Gå til innhold

Styr unna Zalando.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, NuckingFutz skrev:

Hva betyr det? Hva vil kickback si? :)

Du oppretter en konto hos kickback.no, installerer tillegget i nettleseren og aktiverer det før du handler. Da får du igjen f.eks 3% av kjøpesummen inn på kickback-kontoen din.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, hva er problemet med å betale når du bestiller? Det må jo være det minste problemet jeg noen gang har hørt om.

Anonymkode: ae3e9...528

Blir kanskje litt som at du ikke lenger får bruke kort på lokalbutikken, men må betale kontant.

Men som sagt - det har mest med prinsipp å gjøre for meg; når de henter ut ufullstendige opplysninger og dermed "stenger meg ute" fra en tjeneste som er tilgjengelig for de fleste, lar jeg være å handle hos dem. Samme som i en vanlig butikk - er betjeningen uhøflig frister det ikke til gjentakelse.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, penny_ skrev:

Du oppretter en konto hos kickback.no, installerer tillegget i nettleseren og aktiverer det før du handler. Da får du igjen f.eks 3% av kjøpesummen inn på kickback-kontoen din.

Jøss, det var fiffig, takk for info! :)

• Liker 1
Skrevet
47 minutter siden, Million skrev:

Haha, hva skal de ellers gjøre? Så du mener du bare skulle fått beholde de plaggene i feil størrelse og slippe å betale for dem?

ja, hvorfor ikke? det er jo de som har gjort feil. Hvorfor skal jeg bruke av min tid og energi på å rette opp deres feil (som ikke oppstår rent sjeldent). 

Anonymkode: 91f81...cd7

Skrevet

Veldig fornøyd med Zoolando!!!:)

de har vært eksemplariske her, en det gode tilbud også.

Anonymkode: d1492...55d

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg handler masse på Zalando, aldri sendt noe tilbake, alltid fornøyd!

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Zalando er jo en av de beste nettbutikkene? Fri frakt, fri retur, masse flotte klær og sko på salg, merkevarer til nedsatte priser. 30 dager på å returnere ting og 100 dagers åpent kjøp.

Jeg handler nesten utelukkende på zalando av disse årsakene.

Denne trådstarten skjønte jeg lite av.

Anonymkode: ae3e9...528

Jeg er enig. Jeg bestilte tre skopar av samme type, men i forskjellige størrelser, for videre å sende tilbake de to parene som ikke passet. Jeg vet ikke om så mange andre nettbutikker, med like godt utvalg, der man kan gjøre dette kostnadsfritt. I tillegg er jo fakturaalternativet også gull verdt. 

Jeg boikottet egentlig Zalando på grunn av den grusomt irriterende reklamen de kjørte hele tiden for noen år siden, men nå har jeg blitt overbevist. 

Anonymkode: a312c...3f3

• Liker 3
Skrevet
36 minutter siden, penny_ skrev:

Må man ikke gå inn i nettbutikken via kickback.no? Jeg har dette, men bruker det ikke siden jeg aldri husker å gå inn via deres nettsider. Er det nå slik at du slipper å søke opp butikken og produktet via deres nettsider, men får kickback selv om du handler direkte på nettbutikkens sider, dersom du installerer dette i nettleseren?

Skrevet
32 minutter siden, applestories skrev:

Blir kanskje litt som at du ikke lenger får bruke kort på lokalbutikken, men må betale kontant.

Men som sagt - det har mest med prinsipp å gjøre for meg; når de henter ut ufullstendige opplysninger og dermed "stenger meg ute" fra en tjeneste som er tilgjengelig for de fleste, lar jeg være å handle hos dem. Samme som i en vanlig butikk - er betjeningen uhøflig frister det ikke til gjentakelse.

Jeg er ganske enig med deg likevel. Ved å ikke kunne bruke faktura mister man noen goder.

Anonymkode: a312c...3f3

Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Må man ikke gå inn i nettbutikken via kickback.no? Jeg har dette, men bruker det ikke siden jeg aldri husker å gå inn via deres nettsider. Er det nå slik at du slipper å søke opp butikken og produktet via deres nettsider, men får kickback selv om du handler direkte på nettbutikkens sider, dersom du installerer dette i nettleseren?

