Gå til innhold

Spesifisering på faktura?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake bestilte jeg et par pakker fra en nettbutikk som jeg dessverre ikke rakk å hente før de ble returnert. Det er min skyld og jeg er fullt inneforstått med at det betyr at jeg må dekke de kostnadene butikken har hatt mtp sending, håndtering ect.jeg har i senere tid lagt inn en ny bestilling som ikke har dukket opp og regnet med at det utestående beløpet fra forrige bestilling var årsaken. Til tross for at jeg verken har fått mail om kansellering eller annen varsel. Bestillingen har bare forsvunnet fra min ordrehistorikk.

I dag kom det en faktura fra nettbutikken og jeg satt meg ned for å betale. Men når jeg åpnet den begynte jeg å stusse. Teksten er en snodig og lang utgreiing om at ordren er kansellert fordi jeg ikke hentet de forrige pakkene, det kan de ikke akseptere, om jeg synes det er urettferdig kan jeg henvende meg hit og dit og en masse annet. Jeg stusset på ordlyden, men det jeg stusset mer på er at det ikke står noe om hva beløpet på fakturaen faktisk dekker. Bør ikke det komme frem? Er det for en retur? Begge? For den nye bestillingen? Jeg regner jo med at det er totalbeløpet for returene, men jeg synes det er greit å vite det sikkert, sånn om det skulle være noe senere. Er ikke det normalen?

Og før noen feiltolker, jeg betaler selvfølgelig det utestående beløpet. Returene er min feil. Spørsmålet er om jeg først bør ta kontakt med dem for å få en litt mer spesifisert faktura, for å faktisk vite nøyaktig hva jeg betaler for.

Og i tilfelle det har noe å si, dette er en stor kjede, ikke et lite privat foretak.

Anonym poster: f25f4b3c917a7a59959a93e25bb38e79

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ringer du kundeservice, sier at du sitter og skal betale, og spør om de har mulighet for å sende deg faktura grunnlaget. Enkelt og greit :)

Anonym poster: c67b41c2c930b728d594a9ad1b023298

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...