Piglet Skrevet 20. mars 2004 #21 Del Skrevet 20. mars 2004 Det er vel ikke det som frister mest, men frisk luft pleier og gjøre underverket her. Har faktisk bare vært veldig dårlig et par ganger, og da er det ut på en benk med chips og cola. Piglet PS Neste gang kan du jo prøve og drikke masse vann før du legger deg. Det prøver jeg alltid, og det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Estrela Skrevet 20. mars 2004 #22 Del Skrevet 20. mars 2004 God bedring - og du, vi har alle vært der! *påpeke* Ikke jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 20. mars 2004 #23 Del Skrevet 20. mars 2004 for all del få i deg noe salt. Gjerne både fett og salt. Uansett hvor kvalmt det sikkert høres ut så bør du få i deg litt bacon eller en kotelett eller noe sånt. Ellers hjelper blåbærsaft/syltetøy både mot smaken i munnen og på magen. Cola blandet med farris kan også være bra. Da får du colaen som gjør godt for magen og farrisen som har salt slik at du får bundet væske til kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 20. mars 2004 #24 Del Skrevet 20. mars 2004 Det beste mot fyllesyke, er å ta en zyrtec før du begynner å drikke. Hjelper deg ikke nå, men kanskje neste helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 20. mars 2004 #25 Del Skrevet 20. mars 2004 Har fått i meg gradvis tre glass drikke, en pinex, et kokt egg (!!! *ler* - bare måtte ha det - med masse salt smør til), en frokostbrød med smør på, tre druer. Vann føles bare vemmelig nå. Jeg har ikke så stort utvalg i mat og drikke i huset - farriss har jeg ikke. (Men jeg bør vel gjerne ha noe på lur, just in case dette skulle skje annen gang. ) Nå skal jeg straks ut igjen, får servert pizza. Er litt redd for å bli dårlig av det, men skal spise sakte og lite. Jaja, tidene endrer seg, savner litt å sitte for meg selv jeg og voffsen i fred og ro og se tv, spise lørdagsgodt og chips, og chatte jeg :oops: *grøsse, håper jeg får bort denne grusomme smaken i munnen* :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizzie Skrevet 20. mars 2004 #26 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg pleier å syns at mat er det eneste som hjelper. Egg og bacon til frokost eller en gedigen hamburger hvis det er blitt langt utpå dagen. Ellers tror jeg at jeg liker å plage meg selv på et vis, for jeg har en tendens til å unngå å ta smertestillende mot fyllesykehodepine, for det er lissom noe jeg har påført meg selv. Tror ikke dette har vært bevisst, så kanskje jeg skal slutte med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 20. mars 2004 #27 Del Skrevet 20. mars 2004 Det beste mot fyllesyke' date=' er å ta en zyrtec før du begynner å drikke. Hjelper deg ikke nå, men kanskje neste helg [/quote'] Dette har jeg aldri prøvd, men bare hørt om. Har noen zyrtec liggende som jeg jammen skal bruke til dette formål neste gang... Er en tablett på forhånd nok? Donna: du har min dypeste medfølelse! Det minner om en gang jeg var fryktelig fyllesyk, jeg trodde ikke engang det var mulig at det kunne være alkoholen som hadde gjort meg så syk, men trodde helt sikkert at jeg måtte ha fått en voldsom omgangssyke. Ble syk ute på restaurant og greier. Nådde nesten ikke doen engang. Flaut var det. Fælt og flaut. Og var syk til langt på kveld neste dag... Drikk cola, Donna! Og når du har lyst på mat - spis det du har lyst på og som du orker tanken på! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. mars 2004 #28 Del Skrevet 20. mars 2004 Det er helt riktig med zyrtec. Det er antihistamin og fyllesyke er en allergisk reaksjon, i tillegg til at hjernen din pga uttrøking har krympet som en liten sviske. Jeg har faktisk tatt zyrtec dagen derpå jeg, og det har både hjulpet og ikke hjulpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 20. mars 2004 #29 Del Skrevet 20. mars 2004 Huffameg, jeg må visst bare lære og finne ut hva jeg tåler og ikke. er øl og hvitvin en dårlig kombinasjon? skal ikke prøve den flere ganger iallefall. kanskje jeg ikke tåler øl? pleier ikke drikke det egentlig. Øl og vin er sjelden en bra kombinasjon... Men det sies at rekkefølgen på inntak kan ha noe å si. Det finnes en liten tommefingerregel: "Øl før vin så blir du fin, vin før øl så blir det krøll." Har aldri testa om det virker, men så har jeg i grunnen aldri tort å drikke vin før øl heller, da.. Ellers er mitt beste tips mot fyllesyke å spise knekkebrød før man legger seg. Det høres kanskje merkelig ut, men det har alltid fungert for meg! Rar jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 21. mars 2004 #30 Del Skrevet 21. mars 2004 knekkebrød ja - skal se om jeg har det. Det ble en sein kveld igjan :oops: - det var ikke planen *ler*. Men jeg har holdt meg til rødvin, og drukket vann. Nå drikker jeg cola sånn å tilfelle liksom. Og så var det det med å ikke tørke ut også. Jeg føler meg faktisk nokså klar og ok. Har stått lenge og vetnet på taxi ute - og det hjelper kanskje på *ler*. Skal drikke masse, spise, og så legge meg - for nå gauler sengen etter meg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pterodactylkake Skrevet 21. mars 2004 #31 Del Skrevet 21. mars 2004 I dag har jeg en lettere men vondt hodepine, tatt to paracet tror dere det hjelper? Skal ta en lang deilig dusj nå også skal jeg spise pannekaker. Buhu det er synd på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 21. mars 2004 #32 Del Skrevet 21. mars 2004 Det finnes en liten tommefingerregel: "Øl før vin så blir du fin, vin før øl så blir det krøll." "Øl før vin, og du blir fin. Vin før øl og det blir søl" Irriterte meg noe så fryketelig... Sorry :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 21. mars 2004 #33 Del Skrevet 21. mars 2004 Tusseline: Jeg har aldri lært den på annen måte... Det finnes sikkert flere forskjellige utgaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkoholika Skrevet 21. mars 2004 #34 Del Skrevet 21. mars 2004 Min aller verste fyllesjuke noensinne var etter en svært fuktig, uheldig fest jeg var på en gang. Ustabil som jeg var, drakk jeg en flaske hvitvin på 10-15 minutter, og med mine da 43 kilo var det ALT for mye. Kunne vært dødelig farlig. Tok ikke lang tid før jeg blacka helt ut. Husker absolutt ingenting. Det skremmende var at jeg dagen derpå ikke hadde på meg samme undertøyet som da jeg kom.. men venninna mi hadde skifta på meg. Hadde spydd over hele meg og greier, blitt dusja uten å huske det selv osv. Vel... dette var noen år siden heldigvis. Dagen derpå kastet jeg opp og kastet opp, hodet var i ferd med å sprenges. trodde jeg skulle dø. Angret som en hund. Det eneste jeg fikk i meg var en halv brødskive med eggerøre. Var fyllesjuk i 2 dager. Var alkoholforgifta jeg, eller noe i den duren. Det har vært en gang etter det at jeg har blitt utrolig dårlig. Men det var på en annen måte. Drakk øl først, deretter litt cognac, litt likør, litt sherry + en Paralgin Forte. Total Blackout, tryna i trappa og fikk et dypt kutt i panna. Den natta var preget av oppkast, blod og hodepine verre enn noe annet. Men det gikk over! Eneste rådet jeg har er vel å ta en Zyrtec, ja. Drikke masse vann før man legger seg. Dagen etterpå må man få i seg salt om man kaster opp. Salt kjeks, farris, saltstenger. Saltbalansen i kroppen blir helt ødelagt av oppkast. Til dere som har en jævlig dag i dag, jeg føler med dere! (Men vi er tross alt skyld i det selv, er vi ikke?) Liker å få litt sympati uansett om det er selvforskylt eller ikke. Tjofadderittan. Alkoholika Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 21. mars 2004 #35 Del Skrevet 21. mars 2004 "Øl før vin, og du blir fin. Vin før øl og det blir søl" Irriterte meg noe så fryketelig... Sorry :oops: Stemmer nok det med vinen først i mitt tilfelle. :-? Var nok ikke så lurt det I dag så er jeg litt vond i hodet men ikke så ille at jeg har måttet ta noe for det ennå. Og jeg er trøtt, men ellers i fin form. Har drukket en del cola og vann og spist et par skiver. I går spiste jeg masse chips til vinen , + jeg drakk vann. Og da jeg kom hjem fikk jeg ned tre glass med væske før jeg la meg. God bedring til de som sliter i dag. Det er aldeles forferdelig å drive og kaste opp og være kvalm og elending :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 21. mars 2004 #36 Del Skrevet 21. mars 2004 Jeg tar zyrtec før jeg begynner å drikke, andre sier man skal ta den før man legger seg. Vet ikke hva som er best! Men det er fort gjort å glemme den når man skal legge seg - derfor tar jeg den før! Eneste bakdelen er at man blir veldig trøtt dagen derpå (men det er bedre å være trøtt, enn å kaste opp) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 21. mars 2004 #37 Del Skrevet 21. mars 2004 Zyrtec før man legger seg (samt et stort glass vann - veldig lurt!) fungerer finfint! Når man er så fyllesyk at man bare spyr og spyr, må man roe magen før man kan tenke på noe ordentlig mat (som egg og bacon - som forøvrig er super dagen-derpå-mat). Dette gjøres best med Coca-Cola og loff (uten pålegg). Husk SMÅ slurker og SMÅ biter loff. Håper formen er bedre nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 21. mars 2004 #38 Del Skrevet 21. mars 2004 Øl og vin den er fin men vin og øl blir bare krøll. Sån har jeg lært den :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 21. mars 2004 #39 Del Skrevet 21. mars 2004 Orket du å gå ut og drikke rødvin? :o Jeg klarer nesten ikke å SE på en rødvinsflaske på en uke eller to etter en skikkelig kule... Kanskje det kommer av at jeg har blitt gudsjammerlig dårlig av rødvin noen ganger? Tips: IKKE drikk rødvin etterfulgt av fire glass Whisky hvis du er overtrøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 21. mars 2004 #40 Del Skrevet 21. mars 2004 Har forstått det er flere som hevder at zyrtec før man inntar alkohol, får bakrusen på avstand. Men har hørt at medikamenter blandet med alkohol kan rett og slett, være skadelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå