Gå til innhold

SATS?!

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Jeg trener ca tre ganger i uka på SATS og er stort sett godt fornøyd.

Jeg er enig med Etheral at det er en del instruktører som ikke vet hva de driver med. Jeg trener gjerne styrke i sal og ser at det er mange som gjør grunnleggende feil uten at instruktøren sier ifra. Da tenker jeg hva om jeg gjør feil også? Synes de skulle si ifra slik at man ikke trener på seg skader.

Jeg synes det er stor forskjell fra senter til senter. Jeg bor i Oslo liker meg godt på Ila, men synes det er en helt annen stemning på Spektrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kvaliteten på sats-sentrene varierer veldig..har vel likt meg best på Ila til nå, eneste minuset er at lokalene er litt små..

Fordelene på sats er at de finnes overalt, slik at du som regel har et i gå/sykleavstand.De fleste har et godt utvalg av gruppetreningstimer (aerobic etc).Jeg ville imidlertid ikke gått til styrketrening i gruppe hos dem, har hørt mange fortelle om dårlige instruktører..men de funker bra til aerobic/step:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener på SATS i Lillestrøm og veldig fornøyd. Trener mye styrke/løper på tredemølle og en del spinning + noe aerobic. Tror det er veldig stor forskjell fra senter til senter - har bare positive opplevelser fra Lillestrøm. Masse normalt utseende mennesker i normale treningsklær, og hyggelige/flinke instruktører (stort sett...).

Hvordan motivere seg? Tja... jeg har bestemt meg for at for hver gang jeg trener får jeg en "strek". Og for hver dag jeg ikke spiser sjokolade får jeg en "strek". Og disse "strekene" tegner jeg på et ark på kjøleskapsdøra. Når jeg har hundre "streker" skal jeg ta tusen kroner og kjøpe meg noe jeg absolutt ikke har bruk for, men veldig lyst på. Kunstig motivasjon? Ja, men det funker bra for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også trent på SATS, fast 3-4 ganger i uka de siste to årene. Må si meg godt fornøyd jeg, med både studio, personale og oppfølging. Jeg trener vekter og kondisjon på egen hånd og stedet jeg går på er ganske lite så det kan enkelte dager med mye folk, bli tendens til kø-dannelser, særlig ved tredemøller og step-maskiner, men skjer ikke særlig ofte. En annen ting er ribbeveggene som konstant løsner fra veggene :ler: , men så langt har ingen blitt skadet og vi bare ler av det (for de er ganske raske til å få de opp igjen!)

Det eneste jeg ofte irriterer meg over er musikken. Samma gamle om at og om at og om at. Men når jeg varmer opp setter jeg alltid på meg walkman, det er da jeg føler musikken er viktigst.

Dessuten må jeg si at alle mine tanker om at på SATS er det kun proteinstinne muskelbunter og fitness-kropper i hotpants og bryterygg å se, de ble vasket bort fra første time! Her er det kropper i alle farger og fasonger :)

Ikke minst ble jeg positivt overrasket over at det er forbud mot bruk av singleter o.l. Hadde liksom ikke forestilt meg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instruktøren gikk for første gang rundt i salen i går for å sjekke at ting ble gjort riktig. Godt jobbet damen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Jeg har trent på SATS i flere år, og har etterhvert lært at det er ikke selve timen i seg selv som avgjør hvor inspirerende det er, men instruktøren har nesten alt å si. Så jeg har tre-fire favoritter jeg alltid går hos.

De timene jeg får best utbytte av i sal er:

Step Styrke

Step Puls

Høy Puls uh (kommer litt an på instruktøren)

Høy Puls 1 og 2

På sykkel liker jeg meg best på sykkel 3 og sykkel intervall.

Stram opp-timene ble jeg rimelig fort lei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener på Elixia, og har gjort det i mange år.

Prøvde meg først på Sats, men på Elixia var det flere timer, nyere og koseligere lokaler og kortere vei!

Stortrives på Elixia og trener mest spinning og step!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...