Gå til innhold

jeg har fått dilla på hekling og broderi nå i varmen.


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

hei dere icon_smile.gif

Dere må tro det har rabla for meg har fått dilla på broderi nå i varmen.Jeg satt ute i hagen og broderte i solskinnet i går.Hadde nydelig fugle kvitter i buskene og kaffekanna var innen rekkevidde.Fikk katalogen fra Atelje Margaretha my lekkert i den skal jeg si deg.

Lurer på om det er flere her på Kg som liker slik kjærring arbeid(erter)

Ha en fin dag da dere icon_wink.gif

hilsen

indianlady icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er nok skikkelig "kjærring" på det området. Desverre har jeg ikke så mye tid til å brodere nå, men jeg har brodert både klokkestrenger og duker. Det er kjempekoselig, og den katalogen du nevnte inneholder utrolig mye fint! Holder for tidne på med et hundebilde jeg kjøpte via dem, men det er litt av en jobb. Kommer nok derfor å holde på i år før jeg er ferdig.

Ellers er det vel kun brodering jeg driver med egentlig, for strikking og hekling har jeg aldri fått til. Men jeg pulser med mange andre hobbyting også da.

Hva broderer du nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei du icon_smile.gif

holder på med en løper i hardanger søm.Stoffet er kylling gult,det skal også broderes påskeliljer.Se i katalogen på side 21.Jeg er ferdig med et heklet kjøkken sett har lyst på gradiner i samme stil.

Jeg har laget mye og gitt bort,de blir satt pris på hos min manns familie i India.Damene er ikke så flinke med slikt der,de liker bedre å sy klær så jeg lærer litt av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardangersøm er kjempeflott, og det kunne jeg egentlig tenke meg å lære. Men det ser så vrinet og vanskelig ut gitt. Har også brodert litt og gitt bort, og det er kjempekoselige gaver. Og så ligger det masse tanke bak slike gaver iallfall, og det er jo ekstra koselig å få av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere heldige håndarbeidere! Jeg skulle ønske det var meg! Det er så kjempekoselig og gøy og holde på med sånt, også om sommeren. Nå sitter jeg og leser til eksamen og gleder meg masse til jeg er ferdig og kan gå i butikken og handle sommerens prosjekter! Det vil si, jeg har vel noen i gang også, blant annet et stort ole brumm-broderi. Ellers liker jeg også å strikke om sommeren, problemet er bare at det er så varmt med store ulljakker i fanget!

Kos dere videre i sommervarmen. Nyt den indre roen man får med å sitte med sånt! Høres litt klisjeaktig ut, men dere er kanskje enige med meg?!?

Tussi'en1212[ Dette Innlegg er endret av: Tussi'en den 2002-06-07 11:55 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig deilig og koselig å sitte med sånt jeg. Men jeg liker faktisk mest å pusle med det om vinteren jeg. Gjerne foran TV'n. Merkelig egentlig, man kan brodere i timer før man går lei. Og når man er lei og legger det vekk klør det i fingrene etter å sette i gang igjen. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker håndarbeide! Akkurat nå holder jeg på med et nydelig hvitt heklet vognteppe, som jeg skal spare til jeg får bruk for det en gang.

Ellers så er jeg veldig glad i strikking og broderi da!

Hyggelig at vi er flere i varmen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Jeg er nok også en skikkelig "kjærring" i en alder av 20 (snart 21) år... Jeg synes det er kjempegøy å brodere, og har brodert utrolig mye siden høsten 2000. Det var da jeg begynte.

Jeg verken strikker eller hekler, for det har jeg aldri vært noe glad i. Men utenom broderingen, så elsker jeg å "pjukle" med å dekorere alt mulig, male, tegne, klippe, lime osv... Selv om jeg ikke er så flink.

Men brodering hjelper meg til VIRKELIG å slappe av hvis jeg er sliten, enda så konsentrert man må være med å telle og telle... Men det er utrolig deilig å koble ut alt annet enn mønsteret du sitter og teller på innimellom...

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere icon_smile.gif

Håndarbeid er digg,jeg liker og hekle holder på med en duk i annanas mønster,den blir ca 56 cm i diameter.Ganske stor rund duk oppskriften fant jeg i ukebladet Familien i vår.Familien har noenganger mange fine hekle oppskrifter.Jeg var innom Panduro hobby butikken på Karl Johan der fant jeg porselensmaling og mange artige hobby bøker.Kankje jeg skal prøve meg på noe slikt senere,så noen artige kaffekopper som en kunne male selv og steke i ovnen hjemme.icon_smile.gif

Er det noen som har prøvet på det ? Jeg lurer på om en må gå på kurs først for å lære det.

Mohinder icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...