Gå til innhold

Hvordan takle venninnen hans?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forlovede har en venninne han vil at vi skal stoppe å prate med på veien hjem i morgen. Han sier det bare kommer til å ta ca. 5 minutter, men jeg vet av erfaring at det kommer til å ta lengre tid enn som så.

Problemet mitt er at jeg aldri har likt denne venninnen. Når vi møtes prater hun bare til han, og stenger meg ute - og jeg føler meg tilsidesatt. Jeg har ved en tidligere anledning sagt til han at jeg ikke liker henne, men føler ikke dette har blitt hørt - siden han nå forventer at det er greit at vi stopper for å møte henne. Han sa "Hun stakk innom på jobb idag, og vi fant ut at vi stopper på veien hjem på fredag for å snakke. Regnet med det er greit?" Jeg svarte bare "Du gjorde vel det." I etterkant har han ikke nevnt noe mer rundt dette, så det virker på meg som om han tok mitt svar for at det er greit.

Dette er ettersom jeg forstår hans beste jentevenn/venninne - som han også synes er fin(noe han har sagt til meg)- og de har kjent hverandre lenger enn jeg og han har vært samen.

Anonym poster: 206d37b341846634de9555d18c943607

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) hun var tydelig inne i hans liv før deg så dette er noe du må takle. Han vil jo tydeligvis innvolvere deg i deres møte så vær glad for det du :) smil og vis deg fra din beste side. Lykke til :)

• Liker 3
Gjest Mann på 47
Skrevet

Jeg har ved en tidligere anledning sagt til han at jeg ikke liker henne, men føler ikke dette har blitt hørt - siden han nå forventer at det er greit at vi stopper for å møte henne. Anonym poster: 206d37b341846634de9555d18c943607

Og hva mente du å oppnå med dette.

Min samboer har venner som jeg ikke liker, men har holdt kjeft om det.

Greit at en ikke trenger å være sammen med x-er når en er i forhold, men om min kjæreste skulle velge mine nye venner ble det heller hun som måtte finne seg ny kjæreste før jeg måtte ha ny venn.

Skrevet

Og hva mente du å oppnå med dette.

Min samboer har venner som jeg ikke liker, men har holdt kjeft om det.

Greit at en ikke trenger å være sammen med x-er når en er i forhold, men om min kjæreste skulle velge mine nye venner ble det heller hun som måtte finne seg ny kjæreste før jeg måtte ha ny venn.

Har ikke noe imot at han er venn med henne, snakker med henne, møte henne eller med henne.

Jeg liker ikke henne som person, føler at hun presser meg vekk og ikke liker meg.

Skrevet

Har ikke noe imot at han er venn med henne, snakker med henne, møte henne eller med henne.

Jeg liker ikke henne som person, føler at hun presser meg vekk og ikke liker meg.

Hun føler sikkert det samme med deg! Hvor inkluderende har du vært mot henne? Det er ikke så lett for henne å dra deg inn i samtalen hvis du bare står der og henger heller.

Nei, ta deg sammen og prøv å opptre sprudlende og imøtekommende så kanskje det går bedre. Det er ikke så gøy å miste kompisen sin til en dame som ikke liker deg heller.

Anonym poster: 28fda053d2d1f393c3583f836fb59e3a

• Liker 2
Skrevet

Hun føler sikkert det samme med deg! Hvor inkluderende har du vært mot henne? Det er ikke så lett for henne å dra deg inn i samtalen hvis du bare står der og henger heller.

Nei, ta deg sammen og prøv å opptre sprudlende og imøtekommende så kanskje det går bedre. Det er ikke så gøy å miste kompisen sin til en dame som ikke liker deg heller.

Anonym poster: 28fda053d2d1f393c3583f836fb59e3a

Har vært imøtekommende fra første stund, vært glad og positiv - men det hjelper tydeligvis ikke.

Skrevet

Har vært imøtekommende fra første stund, vært glad og positiv - men det hjelper tydeligvis ikke.

