Gjest Embla s Skrevet 20. mars 2004 #1 Skrevet 20. mars 2004 Har hatt prøvetime på SATS i formiddag. TrippTrapp1 (enkel step), syns det var veldig bra og vurderer å melde meg inn. Er det mange her som trener på SATS? Hvor ofte trener dere og hva trener dere (noe å anbefale?) hvor ofte og lenge må man trene før man merker forskjell? Når det gjelder styrketrening i sal: Får man god oppfølging når det gjelder progresjon og hvorvidt man gjør øvelsene riktig? Er slik oppfølging og instruksjon inkludert? Får man god hjelp til å sette sammen et passende program i fht hva man individuelt ønsker fokus på? Og ikke minst; hvordan motiverer dere dere for å trene regelmessig? Er så redd for å bli passivt støttemedlem hvis jeg melder meg inn.. (eventuelt, er det noen som har andre anbefalinger ang treningsstudioer)?
tigerpus Skrevet 20. mars 2004 #2 Skrevet 20. mars 2004 Step er helt klart min favoritt-treningsform. Du blir skikkelig sliten og det er skånsomt for føttene mine (liker ikke for mye hopping). Trener ikke på SATS akkurat nå, men har tidligere trent der i mange år. Jeg mixet litt mellom step, spinning og vekter. Du får hjelp av en instruktør første gangen til å sette opp et program, og han/hun viser deg hvordan apparatene fungerer og hvordan øvelsene skal gjøres. Oppfølgingen etterpå er vel ikke helt topp, det er ingen som går rundt og sjekker at øvelsene gjøres riktig. Men du får alltid hjelp hvis du spør. Det sies at en noenlunde trent person vedlikeholder formen ved å trene 2 ganger i uken, trener du 3 ganger får du framgang. Men er du helt utrent vil du jo få bra framgang ved bare 2 ganger. Motivasjon til å trene regelmessig har aldri vært noe problem for meg, jeg liker kort og godt å trene. Det gir en god følelse å kunne ta trappa opp i 10. etg på jobben uten at du føler deg som et slips med blodsmak i munnen etterpå. Å rette seg opp, kjenne at du har muskler i ryggen, brystet, rumpe, lår og mage er deilig. Pga komplikasjone kunne jeg ikke trene da jeg var gravid, det var fælt. Jeg følte meg som en dårlig heva brøddeig, og så sikkert sånn ut også. Tiger
Joplaya Skrevet 20. mars 2004 #3 Skrevet 20. mars 2004 Jeg meldte meg inn i SATS i januar. Så langt er motivasjonen fremdeles tilstede. Har ikke en eneste gang tenkt tanken at jeg ikke gidder trene. Der jeg trener er det lite tilbakemeldinger når en trener i sal. Jeg ser de samme gang på gang sliter litt med koordinasjon på veldig enkle øvelser, men instruktørene gjør lite med det. Har til og med sett ene instuktøren flire litt av hun ene i salen, og ja, det var et flir som hun måtte svelge i seg. Jeg begynte å trene 2 ganger i uken og har nå de to siste ukene trent 3 ganger. Liker saltrening jeg, lettere å holde motivasjonen oppe. Disse timene holder jeg meg til: Stram opp 2: Oppvarming, kondisjon og en liten styrkedel på slutten (mage og rygg). Stram opp: oppvarming og styrke (armer, ben, mage og rygg) som jeg nettopp har prøvd, var ok, ikke for hardt for meg. Flyt og balanse: inspirert av yoga, tai chi og en kampsport til som jeg ikke husker navnet på. Den er både avslappende, styrke, koordinasjon, balanse, kondisjon og strekk og bøy. Disse timene anbefales fra meg i alle fall :-) Hvordan holde motivasjonen oppe? Man bør vel tenke penger i alle fall. Sette planer for når man ønsker å trene og ikke finne unnskyldninger for ikke å gå. Tenke på at det tar bare et par timer og etterpå føler man seg mye bedre. Tenke på at man ikke ønsker å bli like utrent som man en gang var før man begynte. Osv. I tillegg begynte jeg på en dagbok her inne for å holde motivasjonen ved like. Nå kan jeg gå tilbake og lese og se hvordan det var for 2 mnd siden og dermed se at jeg har forbedret meg. Jeg har ikke angret på at jeg meldte meg inn. Men skal bli spennende og se om jeg klarer holde dette ved like til sommeren
Lizz Skrevet 20. mars 2004 #4 Skrevet 20. mars 2004 Hei Jeg har nettopp begynt å trene på sats.. og trener ca 3 ganger i uka. Jeg har sats like ved jobben, så da stikker jeg bare innom der etter jobb. I begynnelsen syklet jeg bare en times tid. Men nå har jeg begynt å gå på timer, mye kjekkere. Har prøvd spinning og mage rygg. Er litt dårlig på koordinasjon, så jeg går ikke på aerobic. Er det mye 'dansetrinn opplegg' i de andre timene??? tenker feks på høypusl, tripptrapp, styrke? Ang motivasjon... det går greit nå i begynnelsen iallefall.. vet at jeg trenger å komme iform, og av og til så trener jeg sammen med andre. Det er og en fordel at det ligger så nærme jobben, da blir det ikke noe tiltak å komme seg dit . Jeg er iallefall veldig fornøyd med at jeg endelig har kommet i gang med treningen....
Gjest Poirot Skrevet 20. mars 2004 #6 Skrevet 20. mars 2004 Jeg sverger til Friskis og Svettis. Billigere pga er ikke kommersielle.
Gjest Embla s Skrevet 20. mars 2004 #7 Skrevet 20. mars 2004 SATS vik fra meg Hvorfor det? *nysgjerrig* Takk for gode tilbakemld! Må tenke litt til før jeg ev melder meg inn. (ps er det ingen som vet om en trylledrikk der man får fast, fin kropp, flat mage, sprett rumpe og super kondis mens man sitter under et pledd i sofaen og leser en bok)?
Quinden Skrevet 20. mars 2004 #8 Skrevet 20. mars 2004 Jeg gikk på SATS i fjor, fikk grei forklaring på noen av apparatene, gikk kun på styrketrening. Jeg erfarte at informasjonen var heller dårlig, spesielt med et apparat som gikk på ryggen. Heldigvis stoppet en annen kunde der (som var fysioterapeut) at jeg gjorde veldig galt med den øvelsen, noe som kunne føre til store ryggproblemer i lengden. Må si jeg ble forbanna og ga beskjed til instruktørene som satt og drakk kaffe, til en sånn pris, må en regne med at de kanskje kommer inn og sjekker oss nye etter at vi står på egne ben og sjekker at vi gjør ting rett. Ellers er det deilig å trene, spesielt etterpå!
Gjest care Skrevet 20. mars 2004 #9 Skrevet 20. mars 2004 Hvorfor det? *nysgjerrig* : Det er enkelt, jeg hater aerobic og vekter. I alle år har jeg hatt venninner og en søster som har dratt meg med på slike steder. Jeg er glad i sport med liker ballspill og annet. Så det er forklaringen. Måtte bare Gi et bidrag selv om det ikke var konstruktivt.
Gjest pace Skrevet 20. mars 2004 #10 Skrevet 20. mars 2004 Da jeg trente best var jeg i militæret. Motivasjonen hjalp meg mye, følte jeg hadde bedre grunn for å trene.
Gjest Estrela Skrevet 20. mars 2004 #11 Skrevet 20. mars 2004 Jeg har vært medlem i SATS. Følte meg litt feit mens jeg trente der, jeg. :oops: Alle andre var så tynne og atletiske. Og når jeg stupte i gulvet etter en Body Pump-time var det liksom nok. Jeg satser heretter på jogging i ensom majestet under himmelens tak.
Tusenfryd Skrevet 20. mars 2004 #12 Skrevet 20. mars 2004 Jeg synes det er synd når det er signalet et treningssenter gir. Men alle SATS er heldigvis ikke sånn. Har du prøvd Friskis & Svettis, forresten?
Gjest Estrela Skrevet 20. mars 2004 #13 Skrevet 20. mars 2004 Har du prøvd Friskis & Svettis, forresten? Hvem, jeg? :o
Tusenfryd Skrevet 20. mars 2004 #14 Skrevet 20. mars 2004 Ja du... skjønn hva jeg tenker da... sorry, jeg var ikke klar, ja, det var til deg og din opplevelse av treningen på SATS. Og miljøet.
Gjest Estrela Skrevet 20. mars 2004 #15 Skrevet 20. mars 2004 Nææh, er ikke fan av treningssentre lenger. Sorry. Men Friskis&Svettis høres mye bedre ut enn SATS, det må jeg si. Kan jo legge til at samboeren min har trent på SATS i alle år og stortrives der, så det kan godt være at Embla S også vil like seg der!
Tusenfryd Skrevet 20. mars 2004 #16 Skrevet 20. mars 2004 SATS må jo være bra, så mange som går der. Men vi er alle forskjellige, noen liker det ene og andre noe annet. Heldigvis for det!
Twigi Skrevet 21. mars 2004 #17 Skrevet 21. mars 2004 SATS må jo være bra, så mange som går der. .....eller som betaler fast men ikke går der.....? Jeg har forsøkt å trene på sats/tilsvarende i to perioder. Begge gangene endte jeg opp med at en aerobictime kostet ca 700 kroner per gang. (dvs en trening annenhver mnd, ca :oops: ) Det som funker for meg er faste tider hvor jeg har avtalt med andre å trene. Å skulle gå alene funker dessverre ikke. Enda så mye jeg savner det og gjerne skulle hatt muligheten til å stikke innom og trene. I praksis blir det ikke slik, det blir bare masse dårlig samvitittighet istedet...... Jeg liker fryktelig dårlig de bindingene de legger på folk. Jeg vil veldig gjerne ha klippekort, men den prisen er sinnsyk. En gang jeg bodde på hotell pga jobb var jeg kjempemotivert for å stikke innom SATS og bare betale for å være med på en aerobictime. De skulle ha 150 kroner for det. Da gikk jeg meg en lang tur istedet :evil: De setter prisene på klipp/enkelttimer så sinnsykt høyt for at folk heller skal binde seg til medlemsskap. Det tjener de mye mer på - fordi flesteparten av medlemmene ikke kommer på trening. Skal love deg at det hadde blitt fullt hvis alle kom en vanlig torsdag i mars
Tundra Skrevet 21. mars 2004 #18 Skrevet 21. mars 2004 Skal på SATS veldig snart faktisk å trene stepstyrke, som forøvrig er veldig bra. Syns SATS er helt ok, hvertfall der jeg trener nå. Har trent på en hel del av dem i Oslo. Skullerud var desidert den beste, men de meldte seg ut av SATS og ble noe annet. Man får hjelp hvis man trenger, og det hender det kommer instruktør bort når man trener styrke og veileder. Det går Elexia feber på jobben om dagen, alle sier de er kjempebra. Og ut av timeplanen så har de et mye bedre utvalg en sats. De har dansetimer osv som feks Latino. Men for min del er de for langt unna hjemme, nå kan jeg gå til trening. Absolutt et pluss!
Gjest Ethereal Skrevet 22. mars 2004 #19 Skrevet 22. mars 2004 Når jeg er hjemme, trener jeg på sats ca fire-fem ganger pr uke. Jeg er nok litt avhendig :oops: Aller mest timer, men også litt styrke. Favoritten er step, men anklene klager, og må teipes pga en skade (muligens pga slitasje, over mange år har aerobic og step tæret på leddene mine). I tillegg trener jeg gjerne styrke med instruktør, for da er det lettere å presse seg selv maks. MEN: Mange av instruktørene i sal har ikke peiling på hva de driver med! Jeg har trent styrke i mange år, og i lang tid leste jeg alt jeg kom over av treningsblader osv, men rådene jeg har fått, har av og til vært helt horrible! Men det ér mange støttemedlemmer på SATS, som egentlig ikke trener der på regelmessig basis. Men litt trening er bedre enn ingen trening. Din egen innsats er uansett hva som teller! For tiden er min trening begrenset til jogging og litt styrketrening hjemme (med strikk) pga utenlandsopphold, men jeg gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan trene på senter igjen.
Suzy Skrevet 22. mars 2004 #20 Skrevet 22. mars 2004 Jeg har ikke sansen for SATS her i byen - går heller på Family Sport Club. Det er mye billigere og det er mindre trengsel, trivelige og dyktige instruktører (sier ikke at ikke Sats har gode intruktører altså) og et godt miljø. Jeg liker meg rett og slett bedre der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå