Gå til innhold

Han er så klønete og klumsete med ungen vår.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk en sønn for 7 mnd. siden og selv om han er snill og elsker å være pappa så blir jeg gal av at han er så klumsete, grisete og fomlete. Noen eksempler:

Klarer etter 7 mnd ennå ikke å ta på bleien.

Klarer ikke å kle på ungen riktig. Vet ikke hva som skal på. Jeg viser, han følger ikke med og lærer ikke.

Skal han mate ungen havner 80% av maten på klær, gulv og bord

Har latt ungen trille ned av stellebordet 3 ganger, har vært på legevakten 3 ganger med mistanke om hjernerystelse. Barnevernet har hatt oss i sikte pga. mistanke om mishandling. Du kan tro det var festlig :-(

Rot, søl, gris og skittentøy preger hele huset. Rydder/vasker aldri. Og da mener jeg aldri. Seige flekker overalt på de underligste steder.

Sier han ikke kan vaskemaskinen. Er jeg ikke hjemme kommer moren hans og hjelper til med klesvasken.

Je orker ikke dette mer, jeg rydder og vasker men etter en dag er det like jævlig. Har aldri folk på besøk lengre og skammer meg. Er sliten og sur, han hører ikke etter når jeg rolig skal forklare noe heller. Hva skal jeg gjøre? Har gått ned all babyvekten pluss enda 5 kg pga. stress.

Anonym poster: 0da14c2d78574df47e4f3ac136e8c9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unnskyld meg men er han tilbakestående, treig, eller noe sånt noe?? En ting er at det går an å være sånn i starten, men eter 7 måneder og mange nok eksempler å vise til fra deg, burde mannen i det minste kunne skifte ei bleie og vaske gulvet..

Anonym poster: 6b84add68b11d3adaf260010dff2a382

• Liker 24
Gjest klara klok
Skrevet

Hvis dette virkelig er tilfellet, så bør du vurdere å be han flytte ut, for ungen sin helses skyld.

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du skriver at han "elsker å være pappa". Hva legger du i det da? For etter hva du skriver her så virker det ikke som han ikke kan, men at han ikke vil. Når barnet er så liten så består jo store deler av det å være forelder nettopp å mate, skrifte bleie, kle på og rydde og vaske. Du som mamma kan jo ikke velge det som er morsomt og bare gjøre det, og det burde ikke han kunne gjøre heller.

Helt ærlig hadde jeg heller vært alene med babyen, enn å føle at jeg var alene sammen med mannen.

Med andre ord: skjerpings eller ut.

• Liker 7
Skrevet

Høres litt ut som en ekstremversjon av min mann det der. Altså kjenner jeg meg litt igjen. Når det gjelder husvask og klesvask er det jeg som tar alt. Han "ser ikke" om noe er skittent, så hvis ikke jeg legger frem klær til babyen hver dag, kommer babyen med utgrisete bodyer, bukse som er to str for liten, ikke ull eller tykke klær når han skal ut i mange grader minus, etc. Nytter ikke å begynne å klage på det, da blir han irritert, og mener at "det er da ikke SÅ kaldt", eller "det har da ikke noe å si" el.l.

Men han gjør andre ting igjen, f.eks. er det han som lager mat hver dag. Og jeg kan godt si til ham: Kan du gå ut med søppel, så tar jeg med babyen og setter på en klesvask, el.l. Eller "Kan du ta støvsugeren en runde i stua, så går jeg opp og vasker badet" Da gjør han det uten problemer - selv om han er MEGET slurvete og det ligger støv overalt selv etter han er ferdig.

Han må altså ha det i klartekst. Det er altså lettere å få han til å hjelpe til i huset hvis vi begge gjor det, samtidig.

jeg er også lei av at det alltid er skittent i huset vårt. Og for å minimere irritasjonen, har vi nå bestemt oss for å få en vaskehjelp hver 14. dag. Det er flere småbarnsforeldre i nabolaget som bruker denne kvinnen til å vaske. Håper det kan hjelpe litt.

Hva om dere tar en kjapp rydderunde i stua når babyen legger seg, hver kveld? Det gjør vi, og det er så godt å ha kvelden i et ryddig hus. Da slenger vi babyleker og babystæsj i noen esker og skap, og tørker av bordet og setter inn i oppvaskmaskina. og SÅ er det voksentid! Evt om en av dere tar leggerutinene med babyen og den andre rydder imens.

Og skriv opp punktvis liste over hvordan bruke vaskemaskina og heng opp, så han ikke venner seg til at vaskemaskina bare er ditt territorium.

Anonym poster: 4d3ba560ad0fd26f7afdf0216a5df364

• Liker 3
Skrevet

Altså nå ungen er 7 måneder gammel da kalles det ikke lenger å være litt klumsete med babyen, da må det være mer giddalaushet. Eksempelet med stellebordet er jo helt grusomt, han burde jo virkelig ha skjønt alvoret etter at ungen trilla av første gangen!!

Mannen min er klumsete med babyer når det gjelder bleieskift og påkledning, men det gjelder de helt minste og da er det vel stort sett fordi han er så redd for å skade de, men det gikk fort over når babyen ble litt større og mer robust.

Og egentlig utrolig at moren hans godtar å komme å hjem til dere for å vaske klær, det tror jeg aldri i verden svigermor hadde giddet her, hun hadde vel heller gitt han en skyllebøtte og bedt han om å ta seg sammen.