Jeg tror ikke du er helt ærlig mot deg selv. Høres mer ut som du er sjalu på denne venninnen, og at hun har fanget dette opp og dermed tar avstand fra deg. Selv om du selv oppfatter at du er glad og positiv, så kan det være at noe ved kroppsspråket ditt sier noe annet. For du er vel ikke oppriktig glad og positiv i møte med henne? Jeg tror ingen jente synes det er supert at kjæresten hennes har en venninne som han er glad i, og det er heller ingen skam å bare innrømme det.

Det kan også hende at venninnen er ukomfortabel og føler at det er unaturlig å henge med kompisen sin mens han er sammen med deg. Kanskje hun tenker at du misliker henne, slik du føler at hun misliker deg. Hun er jo venninnen hans som han bryr seg om, og en "annen kvinne" i hans liv. Kanskje har de også hatt et flørtete vennskap tidligere og nå er dette tatt fra henne fordi hun må forholde seg til han på en annen og mer "formell" måte etter at han ble sammen med deg. Da kan det hende hun føler at du kommer mellom han og henne.

• Liker 1
Skrevet

Hun er jo venninnen hans som han bryr seg om, og en "annen kvinne" i hans liv. Kanskje har de også hatt et flørtete vennskap tidligere og nå er dette tatt fra henne fordi hun må forholde seg til han på en annen og mer "formell" måte etter at han ble sammen med deg. Da kan det hende hun føler at du kommer mellom han og henne.

Jeg oppfatter det slik du skriver her. Men jeg har ingenting imot at de er venner, snakker sammen eller møtes. Jeg tilbydde meg å reise hjem før han, slik at de kan snakke sammen uten at jeg er der - for jeg oppfatter da stemningen som anspent og klein. Jeg er ikke sjalu på denne venninnen, selv om jeg av og til kan undre litt over kommunikasjonen dem imellom.

Skrevet (endret)

Jeg oppfatter det slik du skriver her. Men jeg har ingenting imot at de er venner, snakker sammen eller møtes. Jeg tilbydde meg å reise hjem før han, slik at de kan snakke sammen uten at jeg er der - for jeg oppfatter da stemningen som anspent og klein. Jeg er ikke sjalu på denne venninnen, selv om jeg av og til kan undre litt over kommunikasjonen dem imellom.

Vel, hvis du har tilbudt han å møte henne alene men han fremdeles vil ha deg med så kan det godt tenkes at han også har bitt merke i at dere ikke kommer sykt godt overens med hverandre. Mulig at han vil at dere skal bli venner slik at situasjonen blir enklere for alle parter. :) Synes det er søtt av han, hvis det er tilfelle, hvilket er meget mulig. Han er glad i deg når det betyr såpass mye for han at du og venninen hans kommer overens. :) Gi det tid og prøv DITT beste, så får det være opp til henne om hun vil være snill eller utfrysende tilbake (men da har du ditt på det tørre og har faktisk prøvd ditt beste for å glede kjæresten din!) :danse:

Endret av Skjønningen
  • Liker 2
Skrevet

Vel, hvis du har tilbudt han å møte henne alene men han fremdeles vil ha deg med så kan det godt tenkes at han også har bitt merke i at dere ikke kommer sykt godt overens med hverandre. Mulig at han vil at dere skal bli venner slik at situasjonen blir enklere for alle parter. :) Synes det er søtt av han, hvis det er tilfelle, hvilket er meget mulig. Han er glad i deg når det betyr såpass mye for han at du og venninen hans kommer overens. :) Gi det tid og prøv DITT beste, så får det være opp til henne om hun vil være snill eller utfrysende tilbake (men da har du ditt på det tørre og har faktisk prøvd ditt beste for å glede kjæresten din!) :danse:

Tror ikke han oppfatter situasjonen slik som jeg gjør, eller at han her bitt seg merke i den. Han er ikke en sånn person.

Takk for gode råd og godt innelgg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...