe lenge.

Huff, føler meg som en surpomp som avviser alle forslag...! Takk til dere som har svart, lørdagen kommer og går og vips så er det mandag og arbeidsdag igjen.

Skrevet

Lurer litt på hvilket svar du hadde sett for deg? Noen skikkelig tøffe damer går på byen alene, men da kommer det an på hva du har i nærheten og om du er tøff nok.

Anonym poster: ec83b6f1de790a62378d5d1cb274be8d

Skrevet

Som jeg sa i hovedinnlegget: det er ikke så gøy å invitere seg selv hjem til folk på lørdagskvelden... Jeg vet at de fleste av venninne mine nesten har helgene hellig - da er det familietid. Og det er ikke snakk om bare små barn, det er også tenåringer som er oppe lenge.

Huff, føler meg som en surpomp som avviser alle forslag...! Takk til dere som har svart, lørdagen kommer og går og vips så er det mandag og arbeidsdag igjen.

Men tenåringene er jo ikke interessert i å være med foreldrene sine på en lørdagskveld, og dessuten går det jo an å ha besøk selv om barna er der. Men jeg skjønner jo at du ikke ønsker å tvinge deg på

Skrevet

Men tenåringene er jo ikke interessert i å være med foreldrene sine på en lørdagskveld

Nei vel?

Skrevet

1. Gode turklær

2. Rødvin

3. Sjokolade

4. En god bok

7. Sabla god kosebukse

8. Badekar

Skrevet

Du har jo på en måte avvist alle svar som kommer her, men hva med å ta telefonen til en av disse venninne som har helgen hellig, og høre hva planene deres er, kanskje hun sier at du må ta turen bortom for å slappe av sammen?! :)

Ellers foreslår jeg at du kanskje prøver å utvide vennekretsen din litt, finn deg noen single venninner, eller noen som liker å komme seg ut en helg, eller noe :)

Jeg syns mange av forslagene som kom var gode, hva med å ta på deg turklærne, ta deg en lang gå tur med litt musikk på ørene, gå innom butikk kjøp litt digg, god middag, stikk innom utleieplass for film, lei deg en skikkelig god drama eller komedie, gå til inn kjøp på ansiktsmaske og fotmaske, kjøp deg en flaske vin, hiv deg i dusjen etter turen, sleng deg på sofaen og se en gøy film med litt selvpleie ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...