Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oftere og oftere de siste ukene har musepekeren min blitt fullstendig ustabil. Den hopper/hakker så det nesten er umulig å treffe den knappen el.l som jeg vil trykke på. Noen ganger hjelper det å skru pc'n av og på, andre ganger ikke. Er det noen som vet hva det kan komme av?? Noen form for virus/trojaner eller?? Jeg blir sprø av det! Pc'n er rett og slett ikke brukbar når den setter i gang sånn..... (er snakk om en laptop med touchpad, ikke ekstern mus)

Skrevet

Høres ut som et problem med selve touchpaden, synes jeg. Er den helt tørr og ren når du bruker den?

Skrevet

Ja, den er både tør og ren :) Og det er ikke hele tiden, men noen ganger med ujevne mellomrom. Klarer ikke finne noen sammenheng heller.

Skrevet

Og det er ikke da ganger hvor du er litt fuktig på fingrene heller? :klo:

Hm... Har du samme problemet hvis du kobler til en ekstern mus?

Skrevet

Hvor gammel er laptopen?

Det høres ut som om touchpad'en er på vei til å ta kvelden. Har det samme problemet med "min" laptop (egentlig mannen min sin, men jeg har okkupert den til sofasliting. :fnise: )

Hvis du ikke får samme problemet når du kobler til en mus, er det sannsynligvis touchpad'en som er på vei til de evige bytemarker. Skjer det da også, vet jeg jammen ikke.

Det kan forøvrig også være at du er for kald/varm/klam på fingrene, da det også kan få en litt slitt touchpad til å surre.

Skrevet

Ikke fuktig på fingrene heller.... Har ikke prøvd med en ekstern mus, men pc'n er ikke et år gammel en gang, så det burde da ikke være nødvendig? (jeg sitter ikke SÅ mye på dataen at jeg sliter den ut på så kort tid) :P

Nå var den nettopp så ille at det var umulig å gjøre noe som helst. Prøvde å skru pc'n av og på tre ganger uten at det hjalp... tar jo en evighet å treffe avslutt-knappen! Men så koblet jeg fra strømledningen, og da ga det seg plutselig! Har ikke prøvd det før, så jeg vet ikke om det bare var tilfeldig...? Jeg er langt i fra teknisk av meg, så jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre eller hva det kan komme av jeg.

Skrevet

Ikke fuktig på fingrene heller.... Har ikke prøvd med en ekstern mus, men pc'n er ikke et år gammel en gang, så det burde da ikke være nødvendig? (jeg sitter ikke SÅ mye på dataen at jeg sliter den ut på så kort tid) :P

Nå var den nettopp så ille at det var umulig å gjøre noe som helst. Prøvde å skru pc'n av og på tre ganger uten at det hjalp... tar jo en evighet å treffe avslutt-knappen! Men så koblet jeg fra strømledningen, og da ga det seg plutselig! Har ikke prøvd det før, så jeg vet ikke om det bare var tilfeldig...? Jeg er langt i fra teknisk av meg, så jeg aner virkelig ikke hva jeg kan gjøre eller hva det kan komme av jeg.

Bytt strømforsyning.

Er det forresten mye tull med strømmen i huset ditt, kan det være det som gjør det.

Anonym poster: 05dd6f165031c38a61dcb91073d011f2

Skrevet

Det samme skjedde nå, og denne gangen hjalp det også å trekke ut ledningen.... Kan ikke si jeg har noe problemer med strømmen ellers... Det må da være noe jeg kan klage på når dataen ikke er et år gammel en gang?

Skrevet

Det er ingen vits i å skifte strømforsyning uten å vite om det er den som er problemet. Aller først må du koble til en ekstern mus og se om det løser problemet. For da er det touchpaden som tuller.

Jeg antar at du kan levere den inn og få den reparert gratis siden den er under 1 år gammel. Men kjenner ikke til hvordan reglene for dette er, så håper noen andre kan svare på det.

Anonym poster: 9e5c04eb07c22232542daad6975c4d3e

Skrevet

Det er ingen vits i å skifte strømforsyning uten å vite om det er den som er problemet. Aller først må du koble til en ekstern mus og se om det løser problemet. For da er det touchpaden som tuller.

Det har du rett i. TS bør låne en strømforsyning, for å finne ut om det blir bedre. På en bærbar er det greiest å klare seg uten ekstern mus, den er tross alt bygd inn av en grunn. Jeg kjenner faktisk igjen symptomet, men det var på en hytte der de hadde bare batteristrøm. Konverteren som lagde 220v av 12volten, fikk musepekeren til å gå bananas. Så derfor tipper jeg det er noe med strømmen.

