Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang i måneden har min kjære og jeg en dag vi gjør noe spesielt. Kjøper alltid en liten ting. Nå er det valentinsdags og jeg kjøpte kake, gave, kort, lagde middag og tente lys.. Han spiste maten. Sa takk for gaven, rørte ikke kaken eller godteri og frukt jeg hadde satt frem. Jeg fikk ingenting.. Det gjør jeg aldri.. Forventer ikke noe bare fordi jeg gir han, men hadde jo håpet på noe da.. Ikke en gang en blomst.. Føler meg litt skuffa og ble lei meg egentlig. Men har ikke nevnt noe.. Nå vil jeg bare gå å legge meg. Jeg kjøper klær og små ti .ng til han hele tiden, jeg får bursdag og julegave.. Vil så gjerne ha det litt mer romantisk. Men igjen, forventer ikke at jeg skal få noe..

Anonym poster: 8f5614503e9e9cc0322c1c9cae5e0376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha noe må du be om det, han er ikke tankeleser. Sier ikke du skal kommandere ham ut for å kjøpe blomster, men du kan si til ham at du setter pris på det.

"Jeg vil gjerne at du kjøper blomster til meg en dag, det er så koselig å få dem og når jeg har dem i en vase etterpå minner det meg om deg."

Anonym poster: 6909b22fe449a44a11aad8ef36e5cdaf

Skrevet

Det er jeg fullt klar over.. Jeg kjøpte blomster her om dagen, fortalte han det å sa på en fin måte ''Må jo kjøpe mine egne blomster jeg, for du kjøper jo aldri til meg'' Så lo jeg litt.. Når de snakket om gaver og valentinsdag på radioen igår dyttet jeg til han og sa, hør og lær nå. Er valentinsdag i morgen, husk det. Vi skulle ha en dag alene, nå la han seg til å sove..

-ts

Anonym poster: 2227e06cb875fa7f0bd3114b7c93794a

Skrevet

Forventer ikke noe bare fordi jeg gir han, men hadde jo håpet på noe da.. Ikke en gang en blomst.. Føler meg litt skuffa og ble lei meg egentlig.

Du forventer ingenting, men blir skuffet....?

Skrevet

Jeg blir jo ikke skuffet på den måten, mer litt deppa på en måte. Fordi jeg hadde håpet han ville gjøre noe mer spesielt enn å bare legge seg å sove.

Skrevet

For det første så syns jeg absolutt du kan trekke klare linjer mellom det å forvente noe og det bli skuffa. Dersom du ikke hadde noen forventninger, kunne du heller ikke blitt skuffa.

For det andre så lurer jeg på om ikke du ser dette fra et litt veldig negativt perspektiv nå, og at du overreagerer fordi du er såra? Jeg hadde heller ikke spist godterier og kake rett etter middag. Etter middag er jeg mett. Du gir han noe fra deg i gave - hvor foreligger det en gyldig regel om at han må gi deg noe tilbake da? Om du mener at det gjør det, bør du ha informert han på forhånd slik at han hadde anledning til å kjøpe deg gave. Han sa jo faktisk TAKK for gaven, så han satte sikkert pris på det. Og dessuten nevner du at du får julegave og bursdagsgave - så hva i all verden er problemet egentlig?

Personlig syns jeg du er ganske storforlangende.

• Liker 1
Gjest LadySizz
Skrevet

Hva med å slutte å gi han gaver og oppmerksomhet? Så slipper du å vente på noe i retur som mest trolig ikke vil skje etter hva du skriver..

For det er jo tydelig at du vil ha noe tilbake,så da eliminerer du bort dette problemet om du slutter å gi selv,problem solved! :)

Skrevet

Det er jeg fullt klar over.. Jeg kjøpte blomster her om dagen, fortalte han det å sa på en fin måte ''Må jo kjøpe mine egne blomster jeg, for du kjøper jo aldri til meg'' Så lo jeg litt.. Når de snakket om gaver og valentinsdag på radioen igår dyttet jeg til han og sa, hør og lær nå. Er valentinsdag i morgen, husk det. Vi skulle ha en dag alene, nå la han seg til å sove..

-ts

Du sa jo selv du ville gå å legge deg... ;)

Neida..kødder litt med deg. Høres ut som om forholdet er veldig ubalansert. Du gir og gir, og blir skuffet når han ikke gir noe tilbake. Du kan ikke forandre andre mennesker, men du kan forandre deg selv. Det er vedlig få som gjør ting, når andre begynner å mase om det. Det blir jo også ikke så kult hvis han f.eks kjøper blomster til deg fordi du har bedt han om det. Det er jo noe helt annet hvis han gjør deg av seg selv, ikke sant? Derfor burde du ikke gi han noe en periode fremover, trekk deg litt tilbake, gjør DINE ting, gå ut, vær med andre osv. Da skal du se at han kanskje begynner å se deg igjen!

Nå ser det ut til at han tar deg for gitt, noe som er en fare i mange forhold. Men husk : man er to i et forhold. Å bare skylle på han blir feil. Du har og et ansvar til hva du GODTAR, og hadde jeg vært deg, hadde jeg nå begynt å gi litt mer blaffen i han , sånn som han selv ser ut til å være med deg, ja gjøre ting for deg selv , ting som bygger DEG opp, uten han!

Skrevet

Du sa jo selv du ville gå å legge deg... ;)

Neida..kødder litt med deg. Høres ut som om forholdet er veldig ubalansert. Du gir og gir, og blir skuffet når han ikke gir noe tilbake. Du kan ikke forandre andre mennesker, men du kan forandre deg selv. Det er vedlig få som gjør ting, når andre begynner å mase om det. Det blir jo også ikke så kult hvis han f.eks kjøper blomster til deg fordi du har bedt han om det. Det er jo noe helt annet hvis han gjør deg av seg selv, ikke sant? Derfor burde du ikke gi han noe en periode fremover, trekk deg litt tilbake, gjør DINE ting, gå ut, vær med andre osv. Da skal du se at han kanskje begynner å se deg igjen!

Nå ser det ut til at han tar deg for gitt, noe som er en fare i mange forhold. Men husk : man er to i et forhold. Å bare skylle på han blir feil. Du har og et ansvar til hva du GODTAR, og hadde jeg vært deg, hadde jeg nå begynt å gi litt mer blaffen i han , sånn som han selv ser ut til å være med deg, ja gjøre ting for deg selv , ting som bygger DEG opp, uten han!

P.S: Hvis du leser innlegget ditt om igjen, vil du kanskje se at du tar en veldig offerrolle. Det er IKKE attraktivt! Jeg husker fra hele min oppvekst der mamma gikk og sa hint til pappa at "hun aldri fikk noe av han" osv, osv...Hun skjønte ikke at det faktisk skapte mer avstand mellom dem, hun fikk han nærmest til å føle synd på seg, at hun var et "offer" som gjorde alt for han, mens han ikke gjorde noe...Husker jeg følte empati med mamma, men har i voksen alder sett at det handler også om hvordan HUN var! Hun gjorde ALT, forventet ingenting tilbake ( som hun sa ofte ), men kom med stikkende hint om at han aldri gjorde noe...så med andre ord : jo hun forventet noe ubevisst, sånn som du gjør og! Hun skjønte ikke at det ble mer og mer turnoff for pappa. Han burde selvsagt gjort mer , men hadde hun droppet å gjøre ALT, tjenester for han osv, pluss hatt et eget liv, ja vært mer selvstendig, latt han lure på ting osv, tror jeg han faktisk hadde gjort mer av seg selv, at det hadde vært mer lystbetont og naturlig... De gled bare mer og mer fra hverandre.

Nå legger du din egen lykke i hendene på din kjæreste. Synes du det er rett?

Skrevet

Her tror jeg kanskje dere missforstår meg på noen få måter. Ja, idag ble jeg litt skuffet. Fordi jeg forventet at han kunne være litt mer romantisk. Han trenger heller ikke kjøpe noe for at jeg skal være fornøyd. Han kunne latt meg ligge i armekroken hans, istedetfor å ta hele sofaen slik at jeg måtte sette meg i senga(liten hybel) Sagt det er var koselig hjemme, takket for maten, gitt meg et kyss eller kanskje sett en film eller noe sammen istedetfor å spise så gå rett i seng. Det såret meg litt, for han vet hvordan jeg føler det om den ene dagen i måneden.

De andre dagene forventer jeg ikke at han skal kjøpe eller gjøre noe, da er jeg fornøyd om jeg lager mat til han og han kanskje rydder ut eller tar oppvasken. Eller lager mat med meg også for den saksskyld. Men vi har en gang i måneden hvor han kan gjøre noe.

Skrevet

Jeg har bursdag i dag, men har ikke fått noen gave. Så syntes ikke du skal ta det så tungt at du ikke fikk noe på valentinsdagen. Menn er menn;)

Skrevet

Jeg har bursdag i dag, men har ikke fått noen gave. Så syntes ikke du skal ta det så tungt at du ikke fikk noe på valentinsdagen. Menn er menn;)

Gratulerer med dagen ihvertfall! Ja, de er vel det.. :)

Skrevet

Gratulerer med dagen ihvertfall! Ja, de er vel det.. :)

Hehe, takk for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...