Anonym poster: fc459baad15f5419ca7dbf1cf1a1f521

• Liker 9
Skrevet

TS her, jeg har virkelig forsøkt å si at han må ta seg sammen men det går bare ikke inn samme hva. Jeg er ikke den som roper og skriker heller.

Vurderer å kontakte familiekontoret for jeg er så sliten av dette. Å lage lister/lapper fungerer ikke siden han ikke leser så godt.

Skrevet

Har han konsentrasjonsproblemer eller lærevansker?

Anonym poster: e72a77d1a39d98e571aec4aca90bed70

• Liker 2
Skrevet

TS, han hadde mye problemer på skolen ja. Men det er vel borte nå tror du ikke. Han er 34 år.

Skrevet

Hvordan var han med rydding og husvask før dere fikk unge?

Anonym poster: 574c38bbc9552131ae22a2ddd4fa2962

• Liker 2
Skrevet

Rydding og vasking er én ting.

Men en mann som lar ungen trille ned av stellebordet TRE GANGER og gjør at dere mistenkes for mishandling hadde jeg aldri, ALDRI levd med og overlatt barnet mitt alene til. Det er ikke å være klumsete, det er omsorgssvikt som du etter min mening ikke kan akseptere.

• Liker 22
Skrevet

Syns du bør vise ham denne tråden, jeg. For han mener tydeligvis at du er ei masekjerring, mens han faktisk har satt ungens liv i fare. Og en voksen mann bør da for pokker klare å lære seg en vaskemaskin? Hvis han klarer å kle på seg selv, puste, åpne dører og sånt, kan det ikke være umulig å lære seg å ta på bleier og vaske klær. Det er nok mer viljen dette sitter i.

Anonym poster: 1cb05232de4fb8582d53fd6f7cf64d17

• Liker 1
Skrevet

Han her høres jo helt tilbakestående ut!? Har han jobb og fungerer normalt ellers utenom hjemmet? La ungen falle fra stellebordet 3 ganger er jo helt sykt!

• Liker 1
Skrevet

Mener du at han vasket klær, hus osv før babyen kom? Eller var han kanskje sånn før babyen kom, men du håper at han skulle endre seg på et magisk vis.

Å klare å la ungen rulle av stellebordet 1 gang kan skje hvem som helst, 3 ganger så forstår at barnevernet mistenker noe, for det er direkte uansvarlig. Hadde min mann vært så likegyldig til barnets sikkerhet så hadde han ikke fått være alene med barnet.

Skrevet

Han hørtes ikke helt god ut, nei. Ikke godt å vite om han ikke vil eller om han sliter med å forstå. Men jeg må jo si jeg blir interessert i hvordan han fungerer ellers, i jobb f.eks. Om han faktisk sliter med konsentrasjon, språk, redusert intelligens eller annet, så trenger jo denne mannen hjelp.

Jeg ville startet med å legge stellematta på gulvet hvertfall. Og så søkt hjelp på familievernkontor eller hos hans fastlege.

• Liker 3
Skrevet

TS her. Han jobber fullstilling som snekker. Bli helt sjokkert over at folk tror han er tilbakestående. Alle kan vel være uheldige så ungen triller ned fra stellebordet.

Nei han gjorde ikke husarbeid før ungen kom heller men det er vel heller ikke uvanlig.

Skrevet

TS her. Han jobber fullstilling som snekker. Bli helt sjokkert over at folk tror han er tilbakestående. Alle kan vel være uheldige så ungen triller ned fra stellebordet.

Nei han gjorde ikke husarbeid før ungen kom heller men det er vel heller ikke uvanlig.

Når mannen bruker over et halvt år på å forstå hvordan man tar på en bleie (og fortsatt ikke skjønner det) og han klarer å miste ungen tre ganger, kan du vel ikke bli overrasket over at han gir inntrykk av å ikke henge helt med i svingene?

Og ja, det kan skje mannen i gata at babyen faller ned fra stellebordet. Jeg hører om flere som har opplevd det. Men skjer det en gang, kan man være rimelig sikker på at man ikke gjør samme feilen igjen. Da er man enten usedvanlig dårlig til å forutse konsekvenser av sine handlinger, eller så bryr man seg ikke.

• Liker 21
Skrevet

jeg tror nok det at han ike bryr seg kanskje er tingen? er han ille nok vil jo du ta deg av alt med ungen og huset.

jeg hadde heller aldri hatt barn med en mann som mener husarbeid bare er for kvinner.

Anonym poster: 42359c6e35f9a995752bffcf8be2e6cc

• Liker 3
Skrevet

Blir du virkelig sjokkert?

Du sier du ikke kan lage lapp til vaskemaskin med bruksanvisning siden han ikke leser så godt. Jeg tror desverre at han må være seriøst kort for å si det på en pen måte. Hvordan i all verden kan du ha latt vær tenke tanken???

Skrevet

Det er ikke meningen å være slem eller noe sånt i det hele tatt. Men hvordan kunne du tro at han var klar til å bli pappa hvis han ikke klarte å vaske eller gjøre noe husarbeid før ungen kom? Selvfølgelig lærer han seg ikke det over natta etter dere får barn.

Jeg hadde blitt veldig redd hvis han lot barnet dette ned fra stellebordet. Det er alvorlig!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...