Skrevet

TS: Har du merket om problemet er der i andre hus, for eksempel på skolen eller jobben? Det kan være det er mye støy på strømnettet ditt, som "slår inn" på datan. Gamle kjøleskap f.eks.

Skrevet

Jeg har en egen data på jobb, dette er snakk om min private data, så jeg har ikke testet om det skjer noen andre steder. Kan ta den med meg til ei venninne i morgen og se om det skjer det samme der. Huset jeg bor i er ikke mer enn 11-12år gammelt, og jeg kan ikke komme på noe spesielt som kan lage støy på strømnettet... har ikke noen spesielt gamle ting som står koblet til strøm.... Men jeg har trukket ut strømmen flere ganger når musepekeren har blitt klikk de siste dagene, og det hjelper hver gang. Så det tyder vel på at det er strømmen og ikke touchpaden...?

Tusen takk for god hjelp hvertfall! :) Jeg er rimelig grønn når det kommer til tekniske ting :klo:

Skrevet

Jeg har en egen data på jobb, dette er snakk om min private data, så jeg har ikke testet om det skjer noen andre steder. Kan ta den med meg til ei venninne i morgen og se om det skjer det samme der. Huset jeg bor i er ikke mer enn 11-12år gammelt, og jeg kan ikke komme på noe spesielt som kan lage støy på strømnettet... har ikke noen spesielt gamle ting som står koblet til strøm.... Men jeg har trukket ut strømmen flere ganger når musepekeren har blitt klikk de siste dagene, og det hjelper hver gang. Så det tyder vel på at det er strømmen og ikke touchpaden...?

Tusen takk for god hjelp hvertfall! :) Jeg er rimelig grønn når det kommer til tekniske ting :klo:

Hvordan gikk det hos vennina?

Skrevet

Er det Acer-pc? Jeg, min søster og en venninne av meg hadde samme Acer-pc, og alle tre hadde dette problemet. Det hjalp ikke å koble til egen mus heller, så tror det var pcen i seg selv som var problemet. Det startet også mens pcen var ganske ny, så var ikke slitasje. Sendte til reperasjon, og de sa de hadde fikset det, men problemet kom tilbake rett etterpå. Var så mye styr med de folka at jeg bare ga opp pcen.

Gjest strykebrett
Skrevet

Det er et problem som kan oppstå når det er for lav spenning, og dataen både lader og bruker strøm samtidig. Send en klage på problemet til produsenten og be om å få tilsendt nytt adapter.

Skrevet

Mener ikke å kapre tråden, men jeg sliter med det samme med min trådløse mus til stasjonær data. Ikke batteriene, har prøvd å bytte port. Mer kan jeg ikke. Noen som har tips til meg?

Skrevet

Det skjedde ikke når jeg testa det hos ei venninne, men samtidig så skjer det ikke hele tiden her hjemme heller da, så jeg vet jo ikke sikkert om det er tilfeldig eller ikke.... Har vinterferie nå, men jeg kan jo prøve å ta med meg pc'n på jobb til uka og se der og. Men jeg har jobbdataen min med hjem nå i ferien, og den har ikke noe problemer selv om jeg har den koblet til samme strømuttak.

Det er en Acer ja. Acer Aspire Timeline X.

Skrevet

Det er et problem som kan oppstå når det er for lav spenning, og dataen både lader og bruker strøm samtidig. Send en klage på problemet til produsenten og be om å få tilsendt nytt adapter.

Ok, så det vil si at problemet ligger i ledningen til dataen da? (jeg er som sagt helt grønn på detta, så jeg må bare forsikre meg om at jeg skjønner hva du mener) :sjenert:

Gjest strykebrett
Skrevet

Ok, så det vil si at problemet ligger i ledningen til dataen da? (jeg er som sagt helt grønn på detta, så jeg må bare forsikre meg om at jeg skjønner hva du mener) :sjenert:

Ja. Eller rettere sagt i den boksen som er midt på lednngen.

Gjest strykebrett
Skrevet

Du vil nok oppleve at problemet oppstår når du har brukt litt av batteriet, slik at batteriet må lade seg samtidig med at du bruker dataen. Når batteriet er fulladet, eller du bruker dataen uten at den er koblet til strøm, så vil musepekeren oppføre seg normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...