Gå til innhold

Noen som har vært på utveksling til Skottland?(eller studert i)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal nå søke om å få dra på utveksling til Skottland. Er 17 år og skal da gå 2.året der.

Jeg kjenner ingen andre som har bodd i Skottland så jeg lurer egentlig på hvordan det er? Hvordan er folk og kulturen og er det noen spesielle lover der og hvordan er ting ang.religion? Trivdes dere i Skottland?

Anonym poster: 39b11909240b876bb5f5d3f123133f7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke studert der, men vært endel der i og med at kjæresten min er skotsk. Regner med du skal til Edinburgh, Aberdeen eller Glasgow? Min erfaring er at skottene er ganske laid-back og ålreite å omgås. De er ikke overstadig religiøse, men ettersom jeg har forstått så respekterer vel de fleste at andre er det. Jeg vet ikke om noen spesielle lover som skulle være relevante for deg. Vet i grunn ikke om noen spesielle lover i det hele tatt. Bare vær klar over at skottene ikke liker å bli sammenlignet med engelskmenn, så burde du klare deg fint. Og for all del, ikke snakk om Braveheart :fnise:

Endret av Lunaire
Skrevet

Jeg har ikke studert der, men vært endel der i og med at kjæresten min er skotsk. Regner med du skal til Edinburgh, Aberdeen eller Glasgow? Min erfaring er at skottene er ganske laid-back og ålreite å omgås. De er ikke overstadig religiøse, men ettersom jeg har forstått så respekterer vel de fleste at andre er det. Jeg vet ikke om noen spesielle lover som skulle være relevante for deg. Vet i grunn ikke om noen spesielle lover i det hele tatt. Bare vær klar over at skottene ikke liker å bli sammenlignet med engelskmenn, så burde du klare deg fint. Og for all del, ikke snakk om Braveheart :fnise:

Skal til Edinburgh :)

Hehe, tusen hjertelig takk! :)

-TS

Anonym poster: 39b11909240b876bb5f5d3f123133f7b

Skrevet

Edinburgh er en fin by som har mye å by på. Og de er langt enklere å forstå der enn mange andre steder.

Regler:

1) engelskmenn er teite

2) øl er godt

Neida, det er litt satt på spissen altså. Tror du kommer til og trives der, jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...