AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Mesteparten av mitt liv har jeg hatt å gjøre med slemme mennesker. De gjør akkurat som det passer dem. De har løyet, baksnakket, vært utro mot meg, brutt løfter, vært falske, mobbet meg, vært manipulerende, vært ego, spredd rykter... Og når jeg endelig tør å si ifra, at sånt tolererer jeg ikke - ja da er JEG den slemme. Jeg har funnet meg i utrolig mye dritt fra såkalte "venner" og "kjærester" at jeg ikke vet om jeg gidder å være snill pike lenger. Jeg har aldri vært den som har ropt høyest, eller overkjører andre for å få viljen min. Det er kanskje det jeg bør gjøre eller? Det er tydligvis ikke verdt noe i denne verdenen å være en god venn og et snillt menneske. Jeg fatter det bare ikke, hvordan andre kan overkjøre andre mennesker totalt, uten å en gang få dårlig samvittighet. De bare peiser på, og gjør det som passer de best. De driter i at folk blir såret - bare det går deres vei. Anonym poster: a418d2d5c38e38f1f48a4a5dd88ed7e2
Steinar40 Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Du skal behandle andre som de behandler deg. Behandler en annen deg bra så behandler du denne bra tilbake. Behandler en annen deg som dritt så behandler du denne som dritt tilbake. Veldig enkelt prinsipp egentlig. 5
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Du begynner å si i fra med en gang noen behandler deg dårlig. Ikke vent med å si noe. Gjør noen noe så sett ned foten med en gang! Anonym poster: 47f74ef7ca6cf5067da4792a3ffca9d6 1
Cuckold Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Det er som siste taler sier: Du burde ha lært deg å sette ned foten med en gang. Det er mye sunnere. Marker deg med en gang, ellers vil folk ta for gitt at de har større rom for å breie seg på din bekostning. Slik er vi mennesker. Når verden er full av drittsekker er det fordi vi mennesker i altfor stor grad belønner drittsekkoppførsel. Hvis mennesker begynte å tenke konsekvens i større grad slik at hver og en av oss selv bidro til at det straffet seg å være drittsekk, ville verden vært et mye bedre sted. Dessverre har jeg ingen illusjoner om at menneskene vil slutte å belønne drittsekker, og derfor har jeg heller ingen tro på at verden vil bli veldig annerledes. Men hver og en kan begynne med seg selv. Endret 14. februar 2013 av Cuckold 3
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Som jeg skulle skrevet det selv, er slik som deg ts og føler meg veldig ENSOM. Til deg over: Fint svar!
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Bli mer tydelig. Jeg er veldig snill selv, men har merket at til og med jeg kan bli irritert av dørmatter. Det er slitsomt i lengden å måtte passe på så man ikke overkjører utydelige voksne mennesker. Viktig at det er en balanse i forhold. Jeg vet det ikke er en behagelig sannhet, men livet blir mye enklere når man aksepterer at det fungerer sånn. Man har et ansvar selv også.
crystalcharm Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Prøv heller å fortsette å være den du er, vi trenger flere godhjerta folk i verden, vær rettferdig mot dem som er ekle mot deg; si ifra med ENGANG de gjør noe dritt mot deg eller andre (hvis de er ekle mot deg, har de også garantert lett for å være ekle mot andre) og ikke gidd å ha noe med dem å gjøre i ettertid. Livet er altfor kort å være rundt miserable og negative mennesker! Det finnes alltid noe godt i alle men ikke alle er oppmerksomme på hva de sier/gjør mot andre mennesker. Uansett om det koster deg et sosialliv eller ei, vær alltid god, men med måte, ærlighet kommer man langt med! Det hjelper aldri å være slem tilbake, tro meg, du blir bare møtt med enda mer motstand og personen vil aldri lære av sine egne konsekvenser. Endret 14. februar 2013 av crystalcharm
Tiini40 Skrevet 28. desember 2013 #8 Skrevet 28. desember 2013 Du må lære deg å si fra. Da får du det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå