AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Pc'en min bråker så utrolig. Jeg kan ingenting om sånt, og aner ikke hvor jeg skal begynne en gang. Har dere noen forslag til hvordan jeg kan fikse det? Er student, og burde ha den med på skolen, men er nok ikke populært å ha med den på lesesalen Anonym poster: c9adaeeef6817ecf8784d6479781d62c
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Den trenger kanskje ny vifte? Anonym poster: 264a8ef945230f6ee75a7add280f5a38 2
Gjest Tekola Skrevet 15. februar 2013 #3 Skrevet 15. februar 2013 Hvilket merke er det? Er den gammel? Er det lenge siden du formaterte den? Har du den ofte stående på dyner/tepper/sofa? Har du fått renset viftene noen gang?
Gjest Morteno Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 Laptop, altså? Skaff en sånn boks med luft som du kan bruke for å blåse vekk støv. Kan jo hende det er mye støv i den som gjør at viften må jobbe litt ekstra osv. Støv reduserer luft gjennomstrømmen. 1
Zakuro Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Kan hende det bare er vifta di, kjølesystemet, som er gåent:) Det er så enkelt å fikse at de kan du gjøre selv, men bare om garantien har gått ut! Men det kan også være at det bare er mye støv på vifta, så du kan prøve å blåse det av med en sånn her: http://d.onedirect.com/pics/af/af-sprayduster.jpg
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Hvilket merke er det? Er den gammel? Er det lenge siden du formaterte den? Har du den ofte stående på dyner/tepper/sofa? Har du fått renset viftene noen gang? Det er Toshiba Satellite. Den er 1,5 år. Har ikke formatert den. Hva vil det si? Har den ofte på dyna, og den bråker like mye uansett om den står på bordet eller jeg har den i fanget. Den har alltid vært ufattelig treig, allerede fra første dagen, og kan ikke huske at den var mer stille før. Har ikke renset viftene. Hvordan gjør man dette? Jeg er som sagt håpløs på sånt Anonym poster: 5b40ac2d7ed18d60e243999b24764b4e
Gjest Funky Punk Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 Aldri, aldri ha en laptop rett på dyna. Den burde stå på bord eller ha den på et laptop-brett slik at den ikke står direkte på fanget eller dyne 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Hvorfor anbefaler dere å bruke trykkluft inn i vifta? Dette blåser jo støvet rundt inni der og kan over tid gjøre alt så mye verre ved at støvet trykkes inn i kriker og kroker. Prøv å holde fast viften med et eller annet og støvsug så godt det lar seg gjøre, med mindre viften er lett tilgjengelig ved å fjerne et par skruer og litt plastikk under. Anonym poster: 96fa39f0e6dac400d925d3be96f8d0fe 1
TMB Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Hvis du skal støvsuge så for guds skyld bruk plastikk-munstykke på støvsugeren. Og hold igjen vifta med noe som han over sier, hvis ikke er det stor sjanse for å ryke kulelagrene
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #11 Skrevet 16. februar 2013 Hvorfor anbefaler dere å bruke trykkluft inn i vifta? Dette blåser jo støvet rundt inni der og kan over tid gjøre alt så mye verre ved at støvet trykkes inn i kriker og kroker. Prøv å holde fast viften med et eller annet og støvsug så godt det lar seg gjøre, med mindre viften er lett tilgjengelig ved å fjerne et par skruer og litt plastikk under. Anonym poster: 96fa39f0e6dac400d925d3be96f8d0fe Pass på kulelagret om du gjør dette, TS! Personlig ville jeg nok bare henta et skrujern og åpnet dekselet på undersiden og tatt en titt på vifta. Ser man fort om det er mye støv og kan prøve å fjerne det. Om det ikke funker er det ofte kulelagret(skjedde med min) og da kan du bare bytte vifta. Men er fint om du kjenner noen som kan gjøre det for deg om du ikke vil prøve selv(garantien har vel uansett gått ut?). Grunnen til at jeg sier det er at du kanskje må betale blodpenger for å få den bytta hos en forretning. Da jeg måtte bytte min var jeg på 3 ulike steder og alle skulle ha en 4000 kroner(!) for å fikse det. Kunne jeg jo likegodt kjøpe ny. Så jeg bestilte delen på nett, og satte den inn selv. kosta meg 250kr inkludert frakt:P Anonym poster: a8fd207516c23da50f7bee38aadbcff4
kattepus89 Skrevet 16. februar 2013 #12 Skrevet 16. februar 2013 Jeg åpner min og skrur ut viftene, for så å rengjøre dem med en q tips. Kun å anbefale hvis man vetlitt hva man gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå