Gå til innhold

Hvorfor vil ikke folk leie ut til folk som går på NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. vi er et samboerpar, alle ser at vi er narkamane, og vi kan tilby referangse fra nåverende huseier. men saken er den at vi begge går på trygd, jeg har itilegg har jeg en bi jobb itilegg til trygden. men huseiere vill ikke leie ut til folk fra nav. vi har i tilegg deposutum vi får ut når vi flytter her fra.

HAR DERE EN MENING OM HVORFOR, ELE TIPPS??

Anonym poster: 74c60f2066bebab94b4a00f8f9b1bc6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. vi er et samboerpar, alle ser at vi er narkamane, og vi kan tilby referangse fra nåverende huseier. men saken er den at vi begge går på trygd, jeg har itilegg har jeg en bi jobb itilegg til trygden. men huseiere vill ikke leie ut til folk fra nav. vi har i tilegg deposutum vi får ut når vi flytter her fra.

HAR DERE EN MENING OM HVORFOR, ELE TIPPS??

mente og skrive ALLE kan se at vi IKKE er narkomane, (vi har aldri hatt rusproblemer)

Skrevet

Hvis du har dipositumspenger, skjønner jeg ikke hva problemet er... Grunnen til at de felste ikke vil leie ut til NAViser, er jo fordi NAV er pissrævva på å betale depositum.

• Liker 1
Skrevet

NAV blir som oftest forbundet med dårlig råd, og automatisk trøbbel med betaling av husleie. Men det er en dårlig grunn, har man referanse fra tidligere leieforhold så burde man absolutt få en sjanse.

Anonym poster: 650284607483430e37cf4d28ab6e738f

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har dipositumspenger, skjønner jeg ikke hva problemet er... Grunnen til at de felste ikke vil leie ut til NAViser, er jo fordi NAV er pissrævva på å betale depositum.

jeg vet ikke, har ikke noe med nav og gjøre annent en den faste utbetalingen dem gir hver mnd, ikke noe jeg må søke, og se om jeg får svar på eller ikke, dette er noe som er varig, og stabilt for min del. jeg beskymrer meg litt for fremtiden, med tanke på og dømme folk..

Skrevet

jeg vet ikke, har ikke noe med nav og gjøre annent en den faste utbetalingen dem gir hver mnd, ikke noe jeg må søke, og se om jeg får svar på eller ikke, dette er noe som er varig, og stabilt for min del. jeg beskymrer meg litt for fremtiden, med tanke på og dømme folk..

Ser offte i anonsene at det står: leies ikke ut til NAV klienter, eller så står det, må være i fast jobb. en jobb kan man jo miste men ikke en trygd som er varig.. hmm.. det har med tankegang, erfaringer og hvordan samfunn vi har blitt. men også at NAV har slått samen alle folketyper, både sosialkontor, trygdede og i det heletatt.. vi sliter virkelig med og få oss et sted og bo pga dette. noen som har tipps vi kan gjøre. nesten bedre og bare si vi har fast jobb begge to..

• Liker 1
Skrevet

Det er virkelig dumt at det er sånn det skal være. :( Har dere vurdert å sette inn egen annonse? Skriv i annonsen at dere er sikre betalere, og har referanse. Det er flere som ikke legger ut leiligheter, men som heller ringer til de som setter inn annonse om at de ønsker å leie.

Anonym poster: 09757ff24acc85dee93f3524f1869065

• Liker 5
Skrevet

Det er virkelig dumt at det er sånn det skal være. :( Har dere vurdert å sette inn egen annonse? Skriv i annonsen at dere er sikre betalere, og har referanse. Det er flere som ikke legger ut leiligheter, men som heller ringer til de som setter inn annonse om at de ønsker å leie.

Ja, vi får heller gå den veien, bare så synd, det er jo SÅ mange leil på finn.. og får og sette inn anonse der er det 500, men det er nok vert det ja.. Er det noen utleiere her, som vil si noe om hva dere tenker..? vi ser ikke en gang pengene som blir betalt til huseiern, jeg har ordnet med netbanken sånn at det går på autotrekk, så det er så pungtelig som det kan for blitt.. sånn har jeg med andre regninger også... så netbanken er vel redningen for mange, den holder orden så du har pengene i forskjellige båser.

om du har fin jobb eller ikke, jaja, det kommer jo an på om man er økonomisk, og tenker fremover spør du meg :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har leid ut til Nav tidligere. Jeg syntes paret virket veldig hyggelig og ordentlige, også syntes jeg synd på dem. Men leiligheten min så ikke ut etter ett år, i tillegg til naboklagene.

To år senere, sitter jeg med regningen etter reparasjonen fra Naverne, noe Nav nekter å betale. Aldri mer navere i min leilighet!

Anonym poster: 43c7b5cc9db199ad10cd23099d5605a2

• Liker 8
Skrevet

Jeg har leid ut til Nav tidligere. Jeg syntes paret virket veldig hyggelig og ordentlige, også syntes jeg synd på dem. Men leiligheten min så ikke ut etter ett år, i tillegg til naboklagene.

To år senere, sitter jeg med regningen etter reparasjonen fra Naverne, noe Nav nekter å betale. Aldri mer navere i min leilighet!

Anonym poster: 43c7b5cc9db199ad10cd23099d5605a2

Men ser du ikke selv at dette er en urimelig generalisering? Du må bare leie ut til hvem du vil, og vi alle påvirkes nok av våre erfaringer i større grad enn vi liker å innrømme, men gruppen som får støtte fra NAV er så stor og mangfoldig at man knappest kan si at dette er en slags mal.

Det heter forresten ikke navere, slik jeg har forstått det, med mindre det er snakk om folk som ikke orker å jobbe og klarer å lure til seg penger fra NAV.

• Liker 3
Skrevet

Vi leier ut to leiligheter....når leilighetene legges ut til leie blir vi ned ringt av kommunen som vil prakke på oss en somalisk familie eller en trygd klient.

Aldri i livet om sånne får leie av oss.

• Liker 5
Skrevet

Vi leier ut to leiligheter....når leilighetene legges ut til leie blir vi ned ringt av kommunen som vil prakke på oss en somalisk familie eller en trygd klient.

Aldri i livet om sånne får leie av oss.

Hva mener du med 'sånne'?

At man går på nav er ikke ensbetydende med at man ikke betaler husleie eller total-vraker leiligheten, de fleste av oss er greie mennesker som gjør så godt vi kan for å betale leien når den skal betales og etterlate leiligheten slik den var da vi flyttet inn..

Anonym poster: 9031ec3a74226566eca5fac1a2ac4edc

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du med 'sånne'?

At man går på nav er ikke ensbetydende med at man ikke betaler husleie eller total-vraker leiligheten, de fleste av oss er greie mennesker som gjør så godt vi kan for å betale leien når den skal betales og etterlate leiligheten slik den var da vi flyttet inn..

Anonym poster: 9031ec3a74226566eca5fac1a2ac4edc

Med sånne mente jeg sånne som kommunen finner leilighet til... ikke vanlige nav klienter

• Liker 5
Skrevet

Men ser du ikke selv at dette er en urimelig generalisering? Du må bare leie ut til hvem du vil, og vi alle påvirkes nok av våre erfaringer i større grad enn vi liker å innrømme, men gruppen som får støtte fra NAV er så stor og mangfoldig at man knappest kan si at dette er en slags mal.

Det heter forresten ikke navere, slik jeg har forstått det, med mindre det er snakk om folk som ikke orker å jobbe og klarer å lure til seg penger fra NAV.

Om det er snakk om og lure til seg eller ikke, er ikke det viktigste for utleieren at leieboeren har en stabil intekt og betale MED? og referangse??

Jeg har både uføretrygd, og en liten jobb har låv og tjene nesten 80.000 i året ved siden av trygden. jeg kan ikke skjønne hvorfor vi har vanskeligere og få en leilighet.

men takk for ærlig svar. tar gjerne mot flere tipps for og komme lettere inn på leiemarkedet.

• Liker 1
Skrevet

for eksempel kan en som jobber i butikk, ha så mange fester, og få masse naboklager, kansje bunn-prisbutikken går konk, og persjonen må være arbeidsledig. kansje... ikke sant, poenget er: hva er forskjellen der, og med en som har trygd for enten fysiske eller sykiske plager?

samtidig har jeg fårståelse. men det er også forskjell på før og nå. en sosialklient før, var en persjon som ikke jobbet pga det ene eller andre, jeg var sosialklient i 2001 og 2002. i 2001 måtte jeg søke hver mnd så dem satt inn husleien, året etter flyttet jeg til en annen komune, der var det dem som tokk ansvaret for og sette inn og jeg fikk bare kvitering. mens min daverende samboer som også gikk på sosialen, fikk husleien inn på sin konto sammen med sitt livsopphold, hadde ansvaret for og ordne med husleien selv. poenget er at det er så forskjellig. en som går på arbeids avklarering, kan ha rett på og få husleie garanti av nav samme for sosialklienter, mens vi som har uføretrygd, har en sum i mnd, og den skal dekke alt av utgifter, og vi må ta ansvar selv. her er det ikke sånn at vi kan søke ekstra til det ene eller andre og bruke nav som en krykke.

Skrevet

I min verden så er det forskjell på trygdede mennesker og de som mottar sosialhjelp og får NAV til å betale husleien fordi de ikke har råd til det selv.

Trygdede mennesker er som oftest som "alle andre", men jeg kan fint forstå at utleiere ikke vil ha folk på sosialstødnad og NAV som betaler/garantist for husleien. Det skal nemlig en del til for at folk havner på det nivået, og da er det en grunn til at de har gjort det.

Er det NAV eller dere som skal betale husleien? Dersom det er dere som betaler husleien selv (at NAV ikke tar regningen), så ser jeg ikke poenget med å nevne at dere er uføre. Dersom det er NAV som skal betale husleien så skjønner jeg at utleier er skeptisk.

• Liker 5
Skrevet

Det har fryktelig masse med fordommer å gjøre. Mange forbinder NAV med ustabile mennesker med mindre de ser personen sitte i rullestol eller noe.

Anonym poster: 035aebf2189639da7d2b4732ffd0788a

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg forstår at mange er skeptiske.

Likevel så syns jeg at utleieren burde se an personen.

Her er det flere som går på nav som har leid (flere leiligheter) og huseier har hatt store problemer med husbråk, politiet som kommer på døra annenhver dag, folk som ikke gidder å betale.

Til slutt så orket han ikke mer og nektet å leie ut til folk som går på nav.

Nå fikk jeg leie likevel selv om jeg også går på nav, men det har noe med at jeg var dønn ærlig om hvorfor jeg går på nav, og forklarte at jeg er en normal dame som ikke fester overdrevent eller driver med kriminelle aktiviteter.

• Liker 1
Skrevet

men takk for ærlig svar. tar gjerne mot flere tipps for og komme lettere inn på leiemarkedet.

Jeg leste tips på KG en gang om å sette inn annonse i lokalavisa, det fungerte bra, fikk masse henvendelser. Skriv hva som er positivt i annonsen; sikker betaler, referanse, etc.

• Liker 2
Skrevet

Dette sier jeg ikke for å være slem, men for å hjelpe deg:

Om du setter inn en annonse om at du ønsker å leie leilighet, anbefaler jeg virkelig at du får hjelp til å skrive."Slurvefeil", og andre grammatiske feil du har her i tråden, er greit å unngå :)

Anonym poster: 6a51e0204b95bd300d8f39dceece02ab

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...