Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke ut av matbudsjettet mitt og bruker stadig mye mere enn jeg er komfortabel med. Hva bør en voksen person kunne klare seg på i løpet av en mnd? Har forsøkt å kutte det ned til tusen kroner, men det ble snaut syns jeg. Pleier ofte å bli rundt fem hundre ved hvert innkjøp og jeg syns det er altfor mye.

Hva gjør dere andre enslige i forhold til dette? Hva er deres budsjett?

Anonym poster: c11bcb081301ecfd2a7002a22b1ea340

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg er usikker på mitt totalbudsjett - men jeg regner med at jeg bruker ca 1500 kroner på mat.

Jeg vet at DNB og andre banker har en "app" i nettbanken hvor du kan se en visualisering av hva du bruker penger på hver mnd, basert på hvilke butikker du drar visakortet i. Det bør være noe for deg :)

Skrevet

Jeg bruker også omtrent 1500 på mat, 2000 om jeg skal gjøre meg ekstra flid med matlagingen (:

Den på DNB funker veldig bra synes jeg! "Min Økonomi" tror jeg det heter.

Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Vi er to voksne personer og vi bruker ca 2000:- pr mnd på mat (og hygieneartikler)

Jeg lager meny for hver mnd og storhandler i Sverige. Deler opp maten og fryser ned, lager store porsjoner med f.eks supper, lasagne, kjøttkaker osv og fryser ned.

Lager nesten all mat fra bunnen.

Når jeg ikke planlegger så går det også mer penger, så planlegging er viktig så man ikke trenger å kaste mat osv

Endret av Funky Punk
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Det handler vel også om hvilke typer mat man spiser og hva man har som basisvarer i skapet.

Jeg kan for eksempel lage en suppe for under 30 kroner:

1 stk brokkoli, 1 buljongterning, 1 boks kikerter + evt melk + krydder etter smak + kok opp og mos med stavmikser = kremet brokkolisuppe. Bytt ut brokkoli med blomkål og få blomkålsuppe.

Eller så kan jeg lage taco for noe som virker som 300 kroner.. Det er litt hva man velger å ha til middag, ikke bare hvor man kjøper det og hvordan man oppbevarer det (frysing osv)

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 1
Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg bruker 1200 kr i snitt på mat og dagligvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...