Gå til innhold

Ny maskin - Macbook air?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har hatt en macbook white i 3 år som jeg er veldig fornøyd med, men siden jeg har klart å søle på tastaturet (ikke spør...), så har den vært ganske ustabil. Noen ganger funker den, andre ganger ikke, så jeg vil ha en ny en. Jeg har en kraftig laptop hjemme jeg bruker til itunes, film, bilder, musikk og andre artige ting, og tenker at jeg først og fremst vil ha en ny laptop for skolearbeid. Den må være lett, slank, men samtidig solid, så da tenkte jeg selvfølgelig på macbook med tanke på batteritid i tillegg. Problemet mitt med vanlige laptoper er at de blir så fort varme og har dårlig med batteritid, men har aldri hatt dette problemet med macbooken min, så ser for meg at den er best å både reise med og ha lange skriveøkter på.

Pro er kanskje en kraftigere maskin, men air virker som den perfekte pcen å ha med på skolen? Og hvilken størrelse er egentlig best? Vil ha den så liten som mulig uten at det blir slitsomt å se på skjermen. Blir glad om noen med erfaring med både mac og macbook air skriver noen ord og pro/cons med kjøpet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en MacBook Air, kjøpt i januar 2011 altså rett over to år gammel. Bruker den på skolen og kan ikke spørre om en bedre kompanjong. Jeg bruker mine maskiner hardt, denne airen har mer eller mindre stått på siden jeg kjøpte den og den føles fortsatt som ny. Jeg går ingeniørstudie og bruker maskinen til nokså hard simulering og det klarer den fint, selvom det er en nå gammel maskin. Jeg gikk fra 15" til 11" og vendte meg til 11" veldig fort.

Jeg kan ikke tenke meg så mange bakdeler, min har litt liten harddisk 128gb. og de er jo litt dyre i innkjøp men jeg mener du får en maskin for mange år. Som nr to maskin anbefaler jeg deg en macbook air på det varmeste.

Anonym poster: ebae193bb67daec866f00a7a43c841e5

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar! Det at man kan kjøre en mac hardt er jeg helt enig i. Hadde det ikke vært for at jeg klarte å søle på min hadde jeg nok hatt denne i flere år til, men blir sikkert gøy med en slankere modell som faktisk fungerer optimalt :D

Tror du jeg trenger 128 gb, eller holder det med 64 om jeg kun skal ha dokumenter og surfe med den? Å oppdatere diskplass er vel ikke et problem med macbooks, og det er jo det merket som hopper mest i pris når det kommer til gb.

Og i frykt for å høres dum ut... er det stor forskjell på 1,7 GHz og 1, 8 GHz? :laugh:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Woooh. Har akkurat bestilt en macbook air, henter den så fort jeg kan. Også fikk jeg studentrabatt, ble noen tusen spart :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...