Gå til innhold

Sexlyst...?

Snabelsnuppa

Anbefalte innlegg

Heisann jenter!

Jeg er som mange her inne gravid, i 22 uke nå. Spekulerer litt angående dette med lysta - eller IKKE lyst, for å si det sånn...

De første to-tre månedene i svangerskapet var "sex-knappen" slått helt av oppe i hodet mitt. Jeg tenkte overhodet ikke på sex, og det var en uvant opplevelse, kan man si... Så har jeg hørt at lysten kommer tilbake til de fleste etter ca tre måneder, og oftere sterkere enn før pga forandringer i kroppen (det skjer "ting" i skjeden pga forberedelse til fødsel, og dette gjør visstnok folk ganske så kåte...).

Vel, jeg merker i alle fall ikke noe særlig til dette, sukk. Når vi en sjelden gang har sex, er det heller ikke så godt som før. Har visst forandret meg innvendig, føler at han "stanger" oppi meg hele tiden, og det er ubehagelig uansett stilling. Derimot føler jeg større behov (og nytelse) av å tilfredsstille meg selv, og på en måte er det nok for meg, selv om jeg savner intimiteten med samboeren min. (Han er ikke så ivrig selv, så "avholdet" plager ham ikke noe særlig, tror jeg.) Er dette noe som noen kjenner seg igjen i?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei icon_smile.gif

Jeg har fått høre at hvis sex blir vondt/ubehagelig under svangerskapet, så skal man ikke ha sex fordi dette kan skade barnet(?). Kan ikke si det 100%, men du kan jo høre med jordmor/lege for sikkerhets skyld.

Jeg husket at jeg syns det var "ekkelt" å ha sex når jeg kunne kjenne barnet bevege seg der inne. Jeg fikk ofte kraftige kynnere under akten, og det føltes liksom ikke riktig. Jeg ble ikke heeelt avhold da, men det ble nok mindre sex enn ønskelig...(spesielt for min kjære, men han holdt ut med meg...skulle bare mangle forresten!)

Lykke til med svangerskapet (og sex-en)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin

jeg er i uke 22 selv, og lysten er nok ikke på topp.

Før vi ble gravide hadde vi sex ganske regelmessig. Hvertfall 3-4 ganger i uka..

Kanskje ikke så rert det ble barn ut av det?!

Jeg sliter veldig med å ha lyst, men når det kommer så kommer det for fullt.

Nå for tiden blir det 1 gang i uka , kanskje 2. Men ikke noe særlig oftere enn det.

Rundt uke 8-14 ble det nesten ingenting, mest pga kvalme.

Det går greit nå, men magen begynner å være litt i veien. Kanskje best å finne noen nye stillinger snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, jeg kjenner meg igjen... Og jeg har dårlig samvittighet overfor kjæresten min!

Jeg er bare 6 uker på vei, men allerede før jeg visste jeg var gravid var lysten mindre enn vanlig.

I tillegg til å være utrolig trøtt (skal snart legge meg, og jeg gleder meg til det!), er jeg ikke så våt som før, og blir veldig lett sår under kosen. Dette fører jo ikke akkurat til mer lyst, så vi er inne i en ond sirkel for tiden.

(Nå er han "heldigvis" både forkjøla og borte på jobb-reise, så jeg kan legge meg med god samvittighet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja jeg kjenner meg godt igjen. Vi hadde ikke sex i det hele tatt fra jeg var 8-9 uker på vei og fram til vi kunne etter fødselen. Og det var akkurat likt alle 3 gangene. Men synd på han syns jeg overhode ikke, årsaken var tross alt at jeg var gravid og for å få unger så må vel de og tåle noe. Vi sliter med det ene og det andre når vi er gravide og det skulle bare mangle at mannfolka ikke skal tåle noe de og. Sex skal være godt for begge parter i alle situasjoner og for meg virket bare tanken på det motbydelig når jeg var gravid, så da fikk han nok bare godta det ja icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mitt problem er omvendt. Jeg har minst like lyst som før, men han har ikke...

Han er kjempesøt og kosete,men altså ikke i retning av sex. Har prøvd å ta det opp med ham,men han vil ikke "gjøre noe nummer" av det. Jeg syns det er fryktelig sårende, særlig når kroppen vokser, men jeg prøver å ikke legge for mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...