AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Kjæresten har dessverre elendig økonomisk sans! Han inngikk i fjor sommer en leasingavtale på en bil i 3 år med et månedsbeløp på 3600 kr. Jeg uttrykte min skepsis men kan jo ikke nekte voksne folk med egen lønning å gjøre hva de vil... Vel, nå har han lite penger. Ligger etter med regninger og er på vei til å rote det til igjen (hadde noen inkassokrav før jeg møtte han). Jeg har jo lyst på en fremtid med denne mannen, men da må han skjerpe seg og begynen å skjønne litt økonomi (noe som ser ut til å bli en utfordring...). Det positive er at han lar meg helt fint styre sparebudsjett, feriepenger/reiser osv, så da har jeg ihvertfall full kontroll på det. Det triste er jo at han ikke lenger betaler inn til sparing, for han har egentlig ikke råd. Derfor tenkte jeg å foreslå et par ting som garantert IKKE kommer til å bli populært: - selge en gammel MC han ikke har brukt på 2 år men allikevel eeeelsker å ha i garasjen - endre et sinnsykt dyrt GET abonnement til 1200 i md for tvkanaler han aldri ser siden han sjeldent er hjemme i sin leide leilighet uansett - foreslå at han leaser en rimeligere bil. Jeg har ingen peiling på sånne leasingavtaler, for jeg har en gammel, men nedbetalt egen bil. Før jeg foreslår dette vil jeg gjerne sjekke om det i det hele tatt er mulig, for jeg skulle ikke bli forundret om han forteller meg at det overhode ikke går for å få beholde bilen han har nå. Jeg synes 3600 er vanvittig mye når man egentig ikke har råd til det, og jeg ser reklame på tv for leasingbiler til rundt 1500 pr md! Og ja - han må ha bil, så den kan ikke kuttes ut helt. Uansett har han en leasingavtale i liltt over to år til. Går det an å høre med leasingfirmaet om han kan bytte til en rimeliger bil hos samme selskap tror dere?? Anonym poster: 104627b11a9ca8e10d1d258564678036
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Jeg *tror* han kan si opp avtalen, men han risikerer å måtte fortsette å betale i 6 mnd. Ellers kommer det vel an på kontrakten han har signert og hvor velvillige leasing-selskapet er. Anonym poster: 06ecd0563807568fffd18817f85c3a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå