Gå til innhold

Forandret kropp av trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Treningsmengde er at jeg jogger ca 40 min tre ganger i uka (er litt nybegynner), det siste har jeg gått noen skiturer, tar noen styrkeøvelser hjemme med lette håndvekter, og så går jeg mye. Registrerer dette og ut fra greteroede sin kalkulator så ligger jeg på mellom 400 og 600 kalorier forbrent ved aktivitet hver dag. (Jeg prøver å GÅ en og en halv time hver dag).

Jeg holder et visst øye med kaloriene og hver dag ligger jeg nok et sted mellom 1700 og 2000. Maten jeg da spiser er stort sett utelukkende (masse) egg, dobbel 0%yoghurt eller naturell yoghurt, havregryn, cottage cheese, noe frukt, kesam, rent kjøtt med potet eller grønnsaker. Av og til et par knekkebrød med skinke eller kremost.

Så, jeg vil si at maten er sunn og proteinrik. Spiser omtrent ikke noe søtt/godteri. Kanskje en halv liten melkesjokolade i helga (30g)

Så. Spørsmålet mitt er; har jo hørt at man skal spise 1500kal for å gå ned i vekt, og jeg ligger over dette. Klarer rett og slett ikke ligge så lavt. Har det da noe å si at jeg ligger litt høyere når maten er mye proteiner og bra for kroppen? Jeg bygger jo ikke akkurat muskler. Det er dessuten ikke viktig for meg å gå fort ned i vekt, heller sakte men sikkert. Jeg kan uansett ikke skjønne at jeg forbrenner under 2000kcal på en dag hvis basalforbrenninga er ca 1400, "trening/aktivitet" ligger på ca 500 og så gjør jeg jo andre ting i tllegg. Burde vel overslagsmessig forbrenne minst 2200-2300 på en sånn dag? Dvs at jeg ved å innta ca 2000 ligger 200 i underskudd?

Jeg veier meg ikke; men har tatt mål. Har ikke registrert noen hårreisende forandring i cm, men jeg synes likevel at kroppen forandrer seg, ser strammere ut og jeg merker forskjell på klær. Lovehandles har blitt mindre og kroppen ser mer normal ut i formen:P

Er det mulig at kroppen kan forandre seg når man er mye aktiv og trener en del (har økt mengden betraktelig den siste måneden) og spiser sånn jeg gjør, uten at det synes på målebåndet med det første? Jeg ser dessuten en del forskjell i fjeset og sånn over skuldre/bringe...men problemområdene som f.eks mage virker seigere :P

For the record; jeg er 160 høy og sist jeg veide meg var den på ca 72.

Anonym poster: 94493ca6a4978d71f9fa2ae7419d718f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...