Gå til innhold

Kartlegge voksnes holdninger i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Trenger litt hjelp fra noen kloke barnehagehoder. Jeg er på jakt etter noe jeg ikke husker hva heter. Kartlegging blir kanskje feil ord, men la gå.

Jeg vet det finnes verktøy for å reflektere/jobbe med barnehageansattes holdninger rundt de ulike barna. Noe som "tvinger" dem til å tenke over hva de synes om barna og hvordan de opptrer ovenfor dem. Senest i går snakket jeg med ei som jobbet i en barnehage hvor de voksne hadde dette som et prosjekt. Er det noen som skjønner hva jeg snakker om?:P

Anonym poster: 0a9a1866eeb0fbc9bfd125ba4badbc65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dele barna inn i farger : rødt, blått, sort, grønt. Hver farge har sin betydning, rødt er et barn som tråkker rett inn i hjertet ditt, sort et barn du ikke utstår, grønt et barn du ser og liker, men ikke får rødt, blått et barn du ikke ser. Gjerne sette pluss og minus på mor/far, for å se når man trenger å jobbe mer med seg selv.

Skrevet

Takk for gode tips! :) Det med hjertene eller fargene er jo noe som kan brukes. Men egentlig var det noe annet hun snakket om. Åh, at jeg ikke kan huske det! Må se om jeg kan oppsøke henne for å finne det ut, tror jeg. Vi møttes bare tilfeldig på kurs, så jeg vet egentlig ikke hvem hun er heller, nemlig...Men det de drev med var et prosjekt over tid som hadde et eller annet navn... :P

Anonym poster: 0a9a1866eeb0fbc9bfd125ba4badbc65

Gjest Barnehagetanten
Skrevet

Kari Papes fargeskjema...?

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg har misforstått men er dette "verktøyet" laget for å filtrere ut ansatte som ikke deler samme holdning som overhodet..?

Ja, jeg jobber i barnehage:)

• 10 måneder senere...
Skrevet

webster stratton? Blikk på barnet? ICDP? Marte Meo?

De fleste "metodene" i dag går jo på de voksnes holdninger..

AnonymBruker
Skrevet

Burde være en selvfølge og være bevisst holdninger rundt barna i en slik jobb..

Anonymous poster hash: d2436...3a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...