AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #1 Skrevet 15. februar 2013 Jeg har vært sykmeldt en måned grunnet prolaps i ryggen. Det er fortsatt smertefullt. Jeg klarer ikke å gå særlig langt, stå over lengre tid, eller sitte lenger enn ca 10 minutter. Siden det nå snart har gått en måned, ønsker leder å lage en plan mtp tilrettelegging og oppfølging. Er det noen som vet hvordan dette fungerer? Jeg vil jo veldig gjerne tilbake på jobb så fort som mulig, men jeg har også veldig mye vondt og er redd for ryggen min. Har fått beskjed om at jeg kan gjøre mer administrative ting osv, men det høres nesten ut som det verste, jeg orker jo ikke å sitte. Bedre å bevege seg, men jeg klarer ikke å bøye meg, løfte eller dra.. Takk for alle svar. Anonym poster: 95559350e2f9848d0629cbd9beb10fb0
Lunaire Skrevet 15. februar 2013 #2 Skrevet 15. februar 2013 Nå vet jeg ikke hva slags bedrift du jobber i, men en IA-bedrift skal jo være gode på slikt. Ville anbefale deg å snakke med din leder og foreslå et møte sammen med en ergoterapeut, slik at denne sammen med deg og leder kan se etter best mulig løsning slik at du ikke overbelaster deg. En fysioterapeut er selvfølgelig også et alternativ. Kommunen har gjerne slike knyttet til seg, så om du jobber i kommunen burde det hvertfall ikke vært noe problem. Jobber du privat kan det helt sikkert også fungere. Antar at både du og lederen din er interessert i at du får jobbet, men samtidig ikke på en slik måte at du ender opp som sykemeldt igjen etter et par uker. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2013 #3 Skrevet 17. februar 2013 Heve-senke-pult, og vips, du vil kunne gjøre mye administrativt arbeid. Anonym poster: 01b2fda20d7972bb7ed245db298d65ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå