AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 hva skal/har dere kjøpt som morgengave? Kom med tips på alt fra det tradisjonelle til det utradisjonelle! ....og de som ikke skal gi, eller mener morgengave er teit, kan bare finne seg et annet emne å kommentere. takk Selv vurderer jeg noen skikkelige mansjettknapper eller boudoir-bilde® av meg. Anonym poster: 1cbe4eee8921cb23a412e50d2111d72b
Moderfavn Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Morgengave er vanskelig! Det er mulig jeg går for en god vin anno 2008, siden det var det året vi møttes.
augustbrud2013 Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Morgengave er vanskelig! Det er mulig jeg går for en god vin anno 2008, siden det var det året vi møttes. Oi, det var en god ide! Hadde slått fra meg tanken på morgengave litt da jeg ser for meg at det ryker flere tusenlapper, men mulig jeg går for en vin jeg også :D Fra 2006 da
Gjest lisha Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 jeg har egentlig bestemt meg for budoir-bilder i album det koster rundt 2500, så er jo dyrt - men tenker at det er verdt det
Leya Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Denne kjæresten skal få klokke! En skikkelig fin en! Han bruker en sånn kjip svart firkanta en med borrelås, men nå er det på tide å vokse opp..*ler* 1
Suzi Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Klokke er fint. Samboeren er veldig interessert i det, men desverre koster de han har fra 50 000 og oppover. Så jeg får finne på noe annet. Trenger tips jeg også, så jeg får følge med her... :-)
Kalbakk85 Skrevet 16. februar 2013 #7 Skrevet 16. februar 2013 Hva med en weekendtur som kan spares til ei stund etter bryllupsreise. Romantisk tur for to?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #8 Skrevet 16. februar 2013 Hva er morgengave? Anonym poster: d9bf926f37999d9ce12e90a696f1a6b1
skruf Skrevet 16. februar 2013 #9 Skrevet 16. februar 2013 Jeg fikk et nydelig smykkeskrin, og inni smykkeskrinet var det en diamantring:) Til mannen ga jeg playstation og spillet Need for speed. Morgengave er gave man får/gir morgenen etter bryllupet. Tradisjonelt var det vel brudgommen som ga gave til sin brud, men de siste årene har det blitt mere vanlig at begge gir til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 Jeg fikk et nydelig smykkeskrin, og inni smykkeskrinet var det en diamantring:) Til mannen ga jeg playstation og spillet Need for speed. Morgengave er gave man får/gir morgenen etter bryllupet. Tradisjonelt var det vel brudgommen som ga gave til sin brud, men de siste årene har det blitt mere vanlig at begge gir til hverandre. Ok takk Anonym poster: d9bf926f37999d9ce12e90a696f1a6b1
Gjest Adriane Skrevet 16. februar 2013 #11 Skrevet 16. februar 2013 Morgengave syns jeg også er vanskelig, men en weekendtur for 2 f.eks et år etter bryllupet eller noe kan muligens være en idé Moderfavns idé syns jeg også er god, og jeg har også hørt varianten hvor man kjøper lagringsvin som ikke skal drikkes før 5 års (eller 10 års) bryllupsdag. Ellers kan et "hefte" med "kuponger" kanskje være en artig vri? F.eks en kupong er at du skal gi ham ryggmassasje. En annen er at du skal lage en helaften for 2 hjemme, ikledd sexy klær/undertøy osv. En tredje kan være at du fikser en kveld med gutta hjemme hos dere med spilling/fotball/whatevermakesthemhappy og øl, snacks, og mat som gutta setter pris på. En fjerde kan ganske enkelt hete "Veto", der han kan legge inn vetorett på et eller annet han absolutt ikke har lyst til (om det er middag hos svigermor, julegaveshopping osv - ikke på store og viktige ting selvsagt). Mange muligheter til hva som kan stå på forskjellige "kuponger" Hvis man legger litt tid og kjærlighet både i utforming og kuponginnhold, tror jeg at det kan bli en knall morgengave Ellers kan man jo kjøpe noe som står til hans interesser. Er han lidenskapelig fisker? Kjøp en råflott sluk som han kanskje har ønsket seg, men ikke tatt seg råd til. Er han hobbyfotograf? Finn ut hva han mangler/ønsker seg av utstyr, og kjøp noe av det. Det finnes mange og uendelige muligheter, men det kan være vanskelig å se de for seg - det er jeg enig i 1
Suzi Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Mange gode forslag Adriane, likte spesielt det med et kuponghefte. :-) Ville helst gitt ham en sportsbil, men det blir nok i dyreste laget. :-/
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #13 Skrevet 16. februar 2013 Hva er morgengave? Tradisjonelt en gave brudgommen gir bruden morgenen etter bryllupet Anonym poster: 89075d919067a0d0abefe3b672548622
Gjest Adriane Skrevet 16. februar 2013 #14 Skrevet 16. februar 2013 Jeg liker faktisk kupongidéen ganske godt selv, hehe Haha, ikke sant? Jeg skulle også gjerne gitt min kjære noe veldig flott, men da må jeg vinne mye penger i Lotto gitt Men når du nevnte sporstbil, kom jeg på enda et forslag! For de som liker fart og spenning kan jo en dag på f.eks Rudskogen være noe kanskje? Der de selv får prøve seg som racersjåfør?
Skjønningen Skrevet 16. februar 2013 #15 Skrevet 16. februar 2013 Tror det er vanlig å få et smykke i morgengave, og det er det forloveden har tenkt å kjøpe til meg også. Jeg har ennå ikke bestemt meg for hva jeg skal kjøpe til han, men tror heller ikke det er like vanlig at mannen får morgengave. Vi får se.
Gjest Adriane Skrevet 16. februar 2013 #16 Skrevet 16. februar 2013 Kvinner får vel ofte smykker i morgengave ja, men det er jo bare supert med menn som tenker utenfor boksen (syns iallfall jeg) Ang det med morgengave til mannen, så har jeg inntrykk av at det er ganske vanlig i våre dager, og faktisk ikke var uvanlig på mine foreldres tid heller (da snakker vi tidlig 60-tallet) 1
Skjønningen Skrevet 16. februar 2013 #17 Skrevet 16. februar 2013 Kvinner får vel ofte smykker i morgengave ja, men det er jo bare supert med menn som tenker utenfor boksen (syns iallfall jeg) Ang det med morgengave til mannen, så har jeg inntrykk av at det er ganske vanlig i våre dager, og faktisk ikke var uvanlig på mine foreldres tid heller (da snakker vi tidlig 60-tallet) Ingen jeg kjenner har gitt morgengave til mannen, men slikt varierer vel. Og så har jeg veldig lyst på et smykke, og det er derfor jeg følger den gamle "normen". Hehe. Skjønner jo godt at andre ønsker seg andre ting, men tror aldri at jeg ville ha kjøpt/tatt imot dataspill eller noe sånt i morgengave. Det blir litt feil for meg. 2
attegløyma Skrevet 16. februar 2013 #18 Skrevet 16. februar 2013 Eg fekk konebelte til bunaden (sølvbelte). Han fekk belte til sin bunad av meg.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #19 Skrevet 17. februar 2013 Ingen jeg kjenner har gitt morgengave til mannen, men slikt varierer vel. Og så har jeg veldig lyst på et smykke, og det er derfor jeg følger den gamle "normen". Hehe. Skjønner jo godt at andre ønsker seg andre ting, men tror aldri at jeg ville ha kjøpt/tatt imot dataspill eller noe sånt i morgengave. Det blir litt feil for meg. Seriøst? Hva skulle du gjort da, gitt den tilbake og sagt takk, men ellers takk ? Man kjøper selvsagt noe som mottaker genuint har interesse for, og har man interesse for spill, så blir man vel glad for å få det? Får da være måte på til utakknemlighet. Anonym poster: 12f97f1e3161118db09c6a3dc763fe17 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #20 Skrevet 17. februar 2013 Seriøst? Hva skulle du gjort da, gitt den tilbake og sagt takk, men ellers takk ? Man kjøper selvsagt noe som mottaker genuint har interesse for, og har man interesse for spill, så blir man vel glad for å få det? Får da være måte på til utakknemlighet. Anonym poster: 12f97f1e3161118db09c6a3dc763fe17 Du ser vel at hun og mannen har klarert gavene med hverandre på forhånd. Det var sikkert slik hun mente det. Anonym poster: e9d165e23ca8de062ffffbf5ac7404dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå