Skjønningen Skrevet 17. februar 2013 #21 Skrevet 17. februar 2013 (endret) Seriøst? Hva skulle du gjort da, gitt den tilbake og sagt takk, men ellers takk ? Man kjøper selvsagt noe som mottaker genuint har interesse for, og har man interesse for spill, så blir man vel glad for å få det? Får da være måte på til utakknemlighet. Anonym poster: 12f97f1e3161118db09c6a3dc763fe17 En morgengave er ikke hvilken som helst gave for meg: "Morgengave er en tradisjon som går ut på at brudgommen gir en gave til bruden morgenen etter bryllupet. Det kan for eksempel dreie seg om et smykke. Men det kan også for eksempel være en sum penger som da gjerne er ment med tanke på å forsørge henne dersom ektemannen dør." Jeg er genuint interessert i dataspill, men jeg vil mene at det ikke passer seg å gi noe slikt i morgengave. Handler ikke om utakknemmelighet, det er bare rett og slett upassende. Nå forventer jeg heller ikke å få noen sum penger, ei heller vil jeg ha det. Ønsker ikke å føle meg kjøpt og betalt, heller. Så jeg ønsker meg et smykke, det er god gammel tradisjon. Om noen ønsker å kjøpe klokker, armbånd, bunadbrosjer o.l. til hverandre så tenker jeg at det går litt under det samme. Det er ikke helt etter tradisjon, men det er likevel innenfor. Jeg hadde som sagt lyst på et smykke, så derfor valgte jeg like så gjerne det, og jeg ville ha noe som var innenfor. Endret 17. februar 2013 av Skjønningen 2
melly666 Skrevet 17. februar 2013 #22 Skrevet 17. februar 2013 En morgengave er ikke hvilken som helst gave for meg: "Morgengave er en tradisjon som går ut på at brudgommen gir en gave til bruden morgenen etter bryllupet. Det kan for eksempel dreie seg om et smykke. Men det kan også for eksempel være en sum penger som da gjerne er ment med tanke på å forsørge henne dersom ektemannen dør." Jeg er genuint interessert i dataspill, men jeg vil mene at det ikke passer seg å gi noe slikt i morgengave. Handler ikke om utakknemmelighet, det er bare rett og slett upassende. Nå forventer jeg heller ikke å få noen sum penger, ei heller vil jeg ha det. Ønsker ikke å føle meg kjøpt og betalt, heller. Så jeg ønsker meg et smykke, det er god gammel tradisjon. Om noen ønsker å kjøpe klokker, armbånd, bunadbrosjer o.l. til hverandre så tenker jeg at det går litt under det samme. Det er ikke helt etter tradisjon, men det er likevel innenfor. Jeg hadde som sagt lyst på et smykke, så derfor valgte jeg like så gjerne det, og jeg ville ha noe som var innenfor. Skjønner det, men hva ville du gjort hvis du fikk det? Sagt "nei takk, prøv igjen"? Jeg vet hva jeg ville gitt til kjæresten min hvis vi skulle giftet oss, men han er en snoker så kan ikke røpe det her Men det er allerede nevnt på første siden
Skjønningen Skrevet 17. februar 2013 #23 Skrevet 17. februar 2013 Skjønner det, men hva ville du gjort hvis du fikk det? Sagt "nei takk, prøv igjen"? Jeg vet hva jeg ville gitt til kjæresten min hvis vi skulle giftet oss, men han er en snoker så kan ikke røpe det her Men det er allerede nevnt på første siden Jeg måtte vel ha tatt imot det, for jeg er ikke iskald. Men jeg synes ærlig talt at det sier seg selv at slike ting ikke passer seg som morgengave. Det er ikke snakk om en hvilken som helst gave, liksom, det skal være noe litt mer spesielt enn et dataspill. 1
Petalouda Skrevet 18. februar 2013 #24 Skrevet 18. februar 2013 Her blir det muligens lommeur (sånn type bestefargreie), eller noe til bunaden. Kjæresten fyller førti rett etter bryllupet så jeg vurderer faktisk å slå sammen gavene til noe litt ekstra stort. Og om jeg gjør det blir det noe heeeelt annet. Har også sans for lagringsvin.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #25 Skrevet 18. februar 2013 Kuponger syns jeg er en skikkelig dårlig ide. Men nå er vel jeg kanskje bortskjemt og snill. Jeg kan nemlig både få og gi massasje av/til mannen uten at det må en kupong til. Det samme gjelder middag for to +++. Skjønner ikke helt greia. Om jeg ikke har lyst til å gi massasje så gjør jeg ikke det, da hjelper det ikke med en kupong. Det blir liksom ikke så hyggelig med slike ting om ikke lysten er tilstede og så lenge lysten er tilstede så gjør jeg det fint utenom kuponger. Budoir bilder er en god tanke, men vet flere som har fått dette i bryllup og det er jo ikke noe man har fremme så det blir som å legge 2,500,- i en skuff og la de ligge der å støve (kanskje se på de en gang i halvåret). Her blir det en Omega klokke. Anonym poster: 645a61389725313949dfeab7b4e6587b 2
Gjest Adriane Skrevet 18. februar 2013 #26 Skrevet 18. februar 2013 Hehe, det er jo ikke sånn at jeg ikke kan massere ham, eller lage en romantisk middag ellers også - selv om det riktignok er langt sjeldnere etter vi fikk barn, da vi sjelden får barnevakt og enkelte ting blir mer avslappende og kos når man vet at barna ikke er i heimen Og forslagene var bare nettopp det - forslag. Er mye annet man kan skrive på sånne "kuponger". Greia er jo at det skal være litt morsomt også; og hvis mannen din kjenner deg, drar han jo ikke frem et "blow me"-kupongkort når han vet at du overhodet ikke har lyst (eller bruker en hvilken som helst kupong til å "tvinge" deg til noe som helst du ikke har lyst til). Såpass respekt håper jeg da man har for hverandre i et ekteskap? Men for all del; en sånn kupongidé passer aldeles ikke for alle. Folk er forskjellige, heldigvis
Gjest Kiara! Skrevet 18. februar 2013 #27 Skrevet 18. februar 2013 Jeg tenker at kuponger er glimrende for oss som ikke har tenkt/muligheten til å bruke masse penger på dette her! At det blir et påskudd for ekstra romantikk og kjærestetid oppi hverdagens mas og kjas. Min mann hadde sikkert jublet over å fått en tv-spill eller lignende det er det han vil ha, mye heller det enn boudoir album fordi det ikke er helt oss føler jeg. Jeg har mest av alt lyst til å gi oss en mini-bryllupsreise umiddelbart etter bryllupet for oss der vi kan nyte hverandre etter en tøff uke for å få istand bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #28 Skrevet 19. februar 2013 Kuponger blir litt "billig" for meg, ihvertfall de vanlige massasje/sengekos-kupongene. Det er jo en typisk gave å gi til jul, bursdag og Valentines day! Morgengaven skal være noe unikt, noe man ikke får så mange ganger/kun en gang i livet etter min mening. Derfor synes jeg lagringsvin, lommeur, unike smykker, boudoirbilder (enten av deg, eller gavekort slik at dere kan gå sammen), weekendtur til et sted som betyr mye for dere, et tre som kan plantes i hagen til huset dere har kjøpt/skal kjøpe som ektepar og slike varige ting. Anonym poster: 1cbe4eee8921cb23a412e50d2111d72b 2
Gjest Adriane Skrevet 19. februar 2013 #29 Skrevet 19. februar 2013 For meg er ikke sånne kuponger "typisk" å gi i noen som helst sammenheng faktisk Men er man av typen som "pleier" å gi den type gave til kjæresten sin skjønner jeg jo at det kanskje føles litt for lite spesielt å gi som morgengave. Når det er sagt, kan man kan selvsagt gjøre langt mer ut av den idéen enn de forslagene jeg kastet ut, slik at det blir mer varige ting/minner - det er i grunnen bare fantasien (og evt økonomien) som setter grenser Dine forslag er absolutt gode de også - og ikke alle av de er varige, selv om du understreker det ordet - og så er det i grunnen opp til hver enkelt hva de selv ønsker å gjøre, ikke sant? Som sagt tidligere, vi er forskjellige, det samme er våre kommende ektemenn. Takk og gudskjelov for det
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2013 #30 Skrevet 19. februar 2013 Syns man skal kunne ha et samliv og gjøre hyggelige ting for hverandre uten at det skal være en gave. Det er jo en del av det å være i et forhold.. Anonym poster: 645a61389725313949dfeab7b4e6587b 1
Gjest Adriane Skrevet 20. februar 2013 #31 Skrevet 20. februar 2013 Hvis du ønsker å misforstå tanken bak, så er det helt ok Da kan man jo forøvrig si at man skal kunne ha et samliv og kjøpe fine gaver til hverandre, uten at det trenger å være en spesiell anledning. For det er jo en del av det å være i et forhold. Er vel ikke nødvendig å være vanskelig, bare for å være vanskelig?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #32 Skrevet 20. februar 2013 For meg er ikke sånne kuponger "typisk" å gi i noen som helst sammenheng faktisk Men er man av typen som "pleier" å gi den type gave til kjæresten sin skjønner jeg jo at det kanskje føles litt for lite spesielt å gi som morgengave. Når det er sagt, kan man kan selvsagt gjøre langt mer ut av den idéen enn de forslagene jeg kastet ut, slik at det blir mer varige ting/minner - det er i grunnen bare fantasien (og evt økonomien) som setter grenser Dine forslag er absolutt gode de også - og ikke alle av de er varige, selv om du understreker det ordet - og så er det i grunnen opp til hver enkelt hva de selv ønsker å gjøre, ikke sant? Som sagt tidligere, vi er forskjellige, det samme er våre kommende ektemenn. Takk og gudskjelov for det Jeg har aldri gitt forloveden min noen form for kuponger før, så det er ikke en vanlig gest for min del heller, men allikevel synes jeg det blir litt for enkelt. Men som du sier så er vi - og mannfolkene våre - forskjellige, heldigvis! Lagringsvin er nok ikke helt varig nei, men den kan spares noen år inntil et jubileum og blir dermed spesiell på den måten. Weekendturen i seg selv er ikke varig, men minnne vil være det. Og ellers er vel både et tre, et lommeur, bilder og smykker ganske varig. Anonym poster: 1cbe4eee8921cb23a412e50d2111d72b
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #33 Skrevet 20. februar 2013 Jeg har aldri gitt forloveden min noen form for kuponger før, så det er ikke en vanlig gest for min del heller, men allikevel synes jeg det blir litt for enkelt. Men som du sier så er vi - og mannfolkene våre - forskjellige, heldigvis! Lagringsvin er nok ikke helt varig nei, men den kan spares noen år inntil et jubileum og blir dermed spesiell på den måten. Weekendturen i seg selv er ikke varig, men minnne vil være det. Og ellers er vel både et tre, et lommeur, bilder og smykker ganske varig. Anonym poster: 1cbe4eee8921cb23a412e50d2111d72b Men så skrev hun jo også at ikke alle tingene du foreslo er varige, så du understreker jo bare hennes poeng? Anonym poster: 12f97f1e3161118db09c6a3dc763fe17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå