Gå til innhold

Idotiske Valentines Day, bare bløff, lureri, eksisterer kun for å melke kunder for de hardt oppsparte midler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Fra før av har handelstaden ødelagt julen med all kommersialiseringen sin, og nå har de begynt å stjele andre lands tradisjoner, og snikinnført disse inn i landet vårt, som vi ikke hadde tradisjoner for. Først Halloween, og når Halloween (grøss) er blitt en del av "tradisjonen" vår, og siden vi vet at handelstatens folk er grådige, så vil de ha mer. Mye vil ha mer!

Og vips! Valentines Day ble innført med pomp og pakt, ført inn i landet vårt i nattens mulm og mørke og plutselig er det hjerter, sjokoladehjerter, hjerteballonger, hjertebamser, røde roser i lange baner osv osv osv. Og nå begynner Valentines Day å få fotfeste i vårt land. Vi som egentlig ikke har tradisjoner for dette heller!

Og bare vent! Handelstadens folk kommer snart til å føle at de trenger mer, at det ikke er liksom nok! Så jeg garanterer dere, kjære med-kg'ere, at snart vil vi bli påtvunget å begynne å feire Thanksgiving, med fulllstappet kalkun, poteter og annet dritt som de selger som "nødvendig tilbehør" som lykkehatter, grønne og gule ballonger etc.

Og det skal ikke forbause meg det grann at vi en dag kommer vi til feire St. Patricks Day! Ikke bare er handelstaten frekke som stjeler andre lands tradisjoner, de er frekke nok til å også stjele andre lands nasjonale dager! Det hadde ikke forbauset meg det grann! Sann mine ord!

Og jeg grøsser bare ved tanken på hvor mye av en families/ studenters/ arbeiders hardt oppsparte midler flyr til slike unyttige ting, som er skapt som behov av handelstaden og vi lar oss narre! Som blinde nisser tror vi at handelstaden er løsningen på alt, bare vi slutter å koble hjernen med fornuft og hjerte, så er alt bare fint-fint. Si meg, er det viktigst å kjøpe en Valentines Day blomst til den nette sum av 2900 kr for å "glede" en du holder høyt, eller overraske med en enkel dikt og en liten middag med kvalitetstid?

Faen ta handelstaden, de har ødelagt oss, vår økonomi (tenk på hvor mye vi kunne spart, den summen vi blåser til himmels for å feire alskens unyttige "tradisjonelle" dager og den gjennomkorrupte julen som handelstaden har drept uskylden til!!!!) og sist, men ikke minst, vår evne til å tenke sjøl! :(

Anonym poster: 8a1ae5cf07b180fa839cbe7c4b0b410d

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du ingen oppmerksomhet du, eller??

• Liker 5
Gjest snoopy_93
Skrevet

Jeg fikk heller ingen oppmerksomhet..

Tar valentinsdagen til uka i stede.

Skrevet

Fikk du ingen oppmerksomhet du, eller??

Å jo da! Men det er ikke derfor, det er prinsippet som teller! Jeg vil ikke ha blomster til 5679,99, men kvalitetstid. Men handelstaden har drept det også, folk kjøper heller ting til hverandre enn å bringe kvalitetstid med hverandre.

Så pent forsøk, Marispangris, men du feilet :filer:

• Liker 3
Skrevet (endret)

:fnise: Noen er skikkelig grinete på en torsdag!

Men helt seriøst: Hvis du ikke finner valentinsblomster til under 2900 kroner er du nødt til å vurdere å begynne og handle blomster et annet sted, altså! Her jeg bor solgte de store, fine rosebuketter til 149,-

Endret av Marsipan
  • Liker 4
Skrevet

:fnise: Noen er skikkelig grinete på en torsdag!

Men helt seriøst: Hvis du ikke finner valentinsblomster til under 2900 kroner er du nødt til å vurdere å begynne og handle blomster et annet sted, altså! Her jeg bor solgte de store, fine rosebuketter til 149,-

Ah! Det ser ut til at du er et offer! For den gjennomkorrupte handelstaden som gjemmer seg bak "billige" (ja, det er jo nesten gratis, det!) blomster og hjerter og bamser og annet kliss (æsj!)...tenk, hvis mange nok (og hjerteskjærende naive) mennesker biter på agnet, hvor mye tror du de tjener, i sum og år etter år?

La oss si at du kjøper disse blomstene hvert år i 20 år...149 * 20 =2980. Legg på andre effekter du evt. kjøper, og pluss på påske (påskegodt), 17. mai (flagg, sløyfer etc), Halloween og julen (snart også Thanksgiving), det blir over 15.000 pr år. Og hvis vi ganger 15.000 med 20 (år), så kaster vi bort 300.000 kr!!! :haar: :haar:

:haar: :haar: :haar: :haar: :haar:

Billig? :filer:

:haar:

:haar:

• Liker 1
Gjest -Ninni-
Skrevet (endret)

Synes egentlig det er fint med noen litt 'annerledesdager' innimellom. Tenk så kjedelig om vi ikke hadde hatt jul, påske etc. og alle dager bare hadde vært helt like. Men all den handlinga derimot, der er jeg helt enig med deg. Greia blir vel da kanskje å prøve å gjøre litt andre ting (på trass?) enn å absolutt måtte kjøpe ting til hverandre; tilbringe tid sammen i jula, massasje på valentinesdag etc.

Endret av -Ninni-
  • Liker 3
Skrevet

Ikke alt som kan måles i penger. Om det plager deg så mye, hvorfor ikke gi din kjære noe ekstra som er gratis?

• Liker 1
Skrevet

Skal være enig i at det er idiotisk. En får bare la være å kjøpe noe.

Gjest Novacane
Skrevet

Skjønner ikke helt poenget med å hisse seg så voldsomt opp. Så la de som har lyst til å bruke mye penger på Valentines day gjøre det da..ingen som tvinger deg til å gjøre det. Må være slitsomt å gå rundt å irritere seg over sånne ting - i hvertfall irritere seg over hva ANDRE bruker penger på.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig Ts, fra nå av kan vi to slutte å bruke penger på tull som gleder de du er glad i. Og det er slutt på frisørtimer,nye klær, julegaver, reiseferier, nye møbler. Nåde deg om du skulle være fin i tøyet på er jobbintervju, og vi drar aldri i bryllup for tenk på hva gavene skulle koste.

Pynt aldri huset til høytider, og juletre? Nei fy tenk 500 kr for noe som man kaster ut etter et par uker.

Det kommer til å bli et herlig liv..

Anonym poster: 43bd8e79da467fff47401b9689f74221

• Liker 2
Skrevet

Kommersen lenge leve!

Ingen tvil om det ihvertfall hehe

Gjest Moffeliten
Skrevet

Helt enig med TS her. Dette og Halloween har tredd nedover ørene på oss for å tjene penger. Min mann og jeg har ikke behov for en sånn dag for å vise at vi elsker hverandre. Vi sier dette hver eneste dag og feirer kjærligheten uten å måtte tvangs-feire den akkurat denne dagen. Fordi vi er så trassige, nekter vi å gjøre noe ut av denne dagen. På denne datoen derimot, nekter vi å si at vi elsker hverandre - bare på trass.

Så det så...

Ps. Har skrevet et lite blogginnlegg om akkurat dette, hvis det er noen som har lyst å lese...

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med TS her. Dette og Halloween har tredd nedover ørene på oss for å tjene penger. Min mann og jeg har ikke behov for en sånn dag for å vise at vi elsker hverandre. Vi sier dette hver eneste dag og feirer kjærligheten uten å måtte tvangs-feire den akkurat denne dagen. Fordi vi er så trassige, nekter vi å gjøre noe ut av denne dagen. På denne datoen derimot, nekter vi å si at vi elsker hverandre - bare på trass.

Så det så...

Ps. Har skrevet et lite blogginnlegg om akkurat dette, hvis det er noen som har lyst å lese...

Jeg har lyst :)

Gjest Moffeliten
Skrevet

Jeg har lyst :)

Jeg vet ikke om det er lov å reklamere for blogger her på KG, men hvis du googler Moffelitens Verden, så dukker det sikkert opp noe...

Skrevet

Jeg vet ikke om det er lov å reklamere for blogger her på KG, men hvis du googler Moffelitens Verden, så dukker det sikkert opp noe...

Takk. Og trassige reaksjoner er av og til sunt, særlig hvis det er rettet mot handelstadens trang til å innføre det ene naturstridige "hellig"dagen etter det andre.

• Liker 2
Skrevet

Valentines day er jo bare tull!

Skal da ikke bruke ÈN eneste dag i et helt år og være ekstra gode mot hverandre osv.

Mye hyggeligere med blomster helt uventet!

Anonym poster: a1be1ebb4e9f3a3323175c05506095dc

• Liker 3
Skrevet

Godt skrevet! :)

Og sånn ellers, hvorfor ble denne tråden flyttet? Den passet så bra Samliv og relasjoner, pga det er innenfor dette (parforhold, relasjoner osv) Valentines Day (og handelstaden) sikter seg inn på :S

Gjest Moffeliten
Skrevet

Godt skrevet! :)

Og sånn ellers, hvorfor ble denne tråden flyttet? Den passet så bra Samliv og relasjoner, pga det er innenfor dette (parforhold, relasjoner osv) Valentines Day (og handelstaden) sikter seg inn på :S

Takk skal du ha :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...