Cosette Skrevet 23. mars 2013 #41 Del Skrevet 23. mars 2013 (endret) Jeg har ikke det helt store behovet for å erklære hvor mye dumskap som finnes her, eller hvor håpløse og lite oppegående enkelte av brukerne av dette forumet liksom skal være, jeg befinner meg på en arena som er åpen for alle og da må jeg akseptere og til dels også sette pris på verdien i at her møtes både lavt og høyt utdannet, moderat og ekstrem, venstrevridd og høyrevridd, svært intelligent, medium intelligent og mindre intelligent. Vi er ulike her i verden, og alle synger vi med det nebbet vi har, det er liksom bare slikt man må vise tålmodighet med. Å skulle sette seg selv på sin høye hest og betrakte seg selv som på utsiden av denne "KG-galskapen", som om man selv tilhører en liten fornuftig elite, er unektelig noe usjarmerende. Jeg legger merke til at i tråder som denne er det enkelte som er raskt ute med å proklamere hvor lite deres egen virkelighet ligner den som finnes på KG. Det blir litt som å autotrashe Paradise Hotel: et enkelt bytte, en billig måte å elevere seg selv. Jeg mener, come on. Jeg kan nok også sies å sosialisere mest i en gruppe av befolkningen hvor de fleste er utdannet og besitter såkalt høy kulturell kapital, men jeg er jo ikke avskåret og hevet over resten av verden av den grunn, jeg observerer jo nyanser og ulikheter i menneskelig adferd, sympatier, meninger, utrustning, refleksjonsevne og så videre hele tiden. Så at det finnes store nyanser og ulikheter her på forumet overrasker meg overhodet ikke, det er fullstendig som forventet. Edit: Rettet en utilfredsstillende formulering. Endret 23. mars 2013 av Cosette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. mars 2013 #42 Del Skrevet 23. mars 2013 Tråden er ryddet for personangrep. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 29. mars 2013 #43 Del Skrevet 29. mars 2013 Å skulle sette seg selv på sin høye hest og betrakte seg selv som på utsiden av denne "KG-galskapen", som om man selv tilhører en liten fornuftig elite, er unektelig noe usjarmerende. Enig! Meget presist formulert. Det som for øvrig er veldig tydelig er hvor ulik virkelighetsoppfatningen for kvinner og menn er. Spesielt i debatter om kjønn og sex. Rimeligvis. Så kan man jo la seg irritere over dette, eller man kan reflektere over hvorfor det tilsynelatende er slik. At dette avstedkommer hat for noen, er forsåvidt også noe man kan reflektere over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. mars 2013 #44 Del Skrevet 29. mars 2013 Det er for mye feminister på forumet som nekter å innse sannheten. det er derfor det blir så mye tullete tråder fordi de øldelegger skikkelige diskusjoner så folk vil bare fjase. Anonym poster: 83d0e7bd41f183fa405e0aadffef4ef0 Hvilken sannhet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gunfreak Skrevet 29. mars 2013 #45 Del Skrevet 29. mars 2013 Hvilken sannhet? At ting har gått til helvete helt siden dere kvinnfolk fikk stemmerett!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 29. mars 2013 #46 Del Skrevet 29. mars 2013 Hvilken sannhet? Dette handler om oppfatninger basert på det livet man har levd og de skoene man har på. Din oppfatning er sann for deg og min er sann for meg selv om den kan være helt annerledes. Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 29. mars 2013 #47 Del Skrevet 29. mars 2013 Dette handler om oppfatninger basert på det livet man har levd og de skoene man har på. Din oppfatning er sann for deg og min er sann for meg selv om den kan være helt annerledes. Skjønner? Dette sier seg vel selv. Allikevel kan man være åpen for andres oppfatninger av verden? Vi lever jo, de fleste av oss, i samspill med andre mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 29. mars 2013 #48 Del Skrevet 29. mars 2013 Dette sier seg vel selv. Allikevel kan man være åpen for andres oppfatninger av verden? Vi lever jo, de fleste av oss, i samspill med andre mennesker. Absolutt, og jeg regner med at det bl.a er derfor mange av oss er på dette forumet. Men det blir litt rart å høre at debatter her inne får noen til å hate. Selv om engasjementet ofte er sterkt, synes jeg det blir å gå for langt når man skriver hva med-debattanter ER. Om man nå karakteriseres som idiot eller noe annet. Man er alltid mye mer enn det man makter å formidle i en verden som er så fattig på dialog som denne. Tenk på alt det sinnet som blomstrer her inne fordi vi mangler mimikk, kroppsspråk og tonefall. Jeg er helt sikker på at jeg kunne greid å etablere både god dialog og forståelse i vanskelige tema med hvem som helst her inne, hvis vi har samtalt i samme rom. Det tror jeg du også ville greid og det er jo en påminnelse om hvor lett det er å mistolke det noen skriver i et slikt forum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløftfrid Skrevet 2. april 2013 #49 Del Skrevet 2. april 2013 Se så deilig jeg er! Yummy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 3. april 2013 #50 Del Skrevet 3. april 2013 Yummy! Å helvett, nå minner du meg på noe jeg har glemt. Svarer deg i kveld, faggot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå