Gå til innhold

Kvise på våtkanten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la merke til en kvise like stor som et sukkerfrø på øvre våtkan. Den er ikke vond og er hudfarget. Den er irriterende og jeg kjenner den når jeg blunker noen som vet hva det kan være eller har hatt slike?

Anonym poster: bfb6cf92f38ad9cceae3f5fca117a15f

Videoannonse
Annonse
Gjest dittendatten
Skrevet

Jeg la merke til en kvise like stor som et sukkerfrø på øvre våtkan. Den er ikke vond og er hudfarget. Den er irriterende og jeg kjenner den når jeg blunker noen som vet hva det kan være eller har hatt slike?

Anonym poster: bfb6cf92f38ad9cceae3f5fca117a15f

Har hatt det en del ganger. Det kommer av bakterier, kanskje fra en mascara eller eyeliner du bruker. Mine pleier alltid å forsvinne etter en dag.

Gjest dittendatten
Skrevet

Forresten, det sies at det hjelper å holde en varm, ren klut inntil øyet noen ganger om dagen. :) De er ikke farlige og helt normale.

Skrevet

Forsvinner de av seg selv eller?

Skrevet

Ja ja der var jeg ikke anonym mer. Har en ganske så ny maskara så kan ikke være den.

Gjest dittendatten
Skrevet

Ja, de forsvinner av seg selv ganske fort igjen hos meg ihvertfall, men i følge Wikipedia kan de hos noen vare noen dager.

Det er tydeligvis øyevippe-hårsekkene som blir tette, som oftest grunnet bakterier. Så det er bare viktig å ha god hygiene. Vaske hender o.s.v, for å unngå at det kanskje kommer bakterier fra hendene hvis du gnir deg i øynene. Husk å rense sminkekoster du bruker i ansiktet o.l også. ;)

Skrevet

Sti på øyet, prøv med en tepose kamillete, legg den i varmt vann først, så avkjøler du til den er passe varm, da kan du legge den over øyet, det skal visstnok hjelpe.

Skrevet

Takk for hjelpen jeg skal prøve det.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet (endret)

Hva med å poppe den? Jeg har hatt det et par ganger, og da har jeg "brettet" øyelokket liksom. :-)

edit: æh, hvordan skal jeg forklare det. Jeg har tatt tak i øyelokket med to fingre på hver ytterkant og knepet det sammen, svooosj, så kommer gørret ut.

Endret av Valiumsjunkie
  • Liker 1
Skrevet

Fettkul.

Anonym poster: dd4c6699ae2247e983da9c831467ed4b

Skrevet

Er nok en sti på øyet, den vil forsvinne av seg selv:)

Ikke pill hull på den, da får du en inngangsport til bakterier.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Desinfiser eyelinerne dine og kast ut mascaraene... Det kommer nok av bakterier, som nevnt.

Skrevet

Vet ikke om det funker; men bestemor sa at en skulle ta en gullring og gni over så ville den forsvinne. Skikkelig kjerringråd, som jeg aldri har testet ut....

Skrevet

Jeg har hatt det flere ganger og har "poppet" de ut som en over her sier. Brukt en q-tips og klønet endel for å få rett tak. Det er jo en fettkul, så bakterier har nok ikke så mye å si her.

Anonym poster: fe28c9cdd47fa29b0f3c856e3a17a83b

Skrevet

Det er ikke bakterier inne som er problemet, men det blir en inngangsport til bakterier når du tar hull på den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...