Gjest Moonshadow Skrevet 21. mars 2004 #41 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg har hørt at du skal ta en før du begynner å drikke og en før du legger deg. Har prøvd men det funka ikke til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maikana Skrevet 22. mars 2004 #42 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg har ikke lest hele tråden så jeg vet ikke om det har blitt nevnt allerede, men jeg har et tips til neste gang det er fare for bakrus.. B-vitaminer Jeg hadde en periode hvor jeg fikk så grusomme bakruser at jeg ikke fungerte hele dagen, og jeg hadde ikke drukket mer enn vanlig eller blandet i hytt og pine heller. En kveld på vorspeil tok jeg to-tre B-vitaminer og dagen etterpå var jeg helt fin. Jeg har også prøvd å ta Bvit dagen derpå, men da tror jeg det allerede er for sent; de smaker grusomt og jeg bare kaster dem opp igjen. Så ta dem mens du drikker så skal du se det virker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenzo Skrevet 22. mars 2004 #43 Del Skrevet 22. mars 2004 En zyrtec før man tar det første glasset,deretter to zyrtec før man legger seg! Det funker utmerket på meg,våkner frisk som en fisk! Har tidligere slitt utrolig med fyllesyken dagen derpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. mars 2004 #44 Del Skrevet 22. mars 2004 En zyrtec før man tar det første glasset,deretter to zyrtec før man legger seg! Det funker utmerket på meg,våkner frisk som en fisk! Har tidligere slitt utrolig med fyllesyken dagen derpå.... Du skal absolutt ikke ta 3 Zyrtec på et døgn! Jeg er allergiker og tar zyrtec hver dag og doseringen er kun 1 i døgnet. Kan bli litt skjelven hvis man tar fler og tror heller ikke det er bra for leveren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 24. mars 2004 #45 Del Skrevet 24. mars 2004 Du skal absolutt ikke ta 3 Zyrtec på et døgn! Jeg er allergiker og tar zyrtec hver dag og doseringen er kun 1 i døgnet. Kan bli litt skjelven hvis man tar fler og tror heller ikke det er bra for leveren. Min SVÆRT allergiske venninne får lov av legen å doble dosen på Zyrtec til 2 i døgnet når hun er på det verste, så man dør ikke av det. Men dobbel døgndose vil jo for allergikere bety morgen og kveld, ikke tre på 8 timer... Man skal dessuten ha forsiktig omgang med alkohol når man bruker Zyrtec. Hvis jeg ikke husker feil så vil det si èn enhet hver andre time. Å pælme innpå tre tabletter en fuktig aften vil jeg da si er noe uansvarlig. Å ta èn tablett er ikke særlig risikabelt, leger på julebord bruker det i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 24. mars 2004 #46 Del Skrevet 24. mars 2004 Min SVÆRT allergiske venninne får lov av legen å doble dosen på Zyrtec til 2 i døgnet når hun er på det verste, så man dør ikke av det. Men dobbel døgndose vil jo for allergikere bety morgen og kveld, ikke tre på 8 timer... Ja, det får jeg lov til også hvis jeg får en kraftig reaksjon. Men dette er anithistaminer som allergikere ikke har nok av og det blir noe helt annet enn for en person som er frisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 24. mars 2004 #47 Del Skrevet 24. mars 2004 Mht skallebanken dagen derpå : Kjøp på forhånd stikkpiller med Paracet / Ibux eller hva du nå enn bruker. Det er svært vanskelig å presse i seg smertestillende når kvalmen stiger. Derfor er bakveien litt smartere å ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 24. mars 2004 #48 Del Skrevet 24. mars 2004 Alle dere som bruker paracet mot fyllesyke....bytt til Ibux for all del. Dere belaster jo den stakkars leveren deres enda mer!!! Hvorfor dere blir kvalme.....kommer ann på hva dere har drukket. Rødvin - mange er allergisk mot et stoff i drueskallet. Dette er det eneste zyrtec har hatt en dokumentert effekt mot.... Alkohol brytes ned til aldehyd i leveren. Dette gir kvalmen. Og mye alkohol gir opphopning av dette stoffet fordi kroppen ikke kan bryte ned noe fortere uansett inntak. (Det er dette stoffet man gir alkoholikere i legemiddelform for at de ikke skal drikke - gir konstant fyllesyke....) For zyrtec sånn ellers....en kammerat med pollenallergi er aldri fyllesyk i pollensesonen. Men slikt kan vi ikke si i skranken på apoteket.... Forøvrig - jeg synest aldri så synd på meg selv som når jeg er fyllesyk!!!! Så til neste gang har du min medlidenhet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 25. mars 2004 #49 Del Skrevet 25. mars 2004 Tar man da FØR man begynner å drikke eller ETTER at man er ferdig og skal legge seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2004 #50 Del Skrevet 25. mars 2004 Dette har jo med dialekt å gjøre ( hvordan en uttaler ordet det skal rime med -øl ), ingen av måtene er mer feil/rett enn den andre... KRØLL rimer på "øll". SØL rimer på "øl" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet ii Skrevet 26. mars 2004 #51 Del Skrevet 26. mars 2004 Du tar zyrtec før du begynner å drikke. Og ikke flere etterpå. Har ikke tro på at det hjelper. Ikke er det bra heller- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå