AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Sett at det er en person eller et par du kjenner. De er hyggelige og greie, ingenting usagt mellom dere. Det er bare det at denne personen/disse personene tilfører deg så til de grader lite, du blir helt tappet av energi av å være sammen med dem, og du har ikke lyst å tilbringe noe mer tid med de heller. Jeg synes det er vanskelig å avvise folk når du ikke har en mer gyldig grunn enn mangel på personkjemi! What to do? Anonym poster: d9a238751ca2d2c3204bdef0ea7cabeb 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Trekk deg galant unna. Det er en snedig måte å gjøre det på. Plutselig passer det aldri å finne på noe for deg lenger. Du begynner å glemme å svare på meldinger. Det passer aldri å ta telefonen når den andre ringer. Du slutter å vise den andre interesse, aldri ring, eller send melding. Bli mer og mer borte. Bye byeee. Noen vil kanskje si at det er feigt, men når man har prøvd å ta opp ting i et venneforhold, og den andre nekter / får ikke til å se seg selv, og forstår ikke problemet... Da må man gjøre det slutt. Og dersom man ikke liker drama, så trekker man seg bare unna. Funker bra det Gi det 6 mnd - 12 mnd å trekke deg gradvis unna på.. Så POFF. Anonym poster: 04dfd51c21443d5cef7647d7d4f83337 2
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Sett at det er en person eller et par du kjenner. De er hyggelige og greie, ingenting usagt mellom dere. Det er bare det at denne personen/disse personene tilfører deg så til de grader lite, du blir helt tappet av energi av å være sammen med dem, og du har ikke lyst å tilbringe noe mer tid med de heller. Jeg synes det er vanskelig å avvise folk når du ikke har en mer gyldig grunn enn mangel på personkjemi! What to do? Anonym poster: d9a238751ca2d2c3204bdef0ea7cabeb Off, føler sånn med deg, du er ikke alene om det. Jeg har vært i lignende situasjon, og jeg sa at jeg hadde mer enn nok med meg selv for tiden og at jeg måtte fokusere på andre ting, at jeg ikke hadde overskudd og lignende. "Det er ikke deg, det er meg." Klisjé, men den funker, og så fader vennskapet vekk. Ta det gjerne skriftlig. Og hvis hun spør om hva osm er gale i livet ditt så kan du si at du ikke orker å prate om det, du må ikke føle deg forpliktet til å komme med en kjempelang forklaring. En fin liten hvit løgn, men du slipper å stresse mer ... edit: nå var jo denne personen relativt needy og hadde behov for bekreftelser, med "vanlige" folk funker det sikkert å bare vise mindre interesse. Endret 14. februar 2013 av Valiumsjunkie
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #4 Skrevet 15. februar 2013 TS her. Takk for tips! Det som gjør det litt kleint, er at de har ikke gjort meg noe, det er bare jeg som syns det er så usigelig kjedelig å tilbringe tid med dem, Ja, jeg veit at en er nødt å omgåes mennesker som en ikke alltid er på høyden med i voksen alder, men slik jeg opplever det, vil de være omgangsvenner og finne på ting i helger osv, og det er jeg IKKE interessert i whatsoever! Anonym poster: d9a238751ca2d2c3204bdef0ea7cabeb
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #5 Skrevet 15. februar 2013 Det er ikke sikkert dette er aktuelt for deg, men likevel: jeg brukte det halve året jeg bodde i utlandet på å distansere meg fra personer som tilførte meg mer negativ energi enn positiv. Dro vekk, hadde ikke kontakt med dem mens je var borte, og tok heller ikke kontakt da jeg kom hjem. Har knapt hørt fra dem siden. Anonym poster: f751f73921a73c623e0dac3ba3a6a475 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #6 Skrevet 15. februar 2013 Det er ikke sikkert dette er aktuelt for deg, men likevel: jeg brukte det halve året jeg bodde i utlandet på å distansere meg fra personer som tilførte meg mer negativ energi enn positiv. Dro vekk, hadde ikke kontakt med dem mens je var borte, og tok heller ikke kontakt da jeg kom hjem. Har knapt hørt fra dem siden. Anonym poster: f751f73921a73c623e0dac3ba3a6a475 Har samme erfaring. Dessuten er flytting også en glimrende anledning til å beholde gode venner og kvitte seg med daukjøttet. Nå er det som sagt ikke sikkert at dette er aktuelt for TS. Men å la det fade ut, sakte men sikkert og late som man har mye å gjøre, er vel det beste. Man liker jo ikke å såre folk heller. Anonym poster: 2960f14e1bbf2243242da21de3424fe3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #7 Skrevet 15. februar 2013 TS her. Takk for tips! Det som gjør det litt kleint, er at de har ikke gjort meg noe, det er bare jeg som syns det er så usigelig kjedelig å tilbringe tid med dem, Ja, jeg veit at en er nødt å omgåes mennesker som en ikke alltid er på høyden med i voksen alder, men slik jeg opplever det, vil de være omgangsvenner og finne på ting i helger osv, og det er jeg IKKE interessert i whatsoever! Anonym poster: d9a238751ca2d2c3204bdef0ea7cabeb Det du føler er helt normalt, TS Jeg hadde for eksempel ei venninne som bodde i gata mi, som jeg pleide å gå tur med. Dette fordi vi begge likte å gå tur, og da ble det litt selskap i det. Men denne dama snakket kun om seg selv, hadde helt andre interesser enn meg ellers i livet osv. Det var kos nok å bare gå denne halvtimen/timen, men jeg kunne aldri tenkt meg å gått på cafe med henne, tatt henne med hjem på middag, shoppet eller festet med henne for den saks skyld Det var ikke noe vondt i denne jenta, hun var ikke slem/frekk/ondskapsfull/uberegnelig/manipulerende, men vi hadde ikke bra nok kjemi til at jeg ville bruke noe mer tid på henne. Skalaen er jo stor, der f.eks et bestevennskap ligger på rundt 100% i personkjemi, og fiender på 0%. Denne jenta lå vel kanskje på 40%, og det var ikke nok til at jeg ville investere noe mer, da hadde jeg begynt å kjede meg. Anonym poster: 04dfd51c21443d5cef7647d7d4f83337
Suss81 Skrevet 15. februar 2013 #8 Skrevet 15. februar 2013 Selv har jeg alltid hatt hell med å si: "Du er stygg, jeg liker deg ikke"....sist gang jeg brukte linja var i fjerdeklasse, funka som fy! 1
Gjest LanaLane Skrevet 15. februar 2013 #9 Skrevet 15. februar 2013 Tror ikke det kommer noe godt ut av å si det rett ut. Selv trekker jeg meg unna, og når de spør hvorfor jeg ikke tar kontakt, sier jeg at jeg har mye å gjøre - noe som er sant. Så jeg må prioritere folk jeg faktisk vil prioritere.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2013 #10 Skrevet 16. februar 2013 Det kommer ikke no godt av å si det rett ut- det har jeg erfart. Jeg trodde at en rolig og adekvat måte å si at 'vi har vokst fra hverandre, og det vet du også' var greit. Det var det ikke..... Men for å si det sånn; ble slutt på masinga om besøk ja Anonym poster: 2dc23054df8292792f74116f83931414 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå