AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hei! ok, er forsåvidt enig i mange KGers oppfatning av dager skapt av handelsstanden og alt det der. Men - jeg og mannen har vært sammen i maaange år og romantikken er også egentlig borte. Derfor kunne vi hatt godt av en anledning som denne dagen er.... Problemet er at mannen ikke vet hvilken dag det er. Skal jeg: - kjøpe gave/ forberede noe? I så fall blir han sur fordi jeg har gjort noe og ikke ikke han. - si til han hvilken dag det er? I så fall føler jeg at jeg presser han. - ikke gjøre noe verdens ting? hm. Anonym poster: f7227ad5a663481e8a5bf5e3cf82ff46
Gjest Bud Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Du kan rett og slett informere han om hva slags dag det er og at dette er en finfin mulighet til å gjøre noe romantisk for dere begge - vanne gresset
Eudyptula Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Hva med å stelle i stand en bedre middag uten å legge noe som helst press på ham? 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Minn han på hvilken dag det er, og spør om han vil være med å gjøre noe? Kino, restaurant, lage god middag sammen, se film hjemme.... Trenger ikke gaver for at det skal være romantisk. 5
Wonders Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Så enig, Maria_Marihøne Jeg har stor tro på at man lærer andre åssen man vil bli behandlet. Om du vil ha noe, si det. Ikke krev det, bare forklar at det ville gjort deg lykkelig å feire dere to. Eller med venner, famile. Man må ikke bare feire romantisk kjærlighet. Her i huset tar vi kjærlighet alvorlig, og jobber hele året med det... så i år fikk jeg disse, i tilfelle jeg fikk kalde føtter. :fnise: Endret 14. februar 2013 av Wonders 2
edderkoppdame Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Jeg vil anta at det antagelig blir oppfattet mer hyggelig om du legger opp til noe, i stedet for å legge press på ham. Det trenger ikke være noe stort, lag en god middag og server noe god drikke til og vis at du setter pris på ham. Noen mennesker mangler intiativ og har knapt et romantisk gen i kroppen, og da trenger de gjerne et puff i riktig retning, og hva er vel bedre for en mann mat og sex? Trenger heller ikke være avansert, hjemmelaget hamburger eller noe biffgreier er noe de fleste menn elsker. Jeg for min del og min kjæreste har ikke noe forhold til valentinsdagen, så vi gjør aldri noe ut av den men har gjerne sånne dager ellers der vi går ut og spiser eller noe. Nå har heller ingen av oss noe problem med å gi beskjed om at nå er ting litt for hverdagslig og vi må gjøre noe kjekt sammen bare vi to, eller nå er det litt vel sjelden sex - vi må skjerpe oss. Hva hjelper det om man kjører på med romantikk 14.februar (som jeg faktisk synes er en veldig uromantisk dag da det blir så kunstig ) når alle andre dager blir glemt? Synes heller ikke at det er noe å legge skjul på at du ønsker litt mer action og kjærestefyllte aktiviteter, men for all del - ikke legg alt det på ham, dere er begge ansvarlige for dette og si det gjerne på en humørfyllt måte. Skal lite til for at vi kvinner virker sure og anklagende 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Veldig enig med edderkoppdame Det er fint å benytte valentinsdagen til å gjøre noe hyggelig og romantisk, men enda viktigere å sette av litt kjærestetid av og til ellers i året. Noen ganger må en ta initiativet selv, uten å tenke at den andre "burde" tenkt på noe liknende. Samtidig som det er rimelig å forvente at man ikke skal være den eneste som tar initiativ - det går det an å si fra om ved passende anledning, ikke under en romantisk date, kanskje. Det er hyggelig å overraske den andre, men en blir lei om det bare går den ene veien over tid. Anonym poster: f7244c40913e98784696c2a6c719257a
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Hvorfor blir han sint om du overrasker med noe romantisk? Anonym poster: 954aaaf802e5b685cb128c8be339521f
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Er det mulig å ikke vite at det er valentines i dag? Det er jo overalt, reklamer, bamser med hjerter på, og skilt med røde hjerter der det gjerne står "husk morsdag og valentines day!" I say disk opp med en god middag i sexy undertøy, eller hva annet du kunne tenkt deg. Så kan han heller få litt smådårlig samvittighet og gi igjen i morgen eller noe sånt Anonym poster: 98d73063c0b6dd63f709cae9b2acef8c
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 sug han (kom mannfolka i forkjøpet...)
isbjørnungen Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Hva med: "Jeg tenkte at vi kunne finne på noe kjekt sammen, bare oss to, siden det er Valentines dag? Jeg er ferdig på jobb kl. xx, stikker innom butikken på vei hjem og handler, så kan vi lage noe godt sammen til kvelden. Hva har du lyst på? " 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå