Gå til innhold

fyllesyk, hva kan eg gjøre?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Jeg er fyllesyk. vond i hodet og svimmel og kkaster opp. føler meg helt elendig :grine: trodde ikke jeg drakk så mye i går.

Hva skal jeg gjøre?pareacett er ikke vits i for den spyr jeg opp. hodet er vondt så jeg greier ikke sove. jeg må legge meg nedpå igjen.

vær så snill, noen har vel råd?

tror jeg dør på meg jeg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

det skulle komme som gjest det innlegget, men noe er vist rivrusneknde galt med nettet i dag for nå blir visst bare dette som gjest.

jeg prøver drikke vann, men det spyr jeg opp igjen. da hjelper det lite.

søren at det ikke kom som gjest !!! :evil: dere får late som om dere ikke såg at jeg hadde skrevet det. :oops:

huff orker ikke sitte her , ser senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Coca-Cola roer magen, vanlig Cola, ikke Pepsi eller light, ellers hjelper det å ligge å slappe av, ha det mørkt i rommet og konsentrer deg om å puste, ha en bøtte i nærheten.

Om noen timer når du føler deg bedre bør du ta deg en god varm dusj og etterhvert forsøke å spise litt, litt loff, kald kylling etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville du skrive dette innlegget som "Gjest".

Ikke noe flaut med å være fyllesjuk vel.... :-?

Jeg har også, av og til, sånne dager som du beskriver nå.

Jeg holder senga så lenge som mulig.

Rommet bør være mørkt og kjølig.

Etterpå lager jeg meg litt skikkelig sterk mat, og drikker masse melk til.

Hjelper for meg.

-Og er det helt for jævlig, så tar jeg 2 Paralgin Forte i tillegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor ekkelt - melk. Melk roer også magen.

Ellers så er vel trikset med å drikke mye vann, sove, slappe av og tenke at det går helt sikkert over - uansett hvor lite det føles som det akkurat nå!

God bedring - og du, vi har alle vært der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Føler med deg i dag ass :-) Er sinnsykt fyllesyk jeg også. Spyr å hele pakka men det verste er fylleangsten hos meg da :-?

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for rådene.Jeg fikk noen til å komme med cola til meg nå. Men det var ikke cola det var pepsi max..så da spørst det om det hjelper .

prøvde drikke litt nå men da kommer kvalmen jo med en gang.

har prøvd å ligge nedpå men så må jeg opp og spy og så er det frem og tilbake. svimmel og fæl. hadde en stund da jeg måtte legge meg på badegolvet for jeg greide ikke gå, og eg måtte ha doen i nærheten.

er det farlig hvis det begynner bli rødt i det man kaster opp, eller er det bare fordi halsen er sår?

skal jeg prøve å kaste opp får å være mindre kvalmen, eller skal jeg prøve å holde på væsken og heller være kvalmen? slik det er nå stikker jeg fingeren i halsen for å få det opp, for det er bedre etterpå.

*løpe fort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Donna. Fyllesjuka er virkelig noe hærk! Har egentlig ingen andre tips enn dem som er nevnt her, men å slappe av og holde senga er antageligvis det lureste. Lykke til- du klarer deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er så syk er det bare reparering som hjelper! 2 kalde pils drukket i små slurker hjelper!

Jeg har alltid blitt frisk av fyllesyke, men de gangene jeg virkelig og med hele meg har prøvd å reparere, blir jeg enda dårligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Det er utrolig individuelt hva som hjelper på fyllesyke så ingen kan skrive at de har vindunderkuren. For noen fungerer det med sterk mat, andre kan ikke spise på ett døgn, melk virker på noen, på andre fører det til prosjektil-oppkast.

Men Cola-Cola er faktisk ett av rådene som fungerer på veldig veldig mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg ligget og sovet, og inni mellom drukket litt cola. har fått i meg et glass på tre timer , jeg synes ikke det er så masse. Kan man bli uttørket? følerjeg burde drikke mer, men har ikke turd pgakvalmen. har ikke vært kvalm nå de tre timene jeg har ligget. har ikke tisset heller siden i dagmorges, og det betyr vel at det ikke tilføles nok væske :roll: er det for lite med et lite glass væske på tre timer?

jeg har vondt i hodet, og liker ikke lys. turde ikke ta paracett siden jeg dreiv og kastet opp, da var det ikke vits i. kanskje jeg kan prøve det nå om jeg ikke reagerer på brusen jeg drikker nå.

Huffameg, jeg må visst bare lære og finne ut hva jeg tåler og ikke. er øl og hvitvin en dårlig kombinasjon? skal ikke prøve den flere ganger iallefall. :kvalm: kanskje jeg ikke tåler øl? pleier ikke drikke det egentlig.

har faktisk lyst på en skive. skal se om jeg har noe lyst noe.

og så burde jeg ha handlet, har ikke mat til helgen - men nå er jo helgen snart over likevel :-(

Noen som har lyst å være barnevakt for en liten hund? dakal - har jo ikke hatt krefter til å ta meg av han. snart pakker han vel kofferten og flytter. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
-Og er det helt for jævlig, så tar jeg 2 Paralgin Forte i tillegg!

:o :o :o :o

Jeg pleier å ligge i sengen med en kalt gelemaske på pannen, vått papir gjør samme nytten. Der ligger jeg så lenge jeg kan. Etterpå er det dusj, cola og junkfood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Hvorfor reagerte du på det.

Paralgin Forte er smertestillende, og hjelper derfor mot smerte.

Hodepine feks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
:hoho: Hvorfor reagerte du på det.

Paralgin Forte er smertestillende, og hjelper derfor mot smerte.

Hodepine feks...

Det er jo ganske sterke medisiner på resept, da...

Forrige helg fulgte jeg en på sykehus som hadde skadet seg så mye at han nesten besvimte av smerte de de skulle fixe på han. Han fikk med seg PF hjem, og skulle ta to snarest mulig. Regner med at du ikke har fått de foreskrevet på resept for fyllesyke.

Jeg synes faktisk det er misbruk av medikamenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Moonshadow

Jeg tok pf en gang jeg var fyllesyk... Da ble jeg ti ganger værre faktisk så det er vel ganske individuelt hva som virker på hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg har nettopp tatt en Pinex mot hodepinen. Får håpe den ikke lager kaos i magen min nå. Men det går bedre med meg (tror jeg iallefall )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg pleier å knaske på steinfrie druer, ta en frisk dusj og hallusinere om fontener med ananasjuice... Pleier sjelden å få virkelig vondt i hodet eller kaste opp, men litt redusert, det blir jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...