Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For sju år siden møtte jeg verdens herligste jente. Vi møttes gjennom felles bekjente, og siden vi begge studerte på samme sted så så vi hverandre ofte. Etter en stund var vi uatskillelige, og vi flyttet etterhvert sammen i en studentbolig. Så ble vi ferdige med studiene, og vi fant oss en ny leilighet. Vi trivdes veldig godt i jobbene våre og jeg var sikker på at jeg hadde funnet den rette. Men etter en stund forsvant liksom glansen, hun reiste en god del i jobben sin og var litt sånn småfjern når hun kom hjem igjen. Jeg prøvde å snakke med henne, men hun forsikret meg om at det ikke var noe galt. Jeg vet ikke om jeg var naiv eller dum som trodde henne, for selv om jeg er en grubler av natur så klarte jeg ikke helt å forestille meg at hun noen sinne ville gjøre noe for å såre meg. I begynnelsen av februar for to år siden kom hun hjem fra en av jobbreisene sine og var tydelig oppskaket. Jeg skjønte at noe var galt og presset henne til å fortelle, og da kom historien. Hun og en kollega hadde hatt et godt øye til hverandre en god stund og nå hadde noe skjedd. Hun gråt, jeg gråt, og jeg innså at selv om hun hadde vært utro så var hun den jeg ville leve livet mitt med. Vi pratet og pratet og hun tryglet meg om å tilgi henne, og det gjorde jeg. De dagene som fulgte var helt utrolige, det var som om jeg hadde fått tilbake den gamle jenta mi og jeg begynte så smått å tenke på å fri til henne. På valentinsdagen gikk vi ut på en romantisk date, hun fikk et smykke av meg og vi hadde en herlig kveld.

Derfor kom det som et enormt sjokk på meg da hun dagen etter kom hjem og fortalte at hun ville satse på kollegaen sin. Hun tok med seg noen ting og bare gikk ut døra. Den følelsen var helt grusom, jeg følte meg så forrådt og tråkka på og var bare helt nummen.

Hun kom senere og hentet tingene sine, og jeg husker egentlig lite av den tiden som fulgte. Jeg gikk inn i en slags depresjon og måtte til slutt ha profesjonell hjelp for å takle tankene mine, og det tok lang tid før jeg klarte å komme meg opp av den dumpa.

I går møtte jeg henne tilfeldigvis igjen, for første gang siden bruddet. På valentinsdagen. Skjebnens ironi? Hun fortalte at hun fortsatt var sammen med denne kollegaen, og at hun hadde en stor overraskelse til ham. Hun viste meg en liten pose fra H&M med et par babysokker i. Jeg smilte og gratulerte, men måtte tilslutt bare rømme. Jeg må innrømme at jeg er knust nå. Hun har det livet jeg drømte om med henne, med fast forhold og barn på vei. Jeg sitter her ensom og alene og har ingenting. Hvordan skal jeg klare å komme meg videre i livet?

Anonym poster: d8a22333b0c18214927eb59dc82daee4

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet (endret)

Jeg vil gi deg en stor klem TS :hug:

At du ikke har noe, er ikke sant. Prøv å fokuser på de gode tingene i livet ditt, ikke det du mangler. Jeg har ingen gode svar til deg, men å prøve å se fremover kan nok være en start. Hva kan du selv gjøre for å få det bedre? Kanskje det er noe du alltid har drømt om? Et sted du har lyst til å reise eller bare det å tilbringe mer tid med vennene sine kan hjelpe.

Hvorfor eksen din gjorde som hun gjorde er det nok kun hun som har svar på. En kan også stille seg spørsmålet hvorfor hun overhodet viste babysokkene til deg, når ikke en gang kjæresten hennes visste om det... Noe merkelig...

Et brudd er aldri lett, og det kan for noen bli en prosess som tar flere år. Man må noen ganger "jobbe" aktivt for at det skal gå over, i stedet for å vente på at det skal gå over.Tvinge seg ut i stedet for å låse seg selv inne, oppleve nye ting og skape nye minner uten eksen...

Jeg håper du snart får det bedre, og at du finner deg en dame som gir deg den tryggheten og kjærligheten du fortjener!

Endret av Calavi
  • Liker 1
Skrevet

Er dama schizofren eller? Først trygle og be om deg, så noen timer bare spasere ut døra..?

Nei, det kryr av damer der ute, kjempebra damer, snart har du funnet ei som overgår eksen din til de grader!

Du kommer forresten til å få masse sympati i denne tråden, kanskje du møter din utkårede her..? ;)

Gjest Sunheart
Skrevet
:hug: :hug: Noen kvinnfolk altså, skulle hatt juling. Klem til deg :hug:
  • Liker 1
Skrevet
:klemmer: til deg! Håper du finner ei som virkelig er verdt deg!
  • Liker 2
Skrevet

Du skal komme deg videre i livet fordi du er verdt så mye mer. Du fortjener en som ber om og få deg, og blir. En som viser deg at hun bryr seg, og bare vil ha deg. Du vil finne drømmedama og få det kjempe bra tilslutt!

Stoooor klem :hug:

Skrevet

Det beste for deg på lang sikt er kanskje å finne ut hva han gir henne som du ikke ga?

Er han kanskje mindre grublende og mer oppmerksom, sånn at hun føler seg bedre sammen med han?

Det kan være viktige ting å lære til ditt neste forhold.

Gjest LineaAlba
Skrevet

Det beste for deg på lang sikt er kanskje å finne ut hva han gir henne som du ikke ga?

Er han kanskje mindre grublende og mer oppmerksom, sånn at hun føler seg bedre sammen med han?

Det kan være viktige ting å lære til ditt neste forhold.

Det syns jeg blir helt feil fokus. Hun ville ikke ha deg TS, men for mange andre damer der ute kan du være helt rett. Dere ble sammen som studenter og holdt sammen lenge, det er ikke så uvanlig at slike forhold dør ut. Det trenger ikke være noe du har gjort feil. Jeg er enig i at du bør lære noe av forholdet dere hadde, men det bør ikke være hvordan du kan bli mer lik mannen hun forlot deg for. Han stjal henne fra deg og det er nok til at jeg tenker at han er en dust.

Bruk tiden som singel godt til å fikse på andre ting i livet ditt. Er det noe du drømmer om å gjøre? Er det en jobb du vil ha, et sted du vil reise til, noen hobbyer du vil ta opp?

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg håper hun en dag våkner opp å innser hva hun en gang hadde,

men at du da har funnet den virkelige kjærleiken :klemmer:

Skrevet

Du virker som er fantastisk mann! Jeg ønsker deg alt godt, klem til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...