AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Forventer dere at folk takker for å bli invitert? Jeg er sikkert litt rar, men jeg er skuffa fordi ingen har sagt noe. Det er 2.5 uker siden folk skal ha fått invitasjonene, men jeg aner jo ikke om alle har kommet frem. Ingen har sagt noe, bortsett fra to som har takket ja, og nærmeste familie. Vi har en gjestebokside på nettet som ingen har skrevet i heller. Jeg hadde forventet mer respons. Anonym poster: 6fd8faacd29c4e98aaaf4da4501fd587
Gjest Kiara! Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er denne gangen forbredt på det "verste" dvs at det er stumt fra de aller fleste frem til svardatoen, unntaket er en eldre dame som sikkert kommer til å takke skriftlig for inbydelsen som har kommet. Det synes hvertfall jeg er veldig hyggelig! Alle andre forventer jeg nada fra, tar alt som en positiv overraskelse! Ikke det jeg så for meg før jeg begynte å planlegge bryllup, men det er det jeg har skjønt og erfart at er ganske vanlig. Det er jeg som tar bryllupet mitt som en greie, resten markerer svarfristen i google kalenderen. Men skjønner deg godt ift at man gjerne ønsker respons og tilbakemeldinger. 2
Petalouda Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Ikke mange tilbakemeldinger her heller, men vi har fått 23 ja og en nei så langt av 108, men det er for det meste folk vi snakker med heeeele tiden og som vi visste kom til å gi disse svarene. Men folk er ulike, noen trenger tid på seg, andre tenker ikke over det. Jeg for min del ville om ikke annet sendt en sms og takket for invitasjon iallefall, men folk er jo som jeg sa forskjellige
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Da vi hadde barndåp i 2011, var jo store deler av de inviterte de samme som de vi har invitert nå. Ca en tredjedel svarte ikke innen svarfristen. Noen måtte purres på tre ganger, og to par kunne ikke svare sikkert før to dager før. Det går jo greit til en barndåp, men et bryllup krever jo litt mer planlegging enn som så. Jeg ville selv ha valgt å takke for innbydelsen, selv om jeg ikke visste om datoen kom til å passe. Jeg ville skrevet en liten hilsen på bryllupsnettsiden, som for å bekrefte at jeg har fått det med meg, og fordi det er en fin ting å gjøre. Men det er visst ikke alle som tenker sånn som meg. Kanskje er vi bare gammeldagse vi som er sånn? 1
Gjest Adriane Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Jeg ville nok også sendt en liten hilsen, enten pr sms, på Facebook og/eller på bryllupsnettsiden, og takket for invitasjonen. Syns jo det er utrolig koselig å bli invitert i bryllup, og hadde ønsket å uttrykke dette til brudeparet vet jeg. Så jeg kan skjønne at du er litt skuffet over lite respons. Håper det snart renner inn med hyggelige tilbakemeldinger til dere 2
Belima Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Forventer dere at folk takker for å bli invitert? Jeg er sikkert litt rar, men jeg er skuffa fordi ingen har sagt noe. Det er 2.5 uker siden folk skal ha fått invitasjonene, men jeg aner jo ikke om alle har kommet frem. Ingen har sagt noe, bortsett fra to som har takket ja, og nærmeste familie. Vi har en gjestebokside på nettet som ingen har skrevet i heller. Jeg hadde forventet mer respons. Anonym poster: 6fd8faacd29c4e98aaaf4da4501fd587 Når er bylluppet da? Ikke vanlig å takke for invitasjonen her jeg bor, før en svarer på invitasjonen, noe en gjør så fort en vet at en kan komme eller ikke. Endret 14. februar 2013 av Belima 1
Fluffe Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Pleier ikke å takke for innbydelsen, men nå pleier jeg å svare fort om jeg kommer eller ikke. Jeg pleier å takke for at jeg fikk komme, etter bryllup/dåp/komfermasjon osv
Ella1981 Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Husk at dette er mye større og viktigere for dere enn det er for de som blir bedt (for å sette det på spissen). Det er veldig koselig å få invitasjon i bryllup, men det har jeg faktisk ikke tenkt på selv engang, å gi en respons før vi svarer 4
angelica100 Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 vi har svar frist 1 mars men enda ikke hørt noe fra mange og våre innbydelser ble sent ut lenge før jul. Jeg er enig med trådstarter at jeg og savnet noen respons etter innbydelsene var sent ut ikke minst for og vite at alle var kommet frem. Får bare håpe alle svarer før fristen iallefall. vil helst ikke måtte be og mase folk om svar
Petalouda Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Husk at dette er mye større og viktigere for dere enn det er for de som blir bedt (for å sette det på spissen). Det er veldig koselig å få invitasjon i bryllup, men det har jeg faktisk ikke tenkt på selv engang, å gi en respons før vi svarer Jeg tenker at dette er noe med hva man er vant med, jeg pleier alltid gi lyd fra meg på en eller annen måte uansett hva slags invitasjon jeg får, for jeg tenker at det er greit for de som har sendt den å vite at den er mottatt
Fluffe Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Men jeg forstår trådstarter litt. Svigerinna mi hadde sendt innbydelser til en 30års dag i to omganger. Den ene hauen ble borte i posten, mens den andre kom frem.
Moderfavn Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Jeg tenker også litt på det med om folk faktisk har fått innbydelsene i det hele tatt. Når så mange sendes ut samtidig, kan det jo skje at et par ikke kommer frem. Tenk om noen som skulle ha vært der tror de ikke er velkommen, og tenk om svardatoen kommer og går og man går og irriterer seg over et svar noen ikke vet at de skal gi?
Skjønningen Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er sikkert litt rar, men jeg håper faktisk ikke at folk ringer og takker for innbydelser. Det ville være veldig kleint for meg. At de kommer med et svar til svarsfristen på om de blir å komme eller ikke, er derimot noe jeg forventer av dem. 3
Gjest Adriane Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Å ringe vil nok kanskje være litt i overkant ja, men i disse sms- og Facebooktider, er det enkelt å gi en liten tilbakemelding uten at det trenger å bli kleint 2
Arkivskap Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 Forventer dere at folk takker for å bli invitert? Jeg er sikkert litt rar, men jeg er skuffa fordi ingen har sagt noe. Det er 2.5 uker siden folk skal ha fått invitasjonene, men jeg aner jo ikke om alle har kommet frem. Ingen har sagt noe, bortsett fra to som har takket ja, og nærmeste familie. Vi har en gjestebokside på nettet som ingen har skrevet i heller. Jeg hadde forventet mer respons. Anonym poster: 6fd8faacd29c4e98aaaf4da4501fd587 Jeg også var skuffet over lite tilbakemeldinger. Selv om ikke mitt bryllup er årets begivenhet for mange, så hadde jeg forventet mer. Vi sendte ut invitasjonene i desember. Fristen er om et par dager. Så det er først denne uken at vi har fått sms'er og meldinger på fb og telefoner. Alle takker for hyggelig invitasjon og syns det er artig. Men jeg hadde forventet meg en liten sms eller noe fra flere når de fikk invitasjonen ja! Særlig fordi ingen viste noe!
Gjest Adriane Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 Jeg også var skuffet over lite tilbakemeldinger. Selv om ikke mitt bryllup er årets begivenhet for mange, så hadde jeg forventet mer. Vi sendte ut invitasjonene i desember. Fristen er om et par dager. Så det er først denne uken at vi har fått sms'er og meldinger på fb og telefoner. Alle takker for hyggelig invitasjon og syns det er artig. Men jeg hadde forventet meg en liten sms eller noe fra flere når de fikk invitasjonen ja! Særlig fordi ingen viste noe! Da forstår jeg det ekstra godt! Ingen visste at dere skulle gifte dere, og så får dere liten respons på invitasjonene (som samtidig er offentliggjøringen om at dere faktisk skal gifte dere). Det hadde jeg også reagert på, må jeg innrømme. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Hæh? Skal man takke for å få invitasjon ?? Aldri hørt om det jeg da. Jeg svarer ja eller nei om jeg kan komme, men jeg har da aldri ringt eller tekstet eller mailet en takk bare for invitasjonen. Hadde aldri falt meg inn. Anonym poster: 802ab060d2eccacf9eea26f93db787f0 2
Arkivskap Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Når jeg får invitasjon så takker ikke jeg heller automatisk. Men er det fra venner eller nær familie, så sender jeg selvfølgelig en sms. På en av tre tilbakemeldinger jeg fikk når invitasjonen var mottatt, så sto det bare et smilefjes! Veldig greit!
Anglofil Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 Nei, det virker unaturlig for meg. Det er jo kanskje naturlig å takke for invitasjonen når man sier i fra om man kan komme eller ikke, men utover det forventet jeg ingenting. Mvh Yvonne
Gjest Fleecejakke Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 Takke for invitasjonen? Ehh.. Nei, det gjør jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå