Gå til innhold

smeller i ene øret, har en dott der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i januar hatt dott i det ene øret i 2 år, jeg har vært hos flere ØNH-spesialister som ikke har funnet ut hvorfor. Jeg har ca ingen ørevoks og ingen synlig væske i øret, heller ingen feil trykk bak trommehinna (men jeg syns at jeg har det). De sier at det kanskje er en kronisk virusinfeksjon inni det indre øret og at det gjør øretrompeten hoven så jeg får en dott. Og det kan ikke fikses. Eller jeg prøvde nasonex som tok den bort men blødde da daglig neseblod og hadde konstant bihulebetennelse de 3 mnd jeg gikk på den, dvs heftige bivirkninger. Ellers har jeg øresus flere ganger per dag og det knaser mye i begge ørene, og høyest i det "syke" øret. Har vært flere ganger hos fastlegen og, og jeg har egentlig gitt opp leger.

Men nå har jeg gått i to uker og hatt et slags smell i samme øret. I begynnelsen var det slik hver gang jeg svelger, raper eller gjesper, da kommer er lite smell i øret og jeg kjenner smellet. Jeg har vært litt forkjølet siden januar så lurer på om det har med det å gjøre, for dotten er større for tiden (den blir alltid større ved forkjølelser). Føler ikke for å dra til legen for nok en bomtur. De første ca 4 dagene smalt det ofte i øret og var litt vondt noen ganger, nå er det ikke lengre vondt og det smeller sjeldnere. Har ikke hatt noe feber.

Jeg vet ja at man skal være forsiktig med q-tips og det er noe jeg ca aldri bruker, har jo ikke problemer med voks i ørene. Men her om dagen puttet jeg en inn i øret og var forsiktig borti trommehinnen, og da kom den samme smelle lyden. Så jeg er sikker på at det er trommehinna som smeller, at det er et feil trykk der inne.

Noen forslag til hva som feiler meg?

Anonym poster: 22d0964883a2829520fbdc0c0a6f0cbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nah. Jeg har gått sånn langt lengre enn 2 år. Her snakker vi iallfall de siste 20 årene. Jeg var ØNH-barn. Tipper det er årsaken. Et eller annet som har blitt fucket opp.

Skrevet

Jeg hadde ørebetennelse en gang som barn, ellers aldri hatt noen øreplager. Min far var også ØNH-barn og fikk dott i ørene og redusert hørsel som 2-åring så det er over 50 år siden og han sliter ennå. Legene finner heller ingen konkret grunn til hans dotter men det har jo sikkert med barndommen å gjøre. Har du ikke fått noen svar på dine dotter eller smell? Altså klart du var et ØNH-barn, men ingen konkrete forklaringer?

Anonym poster: 22d0964883a2829520fbdc0c0a6f0cbd

Skrevet

Ingen konkrete svar, nei. Blås de ut, sier de. Not. Ikke bare er det vondt, de kommer tilbake etter noen minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...