Gå til innhold

Styr unna Zalando.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg bestilt på Zalando, og her er min erfaring så langt:

Bestilte varene på søndag 14.04 og på onsdag 17.04 hadde jeg enda ikke hørt noe. Sendte de derfor en mail, hvorpå jeg fikk svar at de manglet to av mine varer og at jeg måtte belage meg på å vente en stund. De hadde heller ikke mulighet til å dele opp ordren.

Jeg sendte dem da en mail og sa hva jeg mente om at jeg ikke hadde hørt noe, og at de gjorde seg vanskelig ved å ikke dele opp ordren. Jeg ba dem å enten dele opp ordren og sende varene de hadde inne, eller refundere pengene mine.

Så, idag 18.04, får jeg plutselig melding om at alle varene er pakket og sendt.

Så får vi ser hva jeg faktisk mottar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med Zalando.

Anonym poster: 76e9b859e48d77badf8d5ecfef65ea0a

Skrevet

Fikk pakke derfra her om dagen. Riktig produkt, riktig størrelse, riktig farge.

Skrevet

Har bare bestilt der én gang, og jeg fikk riktige varer. Tok ikke lang tid heller. Men dette var før jul, så det kan jo hende at de har begynt å surre fordi pågangen ble større?

Merker jeg er litt skeptisk til å bestille derfra nå.. kanskje like greit for lommeboka :fnise:

Gjest Ciegus
Skrevet

Har bestilt en gang, og det skjer aldri igjen.

Fikk riktige varer, men ville returnere den ene da den så helt teit ut på meg. Greit nok det. Returnerte varen, og ventet på pengene. Etter to uker logget jeg inn, og så at returen ennå ikke var mottatt. Sendte mail og fikk beskjed om at den var mottatt, og at om 1-2 dager ville den være registrert og pengene ville være på konto. Sendte ny mail etter en uke da jeg fortsatt ikke hadde fått pengene. De beklaget, returen var registrert og jeg skulle få pengene. Det gikk enda en uke. Jeg sendte ny mail og spurte hvor pengene mine ble av. De beklaget, igjen, og sa at de hadde mottatt returen men at de ikke kunne registrere den, og at jeg derfor måtte signere en eller annen juridisk bindende avtale. Greit nok det, men hvorfor sa de ikke det 3 uker tidligere?

Etter en måned var pengene inne på konto, og som plaster på såret fikk jeg en rabattkode på TI prosent som måtte brukes innen to uker. For en vits! Ti prosent er latterlig lite, men at fristen var så kort var enda mer latterlig. Den rabattkoden ble ikke brukt.

Feil kan skje, og dette skjer vel ikke med de fleste, men jeg gidder bare ikke ta sjansen på dette igjen, særlig når jeg hører hvor sløve de er med å pakke riktige varer.

Skrevet

Jeg har enda ikke mottatt pakken, noe som er greit nok. Men sporingen på internett oppdaterer seg heller ikke..

Skrevet

Jeg har bare bestilt derfra en gang, men det var bare positivt.

Bestilte 7 kjoler derfra. Alle var riktig merke, farge og størrelse. Jeg ville returnere 4 av dem fordi de ikke var fine på meg, men fant ikke ut hvordan jeg skulle sende dem tilbake. Så jeg ringte kundeservicen, telefonen ble besvart med en gang og en hyggelig jente forklarte hvordan jeg skal printe ut returlappen og sende pakken. Gjorde som hun sa og pengene mine var på kontoen min etter kort tid.

Skrevet

Høres ut som Zalando er som alle andre nettbutikker og vanlige butikker.

Gjest Tidssone
Skrevet

Det tok ganske lang tid før jeg fikk varene, ti dager. I grunnen er det helt greit, siden de sender via annet land.

Men fytti, for en elendig kvalitet på plaggene. Nå bestilte jeg ingen merkevarer, men de så MYE finere ut på bildene der, enn det de var i virkeligheten.

Gjest Crazycatlady
Skrevet (endret)

Jeg har kanskje vært heldig, men har bestilt to ganger fra Zalando og begge gangene har jeg fått rette varer og de har kommet kjapt. Har bestilt for tredje gang nå, men tror ikke den har blitt sendt enda. Nettopp bestilt den da.

Skal også returnere den ene tingen,og har ikke tilgang på printer, men da kan man bestille returlappen i posten. Gratis, men syns det er litt tungvint at de ikke har en returlapp i pakken.

Håper det ikke blir noe kluss nå, for de er den eneste norske nettbutikken jeg har funnet fine sko i min størrelse.

Endret av Crazycatlady
Skrevet

Det jeg bestilte var litt forsinket pga stor pågang, men jeg fikk masse info og beklagelser underveis, topp!

Fikk riktig vare, men det blir retur på meg. Håper det går like smertefritt!

AnonymBruker
Skrevet

For et par dager siden bestilte jeg et par sko på zalando. Angrer litt på det hele etter denne tråden her i grunn, hvor lang tid tok det før deres varer ble sendt? Tror jeg bestilte onsdag og det er ikke sendt. Spent på hva jeg får..

Anonym poster: b5479a88f449e1bf810d211df9187e3a

Skrevet

Jeg har bestilt hos Zalando to ganger. Begge gangene kom varene raskt, og alt var riktig. Det eneste som irriterer meg er at jeg må gå på et gartneri for å hente pakkene, og det er litt sånn utnom " vanlige" veier jeg går, blir omvei uansett om jeg er på vei til jobb eller byn. Forruten det er jeg kjempefornøyd!

Gjest Crazycatlady
Skrevet

For et par dager siden bestilte jeg et par sko på zalando. Angrer litt på det hele etter denne tråden her i grunn, hvor lang tid tok det før deres varer ble sendt? Tror jeg bestilte onsdag og det er ikke sendt. Spent på hva jeg får..

Anonym poster: b5479a88f449e1bf810d211df9187e3a

Mine varer ble sendt etter 2 dager cirka. Kommer kanskje an på hvor stor pågang de har.

Skrevet

Jeg har bestilt masse herfra og aldri fått feil en eneste gang. Sikkert 10 pakker.

Gjest -Ninni-
Skrevet

Jeg har bestilt mye derfra, aldri fått feil vare. Har vel hendt at varen ikke var akkurat sånn den så ut på nettet, men sånn er det jo med alle nettbutikker. Derfor bestiller jeg kun fra nettbutikker hvor jeg ser at det er enkelt og rimelig (helst gratis) å returnere, og det er jo gratis og ganske enkelt hos zalando. Har til tider bestilt to like plagg i forskjellige størrelser for så å returnere den som ikke passer, fungerer veldig bra. Det kan ta litt tid før man får pengene tilbake, men der har de forbedret seg veldig siden før jul.

Skrevet

Oppdaget nå istad da jeg hentet en veske jeg hadde bestilt at jeg hadde betalt 50 kr mer enn det den ville kostet i butikk. Var en Pieces vesk eog den hadde kostet 299 i butikk, jeg betalte 349,-

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget nå istad da jeg hentet en veske jeg hadde bestilt at jeg hadde betalt 50 kr mer enn det den ville kostet i butikk. Var en Pieces vesk eog den hadde kostet 299 i butikk, jeg betalte 349,-

Jeg leste en plass at noen fikk utbetalt differansen når varen kosta mer enn i butikk, du kan jo ta kontakt og be om 50kr i retur?

Anonym poster: 8122b21f53d25f7c6d4d687150ecadd3

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har nå bestilt 3 pakker fra Zalando nå. Venter fortsatt på to av dem så om innholdet er korrekt vet jeg ikke enda. Første pakken var 2 plagg hvor begge var riktig.RIktignok tok det 4 dager før det ble sendt fra lager, det er for lang tid syntes jeg.

Andre pakken bestilte jeg 17 mai og har fortsatt ikke fått den. Iflg sporing hos Tollpost fikk dem den inn 19 mai og absolutt ingenting har skjedd enda- irriterende! Det syntes jeg er veldig lang tid uten at noe som helst har skjedd. Zalando kan ikke belastes for det selvfølgelig men beklagelig nok så blir det jo slik at man ikke gidder å bestille fra dem hvis man har dårlig tid nettopp fordi postgangen tar så lang tid. Mulig det er fordi det blir sendt fra Tyskland(?) og det da blir andre rutiner på pakken hos post/toll og at det er grunnen. Ble sendt fra lageret dems dagen etter mener jeg å huske og det er jo bra!

Pakke nr 3 er ikke pakket og sendt enda,ble bestilt 21 mai. Den bør bli sendt iløpet av dagen....

Vet ikke om jeg blir en storhandler fra dem fremover, ser at feks Boozt er billigere på merket jeg liker. Dog aldri bestilt fra dem enda.

Det var min erfaring :-)

Gjest Badabing
Skrevet

Det opplevde jeg med en genser også som jeg skrev om litt lenger opp. Betalte 100 for mye. Jeg sendte en mail og fikk pengene på konto i løpet av kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...