Det er mulig man måtte det før, men nå er det bare å trykke på en knapp som du automatisk får opp når du går inn på en nettbutikk.

https://kickback.no/hjelp/nettleserplugin

Skrevet
Akkurat nå, penny_ skrev:

Det er mulig man måtte det før, men nå er det bare å trykke på en knapp som du automatisk får opp når du går inn på en nettbutikk.

https://kickback.no/hjelp/nettleserplugin

Takk for tips, skal prøve dette dersom jeg blir godkjent for faktura igjen :)

Skrevet

Aldri hatt problemer med zalando, blir bare bombardert med reklame i ettertid.

Skrevet

Jeg liker zalando. Men det er ofte misvisende størrelser. Heldigvis kan man se tilbakemelding på mange av produktene fra andre kunder slik at man ofte får vite om de fine skoene er små i str osv.

Skrevet
24 minutter siden, Minitroll skrev:

Jeg liker zalando. Men det er ofte misvisende størrelser. Heldigvis kan man se tilbakemelding på mange av produktene fra andre kunder slik at man ofte får vite om de fine skoene er små i str osv.

Men da går det jo merket, ikke butikken. Eller har Zalando egne merker? Det er jo ikke forskjell på Adidas om du kjøper det på Zalando eller på Skoringen.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, penny_ skrev:

Men da går det jo merket, ikke butikken. Eller har Zalando egne merker? Det er jo ikke forskjell på Adidas om du kjøper det på Zalando eller på Skoringen.

Jo, jeg vet det. Men de selger noen merker som det ikke er så lett å finne her hvor jeg bor. Da er det greit å få et hint om hvordan størrelsene er fra andre som har bestilt.

Skrevet
21 timer siden, applestories skrev:

Har ikke opplevd noe negativt de gangene jeg har handlet hos dem, før i år da jeg ikke fikk handle med faktura. De innhenter informasjon om kredittverdighet, jeg tjener bedre enn før og har aldri hatt en betalingsanmerkning. Kredittvurderingsselskapet sendte inn ufullstendige opplysninger for siste år (jeg fikk jo gjenpartsbrev), og dermed får jeg ikke handlet. Zalando viser til det andre selskapets opplysninger, de viser til Zalandos retningslinjer.

Kan selvsagt betale på forhånd, men det har gått så fint med faktura før, og jeg er redd det kan ta tid før det jeg returnerer vil blir tilbakeført på konto.

Pluss at det går mest på prinsipp - de stenger meg ute basert på tydeligvis feil opplysninger. Og det er umulig å få dem til å be om en ny kredittsjekk - jeg blir jo godkjent overalt ellers.

- Jeg fortalte om dette enten i fjor eller tidlig i år her, og ble bare kalt løgner og svindler - så håper vi kan spare oss den diskusjonen denne gang :) 

Du får ikke handlet mer med faktura hvis du har ubetalte fakturerer som overskrider et visst beløp hvertfall. Man får heller ikke handlet veldig store ordre med faktura. Usikker hva grensen er. 

• Liker 1
Skrevet

Digger Zalando! Aldri hatt problemer med de, bestiller en del derfra. Eneste litt negative er at man må skrive ut returseddel selv. For eksempel Footway har den vedlagt.

• Liker 1
Skrevet

Kjempe fornøyd med Zalando. Aldri opplevd noe negativt med bestillinger 😊

Anonymkode: bfe6d...8b0

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Minitroll skrev:

Jo, jeg vet det. Men de selger noen merker som det ikke er så lett å finne her hvor jeg bor. Da er det greit å få et hint om hvordan størrelsene er fra andre som har bestilt.

Hvordan er dette et problem med Zalando da?

• Liker 2
Skrevet

Én ting man kan kritisere de for er at størrelsesguiden er helt på jordet. De sorterer det på f.eks. lette jakker og vinterjakker, og tallene er de samme uansett. 

Jeg har på meg et par sko som er 25 cm lang i størrelse 38,5. På størrelsesguiden for "lave sneakers", så står det at lengden i str 38,5 er 24,6 cm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...