Gjest Sobril Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Vi skal ha gjester i morgen og skal servere andebryst. Vi prøvelagde forrige helg, og det ble veldig bra men med forbedringspotensiale her og der. I morgen vil vi selvsagt at det skal bli perfekt Men... blir litt frustrert over alle oppskriftene med forskjellig fremgangsmåte. Sist gang stekte vi i fire minutter på hver side og stekte så i ovn på 200 grader i et kvarters tid. Ser av andre oppskrifter at brystet skal stekes i x-antall minutter med skinnsiden ned for så å stå i ovnen i tjue minutter på 80 (!!) grader Blir lettere forvirret jeg. Dere som har laget dette en rekke ganger: hvilken fremgangsmåte synes dere er den beste? Og om jeg steker i midten eller litt opp i ovnen vil det kun ha innvirkning på overflaten (bruker uansett steketermometer)? Ble ikke helt sprø sist gang, og dette er selvsagt det optimale å få til. Vi stekte også bryst i forskjellige størrelser sist, men satt de minste inn i ovnen fem minutter etter de andre. De minste ble litt mer rosa. MÅ jeg sette inn til forskjellig tid dersom de har samme tykkelse? :klo: Endret 14. februar 2013 av Sobril
Gjest Sobril Skrevet 16. februar 2013 #4 Skrevet 16. februar 2013 (endret) Det gikk veldig bra. Brukte samme fremgangsmåte som første gang og stekte på 200 grader og tok ut da kjernetemperaturen viste 58. Får ikke skinnet sprøtt, men det spilte ingen rolle. Alle var storfornøyde Endret 16. februar 2013 av Sobril
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå