Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så sitter jeg her igjen og ber om råd. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Han sier dere ikke kan være kjærester (bare venner og elskere) pga at du har barn fra før? I såfall er det jo ikke mye du får gjort med det. Du kan jo prøve å snakke med ham om dette, finne ut årsaken til at dette barnet er en sperre for ham; er han redd for å bli for glad i et barn han ikke vil ha noen "rett" på hvis forholdet tar slutt? Er han redd for å ikke fungere som stefar? Har han rett og slett ikke lyst på (andres) barn?

Det kan jo også være at dette bare er en vikarierende undskyldning fra hans side.. (noen menn kan være utrolig feige).

Foruten å forsøke å snakke om det, for å forstå ham bedre (og kanskje oppklare hvis det foreligger misforståelser etc til grunn), må du egentlig bare akseptere at han ikke ønsker å inngå forhold med noen som har barn fra før. Situasjonen er da temmelig låst og du bør kanskje vurdere om det beste er å bryte tvert, sørge skikkelig og komme seg videre.

ps du skriver at du lurer på om det å bryte med ham kan være en måte å "røyke ham ut" på.. Det kan jo være slik at han inser hva han har mistet hvis du virkelig klarer å kutte helt. På den andre siden er det farlig for deg å tro/regne med at han skal komme til denne erkjennelse. Du må ikke regne med det også bli bitter hvis han klarer å gå videre mens du sitter og venter på at han skal "forstå"..

Skrevet
Men... Han kan ikke bli sammen med meg fordi jeg har barn.

:o Hvorfor ikke? Hva slags grunn er det?

Hvis dette er hans syn på deres fremtid må du nok dessverre bryte kontakten med ham. Selv om det er vanskelig er det den eneste måten jeg kan tenke meg at du kan komme deg videre på...

Skrevet

I denne tråden ser du at det er kvinner som ikke kunne tenke seg å bli sammen med en mann som har barn...

Vi er alle forskjellige.

Men i det at han innser at det er umodenhet hos han som gjør det, så kan det være håp.

Uansett synes jeg du bør gå videre i livet ditt, nå kaster dere i hvert fall bort tid. Du hans og han din. Tid dere kunne brukt til å få en familie til å fungere sammen - eller til å finne partnere som passer dere livssituasjon.

Om han kommer etter, flott! Jeg tror kjærligheten beseirer nesten alt.

Om han ikke gjør det, synes jeg det er fryktelig, men det dere driver med nå er vel heller ikke spesielt stas... dessverre.

Gjest Embla s
Skrevet
Vi har snakket om det noen ganger, men han liker det ikke, fordi han skjemmes. Han skjønner han er umoden fordi han ser på det som et problem.

Han har voldsomme motforestillinger mot det å være stefar. Han er redd for å gå inn i en farsrolle, uten å bli far. (Pappan vil kankje alltid foretrekkes fremfor han, selv om han til daglig har rollen som "far".) Han kommer aldri til å bli ORDENTLIG pappa for dem. Han er også redd for at det skal bli vanskelig å behandle barna mine på samme måte som evt. egne barn, og at han ikke klarer å bli like glad i dem.  

...

Syns egentlig ikke dette var spes umodent, jeg. Det er vel heller modent at han har reflektert over dette og at han har en bevisst holdning til det. Kanskje flere burde stoppe opp og tenke seg om før de hopper inn i forhold der det er barn fra før, det er ikke gitt at alle takler dette like bra. Virker som om mye av reservasjonen hans går i fht hans egne følelser, han er redd for å komme til kort følelsesmessig i fht dine barn og han er redd for å ikke strekke til jmfr den biologiske pappan. Det er jo, når alt kommer til alt ikke bare et spørsmål om han vil ha deg, han får jo et helt liv, ferdig organisert...

(syns veldig syn på deg/dere da, håper ting ordner seg)

Skrevet

Jeg er vel også av den tro at kjærligheten overvinner alt.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg synes han høres en smule umoden ut. Etter hva du skriver her, virker det som om han gir opp drømmekvinnen fordi hun har barn. :roll:

Du må nesten bestemme hva du vil gjøre selv, men jeg vil råde deg til å glemme han for en stund og heller prioritere andre ting. Da vil han a) innse at han har gjort en tabbe eller B) innse at forholdet ikke var verdt å satse på.

Det vil bli tøft, men hvor lenge klarer du å ha det slik som du har det nå? Det høres ut som en utrolig vanskelig situasjon.

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger å gjøre. :klem:

Skrevet

Vil berømme Embla for et gjennomført reflektert godt svar (det første).

(Måtte bare si det, for jeg ble så imponert over klarsynet)

Resten var også bra, men synes spesielt det første var veldig bra.

Gjest Menn takler ikke relasjon
Skrevet

Han høres jo umiddelbart ut som en med liten erfaring (menneskelig sett/relasjoner). Kanskje han ikke er vant til å tenke så mye på andre?

Menn flest sier jo alltid ja takk til sex uten forpliktelser. Jeg tror han bare vil ha deg som en elskerinne uten strings attached. Barnet gjør de hele så seriøst, med forpliktelser inn i fremtiden og det klarer ikke mange menn.

Jeg tror han er som Hugh Grant i filmen " Gutter er gutter"..?

Menn imponerer meg ikke as...de håndterer dårlig ansvar og relasjoner.

Gjest Anonymous
Skrevet

Enten liker han ikke barn, eller så er han ikke glad nok i deg, SÅ enkelt kan det faktisk sies! :-?

Og jeg vil gjerne få lov til å oppmuntre deg til å gå videre i livet ditt uten han, for han har virkelig gitt deg klar tale! :kul:

Vær så snill og ikke kast bort mange år av ditt liv på en sånn mann....Det gjorde jeg, og jeg angrer fortsatt!

Kom deg videre uten han - er mitt beste råd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Han vil jo bare ha deg der som et sikkerhetsnett tilfelle han ikke finner "den perfekte". Du burde helt klart kutte han ut, det der er uansett ingenting å bygge videre på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...