AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hei! Trenger litt hjelp fra noen kloke barnehagehoder. Jeg er på jakt etter noe jeg ikke husker hva heter. Kartlegging blir kanskje feil ord, men la gå. Jeg vet det finnes verktøy for å reflektere/jobbe med barnehageansattes holdninger rundt de ulike barna. Noe som "tvinger" dem til å tenke over hva de synes om barna og hvordan de opptrer ovenfor dem. Senest i går snakket jeg med ei som jobbet i en barnehage hvor de voksne hadde dette som et prosjekt. Er det noen som skjønner hva jeg snakker om? Anonym poster: 0a9a1866eeb0fbc9bfd125ba4badbc65
lillevill Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 http://kobbaen.wordpress.com/2011/02/09/hjertebarna/ Er det dette du mener ?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Dele barna inn i farger : rødt, blått, sort, grønt. Hver farge har sin betydning, rødt er et barn som tråkker rett inn i hjertet ditt, sort et barn du ikke utstår, grønt et barn du ser og liker, men ikke får rødt, blått et barn du ikke ser. Gjerne sette pluss og minus på mor/far, for å se når man trenger å jobbe mer med seg selv.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Takk for gode tips! Det med hjertene eller fargene er jo noe som kan brukes. Men egentlig var det noe annet hun snakket om. Åh, at jeg ikke kan huske det! Må se om jeg kan oppsøke henne for å finne det ut, tror jeg. Vi møttes bare tilfeldig på kurs, så jeg vet egentlig ikke hvem hun er heller, nemlig...Men det de drev med var et prosjekt over tid som hadde et eller annet navn... Anonym poster: 0a9a1866eeb0fbc9bfd125ba4badbc65
Gjest Barnehagetanten Skrevet 16. februar 2013 #6 Skrevet 16. februar 2013 Kari Papes fargeskjema...?
moon Skrevet 17. februar 2013 #7 Skrevet 17. februar 2013 Jeg vet ikke om jeg har misforstått men er dette "verktøyet" laget for å filtrere ut ansatte som ikke deler samme holdning som overhodet..? Ja, jeg jobber i barnehage:)
moon Skrevet 17. februar 2013 #8 Skrevet 17. februar 2013 http://kobbaen.wordp...09/hjertebarna/ Er det dette du mener ? Det der var sterkt. Forferdelig..
HEK Skrevet 8. januar 2014 #9 Skrevet 8. januar 2014 webster stratton? Blikk på barnet? ICDP? Marte Meo? De fleste "metodene" i dag går jo på de voksnes holdninger..
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2014 #10 Skrevet 9. januar 2014 Burde være en selvfølge og være bevisst holdninger rundt barna i en slik jobb..Anonymous poster hash: d2436...3a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå